Світ

Європа рухається до Сполучених Штатів на вживаних автомобілях?

Автомобільний світ у США переживає справжній феномен: деякі вживані автомобілі вже коштують дорожче за нові моделі. Причини — інфляція +7%, найвища за 40 років, а також нестача нових автомобілів. І це дозволяє людям купити нову машину, покататися на ній якийсь час, а потім перепродати її із прибутком.

Agence France-Presse повідомило, що японський журналіст Масакі Кондо перепродав свій Chevrolet за 62 тисячі доларів тому ж дилеру в Геттісберзі, штат Меріленд, де він купив його рік тому і заробив 2 тисячі доларів. Такі випадки не рідкість, підтверджує Arlington Auto Group (AAG) у Вірджинії. Його адміністративний директор Едді Маліков повідомляє, що компанія купує автомобілі за 20 000 доларів після того, як продала їх за 16 000 доларів рік тому. І тепер він може легко продати їх за 24 000 доларів.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

«Буквально кілька днів тому наш клієнт, який купив автомобіль у 2019 році за 21 000 доларів, повернув його нам за таку суму і за цей період проїхав 16 000 км. “Голод” на автомобілі величезний, і оскільки нових машин немає, клієнти звертаються до автомобілів з пробігом, – пояснює Маликов.

Європа рухається до Сполучених Штатів на вживаних автомобілях?

Але що відбувається у Європі?

На це питання складно дати однозначну відповідь, оскільки ринки Старого континенту дуже відрізняються від ринків США. Два з них – Німеччина та Італія, дуже важливі для споживачів, оскільки експортують до інших країн багато вживаних автомобілів.

У Німеччині спостерігається зростання цін на вживані автомобілі від 5 до 15%, і, на думку місцевих експертів, ситуація багато в чому така сама, як і в США — покупців більше, ніж автомобілів. Відповідно, деякі вживані автомобілі коштують навіть дорожче за нові моделі.

«Ринок зовсім збожеволів. В даний час дорогі автомобілі за кілька кілометрів коштують дорожче, ніж нові автомобілі, тому що їх складання займає багато часу. І це змушує клієнтів колупатися в кишенях», — категорично віце-президент галузевого союзу ZDK Томас Пекрун. Він додав, що не очікує нормалізації ситуації у 2022 році.

Основні причини вибуху цін на ринку вживаних автомобілів – пандемія і дефіцит чіпів, що зберігається. Через коронакризу в 2020 році було зроблено менше нових автомобілів. Крім того, все менше і менше компаній з оренди автомобілів інвестують у нові службові автомобілі, які інакше через деякий час будуть продані та виставлені на ринок уживаних автомобілів. Це також скоротило кількість нових автомобілів, які реєструються лише на короткий термін, наприклад, для демонстрації в автосалоні або для пробного керування автомобілем.

Європа рухається до Сполучених Штатів на вживаних автомобілях?

Дослідження показують, що минулого року німці заплатили в середньому 14 730 євро за старий автомобіль, що на 18% більше, ніж у 2019 році. Для порівняння, у 2001 році уживаний автомобіль у Німеччині коштував у середньому 8 310 євро.

Однак підвищення торкнулося не всіх сегментів старих автомобілів. У Німеччині немає зростання цін на електромобілі, що пов’язано, з одного боку, з державною субсидією на покупку, а з іншого – з тим, що за свої гроші клієнти отримують застарілі технології. Серйозного підвищення цін на гібриди, що підключаються, немає.

Що відбувається в Італії, куди також експортується багато вживаних автомобілів?

Там ситуація спокійніша, з інфляцією вдвічі менше, ніж у США – 3,9%. І якщо у США у 2021 році зростання цін на нові автомобілі становить 11,8%, то на Апеннінах – 2,4%. Приріст вживаних автомобілів за кордоном становить 37,8%, а в Італії всього 0,9%, що говорить про те, що там, як і раніше, вигідно купувати вживаний автомобіль.

Проте набагато цікавіше, як далі розвиватимуться події. Згідно з аналізом KPMG, за цим бумом у США буде обвал, але відбудеться це тільки після нормалізації поставок мікрочіпів. Проте незрозуміло, чи станеться це швидко чи поступово.

Back to top button