Європейський автопром окреслив допомогу, на яку розраховує

Європейські автовиробники і профспілки вимагають участі урядів у вирішенні проблем галузі, викликаних пандемією нового коронавірусу, оскільки криза COVID-19 здійснила безпрецедентний економічний і соціальний вплив на автомобільний сектор, йдеться у зверненні, опублікованому Європейською асоціацією автовиробників (АСЕА), повідомляє Укравтопром.

Криза на кілька тижнів зупинила виробництво і продажі автомобілів по всій Європі, що призвело до суттєвих фінансових втрат, різкого зниження інвестицій і відстрочки виведення на ринок нових екологічно чистих моделей. У той же час постпандемічна організація праці збільшує виробничі витрати компаній. У зв’язку з чим, представники автопрому ЄС не виключають, що стоять на порозі великих банкрутств і реструктуризації.

Європейські бізнес-організації та профспілки галузі закликають Європейську комісію розробити рішучий план відновлення промисловості. Такий план повинен грунтуватися на двох цілях.

По-перше, відновлення галузі шляхом стимулювання продажів і відродження виробництва, а по-друге, підтримка галузі в її шляху до нейтрального вуглецевого майбутнього, заснованого на кліматичних цілях Європи.

Для вирішення першої мети автовиробники, зокрема, пропонують:

Терміново надати державну допомогу в підтримці ліквідності компаній у вигляді інвестиційних гарантій, податкових пільг, пільгових кредитів.

Ввести / підсилити тимчасові заходи стимулювання попиту за допомогою схем поновлення транспортних засобів, які координуються на рівні ЄС та фінансово підтримуються Європейською Комісією. Підтримати перезапуск складальних ліній і збереження робочих місць.

Щоб простимулювати діджіталізацію сектора і перехід на низьковуглецеве виробництво, від Єврокомісії очікують таких кроків як:

Забезпечення інвестиційної підтримки (гранти, позики, акції) впровадження на ринку нових стійких технологій.

Прискорення розгортання інфраструктури зарядки і дозаправки автотранспорту як в громадських місцях, так і в приватних володіннях, створити не менше 2 мільйонів пунктів зарядки по всій території ЄС.

Впровадження / посилення ринкових стимулів для просування використання альтернативних силових агрегатів.

Сприяння промисловому співробітництву і створенню промислових альянсів, що дасть можливість розділити витрати на розробку і впровадження нових низьковуглецевих технологій.

Стимулювання інвестицій в цифрову інфраструктуру наступного покоління.

Використання інноваційних державних закупівель для підтримки попиту на продукцію автопрому.

Збільшення інвестицій в дослідження і розробки, а також у виробництво акумуляторів, водню і низьковуглецевого рідкого палива в межах Європейського Союзу.