Читацький зал

Заборона двигунів внутрішнього згоряння – чому найскладніше ще попереду?

Країни ЄС заборонять продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння після 2035 року. Ця пропозиція була ухвалена Європарламентом і, схоже, юридичні перешкоди для її реалізації будуть подолані. Проте попереду найскладніше — формування громадської думки у розвинених європейських країнах на підтримку змін. Інакше його реалізація буде дуже складною, попереджають експерти галузі.

Особливо це актуально для Німеччини, де автомобілі завжди були і будуть дуже емоційною темою для населення. У країні, як і раніше, багато політиків, які не переконані, що заборона набуде чинності 2035 року. Міністр транспорту та цифрової інфраструктури Фолькер Віссінґ уже заявив, що рішення Європарламенту «не прийняте», а міністр фінансів Крістіан Лінднер зазначив, що це суперечить коаліційній угоді між правлячими німецькими партіями.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Справа в тому, що заборона викликає безліч суперечливих реакцій. Екологічні організації, які перебувають при владі, заявили, що вони обмежать продаж бензинових та дизельних автомобілів вже у 2030 році. Деякі автомобільні компанії також підтримують заборону та готові «порвати з минулим».

Volkswagen, найбільший виробник, назвав проект ЄС «здійсненним, хоч і амбітним». У концерні заявили, що очікують такого рішення і що це «єдиний екологічно, технологічно та економічно значущий спосіб якнайшвидше замінити двигуни внутрішнього згоряння».

Однак досі Volkswagen Group не встановила конкретну дату відмови від використання традиційної технології двигунів внутрішнього згоряння, і це викликало різку критику з боку захисників навколишнього середовища в Німеччині. Однак, інші виробники, такі як Mercedes-Benz, готові до конкретного терміну. Це 2030 рік, але це стосується лише ринків, на яких дозволено продаж повністю електричних транспортних засобів.

Проте виробники вказують на дуже важливу умову повної електрифікації — політичні дії країн ЄС, насамперед забезпечивши достатній запас акумуляторів для електромобілів та швидко розширюючи інфраструктуру зарядних станцій.

Навіть у регульованій країні, як-от Німеччина, кількість зарядних станцій для електромобілів далека від бажаного. Наразі їх достатньо для обслуговування поточної кількості автомобілів на електриці, але їх буде недостатньо для багатомільйонного автопарку. Це заява експертів TUV, якою німці беззастережно довіряють.

В даний час зарядні станції працюють у межах АЗС, супермаркетів тощо, але водії змушені проводити на них надто багато часу. Експерти зазначають, що до 2035 року ще є час для вдосконалення технології акумуляторів та зарядної мережі. Однак для того, щоб Німеччина впоралася з повним переходом на електромобілі, електромобілі повинні мати пробіг 1000 км на одній зарядці, мати зарядні пристрої на кожному перехресті і, звичайно ж, ціни повинні бути прийнятними для всіх споживачів електромобілів. Інакше ідея провалиться.

Позицію Mercedes-Benz щодо більш швидкого переходу на електричну мобільність поділяють інші виробники автомобілів. Jaguar, наприклад, готовий зробити це через 3 роки, а до 2035 всі автомобілі Stellantis (Fiat Opel, Peugeot та ін) будуть заряджатися від розетки. Аналогічні наміри у них є і у Ford, де вони відкрито підтримали повну електрифікацію автомобільної промисловості.

Незважаючи на добрі наміри, експерти дотримуються думки, що в суперечках про «кінець двигуна внутрішнього згоряння» автомобіль не слід розглядати поодинці — слід думати про те, як поєднуються нові технології з іншими видами транспорту, чи то водним, чи повітрям.

Back to top button