Читацький зал

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Згадуємо перші кроки сьогоднішніх автогігантів

Як виглядав найперший автомобіль BMW? А Cadillac? А Hyundai? Первістки цих та інших існуючих сьогодні марок зібрані у великій статті.

У житті кожної людини перший, невпевнений крок – завжди ще і найважливіший. З автомобілями рівно та ж петрушка. Без першого нехитрого, ліцензійного BMW не було б космічного i8; НЕ зважся Енцо Феррарі на будівництво спідстера 125S, не трапилися б потім ні F40, ні LaFerrari, а без першого FIAT ми б, можливо, до сих пір ходили пішки.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Це перший випуск історичного огляду, до якого увійшли 20 автомобілів італійських, британських, німецьких, французьких, американських, японських і корейських автовиробників. Компанії представлені в алфавітному порядку.

Alfa Romeo – A.L.F.A. 24 h.p. (1910 г.)

Як відомо, назва знаменитої міланської марки – це наполовину абревіатура. Спочатку A.L.F.A. – це Anonimo Lombardo Fabbrica Automobili, тобто щось на зразок ВАТ «Автозавод з Ломбардії». Друга половина імені дісталася марці від підприємця Миколи Ромео, який купив A.L.F.A. в 1915 році.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок
A.L.F.A. 24 h.p.

Перший автомобіль марки A.L.F.A. – модель 24 h.p. – оснащувалася рядною «четвіркою» об’ємом 2,4 літра і потужністю, що характерно, 24 кінські сили. Пізніше на цю ж машину ставили чотирьохлітровий мотор, і швидкість такої «Альфи» наближалася до 100 кілометрів на годину. Не так вже й кисло для початку XX століття.

Aston Martin «Coal Scuttle» (1914 г.)

На відміну від «Роллс-Ройса», тільки частина назви цієї британської марки є прізвищем засновника. Причому друга частина. У 1913-му успішний лондонський автодилер Лайонел Мартін виграв швидкісний підйом на пагорб «Астон Клінтон». На радощах він придумав для майбутніх моделей тоді ще існувала тільки в проекті фірми ім’я Aston Martin, схрестивши назву гонки і власне прізвище.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

В основу першої машини бренду лягло шасі Isotta Fraschini з 1,4-літровим мотором Coventry Simplex. Лайонел дуже творчо назвав свій автомобіль Coal Scuttle, тобто «відерце для вугілля». Але потім почалася війна, тому сміх, гонки, а разом з ними і випуск автомобілів довелося відкласти на чотири роки.

Audi Type A (1910 г.)

Коли Аугуст Хорьх вщент розсварився з радою директорів власної компанії Horch (ті вважали автогонки марною тратою сил і часу, а Аугуст був упевнений, що автоспорт – синонім слова прогрес), він грюкнув дверима і організував нову фірму. На латині слово Audi означає приблизно те ж саме, що на німецькому Horch – дієслово «слухати».

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Першою серійною машиною нової компанії став «Ауді» тип А з 2,6-літровим 22-сильним мотором. З технічної точки зору автомобіль багато в чому повторював Horch 18/22, але ніхто з цього скандал роздувати не став.

Bentley 3-liter (1919 р)

Перший британський автомобіль, назва якого вказувало на об’єм двигуна, а не на його потужність – це Bentley 3-liter, створений Уолтером Бентлі і його другом Френком Берджессом, в минулому гонщиком і конструктором фірми Humber.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Спочатку Bentley Motors, яка базувалась в Лондоні, пропонувала клієнтам тільки шасі без кузова. Причому при ціні понад 1000 фунтів, трилітровий «Бентлі» вважався одним з найдорожчих на ринку. Модель пропонувалася в трьох виконаннях: Blue Label – стандарт, Red Label – форсована версія зі ступенем стиснення, доведеної до 5,3: 1, і Green label – вкорочене шасі і найпотужніший мотор, який гарантував максималку в 160 кілометрів на годину.

