
Bugatti Rimac: початок роботи
Спільне підприємство Bugatti Rimac зі штаб-квартирою у Хорватії офіційно розпочало роботу.
Цей союз був анонсований чотири місяці тому. 45% акцій СП належить компанії Porsche AG, а 55% утримує хорватська фірма Rimac Group. Розподіл її власних акцій з літа змінився: випустили нові цінні папери, і частки колишніх власників зменшилися.
Головою об’єднання Bugatti Rimac призначено засновника Rimac Мате Рімац. У Bugatti засновано нову посаду президента, і її обійняв Крістоф Пішон – колишній директор з виробництва та логістики бренду. Він також увійде до ради директорів СП, так само як і голова Porsche Олівер Блюме.
Зараз у штаті спільного підприємства 435 співробітників: із них 300 у Загребі та 135 у Мольсхаймі. Французька фабрика Bugatti збережеться, там продовжать випуск нинішньої моделі Chiron та її версій.
Поки продовжить роботу і підрозділ Bugatti Engineering у Вольфсбурзі зі штатом 180 осіб. Але воно залишилося у віданні концерну Volkswagen і зараз завершує вже розпочаті проекти, а в майбутньому на нього чекає перепрофілювання або закриття. Тому що розробкою Bugatti нового покоління займеться Rimac: відкриття науково-технічного центру Rimac Campus у Хорватії заплановано на 2023 рік.
Керівництво об’єднання запевняє, що марки Bugatti та Rimac матимуть незалежну стратегію розвитку, але зрозуміло, що техніка у машин виявиться єдиною, і Bugatti у результаті перейде на електромобілі.
Volkswagen: плюс ID.5
Дебютував черговий, вже четвертий член ID-родини електромобілів Volkswagen – купе-кросовер ID.5. По суті, це версія моделі ID.4 зі зміненою формою даху та корми з інтегрованим спойлером.
Новий кросовер став приблизно на 20-30 мм довшим і нижчим від вихідника: довжина – 4600 мм, висота – 1610 мм. Більш обтічний кузов дозволив знизити коефіцієнт аеродинамічного опору Cd з 0,28 до 0,26.
Занижений дах обмежив простір на задніх сидіннях: з комфортом там розмістяться пасажири зростом до 180 см. В іншому салон такий самий, як ID.4. Система мультимедіа отримала найсвіжіше програмне забезпечення, але незабаром його зможуть оновити «по повітрю» та власники інших ID-моделей. Об’єм багажника майже не змінився: 549 літрів під полицею і 1561 літр зі складеним заднім рядом (у ID.4 – 543 та 1575 літрів відповідно).
Початкова батарея ємністю 52 кВт∙год купеподібному кросоверу не належить. Volkswagen ID.5 запропонований лише зі старшим акумулятором на 77 кВт∙год. Найпростіший ID.5 Pro має задній привід та електромотор потужністю 174 к.с., а у виконання Pro Performance він видає 204 к.с. Ці «паркетники» можуть проїхати на одній зарядці 520 км за циклом WLTP, а їхня максимальна швидкість обмежена 160 км/год.
Топ-версія ID.5 GTX має два електромотори сумарною віддачею 299 л.с. та повний привід. Час розгону до 100 км/год – 6,3 секунди, максимальна швидкість – 180 км/год, дальність ходу – 480 км на одній зарядці.
У європейських дилерів Volkswagen ID.5 очікується навесні наступного року. Ціна на купе-кросовер має бути приблизно на 2500 євро вищою, ніж на ID.4, отже, прайс-лист буде починатися приблизно з 47 400 євро.