Світ

Японські виробники автомобілів намагаються оцінити вплив пожежі на заводі з виробництва мікросхем в Ренесасі

Toyota, Nissan, Honda та інші японські автовиробники в понеділок спробували оцінити виробничий вплив пожежі на заводі автомобільних чіпів Renesas Electronics, який може посилити ситуацію з глобальним дефіцитом напівпровідників.

“Ми збираємо інформацію та намагаємось побачити, чи це вплине на нас чи ні”, – сказав представник Honda. Інші виробники автомобілів, включаючи Toyota і Nissan, заявили, що вони також оцінюють ситуацію.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Вплив на виробників автомобілів може поширитися за межі Японії на інші автомобільні компанії в Європі та США, оскільки Renesas має близько 30% глобальної частки мікросхем, що використовуються в автомобілях.

Ренесас заявив, що для відновлення виробництва на 300-міліметровій пластині на заводі в Нака на північному сході Японії знадобиться щонайменше місяць після того, як в п’ятницю електрична несправність спричинила загоряння машин.

Дві третини виробництва на ураженій лінії – це автомобільні чіпи. Компанія також має 200-міліметрову вафельну лінію на заводі в Нака, на яку це не вплинуло.

Занепокоєння щодо впливу пожежі на виробництво призвело до того, що акції автомобілів ковзали, причому велика трійка, Toyota, Honda та Nissan, закрили більше 3,3%. Акції Renesas впали на цілих 5,5% і закінчились на 4,9%. Базовий індекс Topix знизився майже на 1%.

“Напевно, для відновлення нормального постачання знадобиться більше місяця. Враховуючи це, навіть Toyota зіткнеться з дуже нестабільним виробництвом у квітні та травні”, – заявив Сейджі Сугіура, старший аналітик Токійського дослідницького інституту Токай. “Я думаю, що Honda, Nissan та інші виробники також зіткнуться зі складною ситуацією”.

Напівпровідники, такі як Renesas, широко використовуються в автомобілях, в тому числі для контролю роботи двигуна, управління кермом або автоматичними вікнами, а також в датчиках, що використовуються в системах паркування та розваг.

Nissan та Honda вже були змушені зменшити масштаби виробничих планів через дефіцит мікросхем внаслідок зростаючого попиту з боку споживчих виробників електроніки та несподіваного пожвавлення продажів автомобілів через падіння протягом перших місяців пандемії коронавірусу.

Toyota, яка забезпечила постачальникам запасних частин достатньо запасів чіпсів, поки що пройшла краще.

“Для повного відновлення може знадобитися три місяці, а то й півроку”, – сказала Акіра Мінамікава, аналітик компанії з досліджень технологій Omdia. “Це сталося, коли запасів стружки мало, тож вплив буде значним”, – додав він.

Уряд обіцяє допомогу

Renesas сказав, що його клієнти, які в основному є виробниками автомобільних запчастин, а не автомобільними компаніями, почнуть спостерігати падіння чіпів приблизно через місяць. Компанія відмовилася повідомити, яка машина загорілася через електричну несправність або яка компанія її зробила.

Японський уряд пообіцяв допомогу для автопрому.

“Ми твердо спробуємо допомогти фабриці Naka швидко домогтися відновлення, допомагаючи їй швидко придбати альтернативне виробниче обладнання”, – заявив головний секретар кабінету Кацунобу Като на черговій прес-конференції в понеділок.

Останній інцидент на заводі в Наці стався після землетрусу минулого місяця, який зупинив виробництво на три дні і змусив Ренесас продовжувати виснажувати запаси стружки, щоб не відставати від замовлень.

Завод був закритий на три місяці в 2011 році після смертельного землетрусу, який зруйнував північно-східне узбережжя Японії.

Back to top button