BMW 3/15 DA1 (1929)

Після Першої світової війни відомий виробник авіадвигунів був змушений шукати нове застосування виробничим потужностям. У свій час BMW випускала навіть кухонні меблі, потім перемкнулася на мотоцикли, а в 1928-му році купила компанію Dixi, що займалася складанням ліцензійних Austin Seven. Так що перший автомобіль BMW – це легальна копія англійської малолітражки.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Складний індекс оригінальної «бехи» – 3/15 DA1 – розшифровується просто. Перша цифра – потужність, оподатковувана податком, друга – реальна кількість «коней». Букви DA – абревіатура німецького Deutsche Ausführung, щось на кшталт «Зроблено в Німеччині».

Bugatti type 13 (1910)

Свій перший транспортний засіб – квадроцикл з чотирма (!) моторами – Етторе Бугатті побудував ще в 1899-му. Але першою машиною, прикрашеної знаменитої овальної емблеми Bugatti, став Type 13.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Збірку моделі налагодили в цехах колишньої фарбувальні в німецькому (по-крайній мірі, на той момент часу) Мольсаймі, який став домівкою для фірми італійського інженера. До початку Першої світової зібрали тільки чотири примірники дуже легкою – всього 300 кілограмів – 30-сильної моделі. Справжня слава терпляче чекала Етторе і його творіння тільки через кілька років.

Cadillac Model A Runabout (1902)

Перший легковий «Кадилак» був дуже схожим на перший легковий «Форд». Взагалі, між цими компаніями більше спільного, ніж можна припустити. Власне, автомобілі марки «Кадилак» стали випускати на заводі … Henry Ford Company.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

До пори тут заправляв той самий Генрі Форд, поки не був вигнаний інвесторами. Новим технічним директором фірми призначили Генрі Ліланда, а компанію перейменували в Cadillac Automobile Company. Перший автомобіль майбутньої преміальної марки побудували на основі напрацювань, залишених Фордом.

Chevrolet Classic Six (1911)

Місандерстендінг. Ось що сталося у відносинах засновників марки Вільяма Дюрана і Луї Шевроле. Перший – спритний бізнесмен, відчайдушний ділок і рішучий стратег – запросив другого, відомого гонщика і конструктора, з метою побудувати недорогий і популярний автомобіль.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Але Шевроле, схиблений на швидкості, а не на доларах, зробив дорогу і потужну модель Classic Six з шестициліндровим мотором і цінником, як у «Кадилака». Коли ж Дюран наполіг на випуск більш дешевих машин, Шевроле, ображений самим фактом того, що його ім’я використовується на якомусь ширвжитку, грюкнув дверима.

Chrysler B70 (1924-25)

На початку 1920-х колишній президент «Бьюїк», а також щасливий кризис-менеджер «Вілліса» і «Максвелла» Уолтер Крайслер виявив на ринку порожню нішу – він хотів робити досить потужний і престижний автомобіль, який при цьому випускався б великими тиражами.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Що, в свою чергу, дозволило зробити ціну привабливою. Так на світ з’явився Chrysler B70 – красивий і недорогий, з 3,3-літровою “шісткою” потужністю 68 кінських сил і гідравлічними гальмами всіх коліс. Уже в перший рік Крайслера вдалося продати понад 30 тисяч «семидесяток», і на небосхилі Детройта зійшла нова зірка.

Citroen A (1919)

Закінчилася Перша світова позбавила великого французького фабриканта Андре Сітроена, нажившого стан на військових замовленнях, основного заробітку. Тоді замість снарядів він вирішив випускати автомобілі. Прості, надійні і дешеві. Citroen Typ A 10CV, створений інженерами Жюлем Саломоном і Едмоном Мойї, оснащувався 18-сильним 1,3-літровим мотором і розганявся до 65 кілометрів на годину.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Коштувала машина не дорожче семи тисяч франків – десь утричі менше звичних автомобільних цінників того часу. Не дивно, що за два місяці Сітроен зібрав понад 16 тисяч замовлень і незабаром заслужив славу французького Генрі Форда.

Ferrari 125S (1947)

Енцо Феррарі найбільше на світі любив гонки і гоночні автомобілі. І навряд чи він коли-небудь зважився б на випуск звичайних легковиків, але … потреба змусила. Витрати на утримання «Скудерії» потрібно було оплачувати, і Енцо вирішив робити автомобілі на продаж. У будь-якому випадку, це повинні були бути спортивні, породисті автомобілі!

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Першою машиною, яку можна назвати 100-відсотковим Ferrari, став двомісний спідстер 125S, розроблений Джоаккіно Коломбо. 12-циліндровий мотор об’ємом 1,5 літра видавав 118 кінських сил, що при масі в 650 кілограмів дозволяло розганятися до 170 кілометрів на годину. За перші півроку новий Ferrari в 14 стартах здобув шість перемог, а в Маранелло потягнувся струмочок заможних клієнтів.

FIAT 3,5 h.p. (1899)

«Фабрика італійських автомобілів з Турина», або просто FIAT, заснували 11 липня 1899 го, а ближче до кінця року світ побачив перший автомобіль бренду.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

FIAT 3,5 h.p. з двоциліндровим 600-кубовим мотором видавав чотири кінські сили, оснащувався трьохшвидкісною МКП, в якій не було задньої передачі, і пропонувався зі стандартним кузовом роботи каретних справ майстра з Турина Марчелло Алессіо. Максимальна швидкість першого «Фіата» становила 35 кілометрів на годину.

Ford Model A (1903)

Зубний лікар з Чикаго Ернст Пфенниг увійшов в історію, ставши першим покупцем автомобіля марки Ford. 15 липня 1903 року процвітаючий дантист придбав ранебаут Ford A з додатковою опцією у вигляді складного верху. Покупка обійшлася містеру Пфенігу в 850 доларів.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Сам же Ford Model A, як ми вже розповідали, здорово схожий на Cadillac Model A. Різниця була в моторі: на «Форді» стояв двоциліндровий агрегат, а «Кадилак» обходився одноциліндровим. Напевно, саме тому «Форд» коштував на сотню баксів дорожче.

Honda T360 (1963)

Першою чотириколісною «Хондою» вважається ця миленька вантажівка, хоча по духу цей пікап-симпатяга більше нагадував спортивний мотоцикл. Що ви скажете, наприклад, про тахометр, розміченому до 14 000 об/хв?

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

В реальності 356-кубовий чотирициліндровий двовальний моторчик крутився трохи менше, але тільки трохи. Максимальні 30 кінських сил Honda T360 розвивала на 9000 об/хв і розганяла до 62 кілометрів на годину. Ще однією рідкістю була п’ятиступінчаста коробка передач.

Hyundai Pony (1975)

Один з найбільших промислових конгломератів Південної Кореї Hyundai зацікавився автомобілями в кінці 1960-х. Перший час справа обмежилася ліцензійним випуском англійських моделей, але потім корейцям захотілося більшого. Джорджетто Джуджаро розробив дизайн, а британський інженер Джордж Тернбулл з комплектуючих «Міцубісі» – мотора, коробки передач, заднього моста, підвіски – зібрав перший Hyundai, який отримав скромне ім’я «Поні».

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Незважаючи на невигадливу зовнішність і простенькі характеристики, машина відразу стала популярною. Багато в чому завдяки дуже доступною ціною.

Infiniti Q45 (1989)

Перший в історії автомобіль цього японського преміум-бренду був злегка адаптовану версію Nissan President в кузові JHG50.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Під капотом V8, 280 сил, «автомат», шкіра, всі справи … Але, на відміну від конкуруючого Lexus LS, відразу взяв швидкий старт, на престижний седан Infiniti покупці реагували спокійніше. Набагато спокійніше.

Jaguar – SS Jaguar (1931)

Прозорливості сера Вільяма Лайонса можна тільки позаздрити. На початку тридцятих засновник фірми Sidecar Swallow, також відомої під скороченою назвою SS, про всяк випадок запатентував слово Jaguar в якості торгової марки.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Спочатку «Ягуарами» називалася серія моделей Sidecar Swallow: седани, купе, родстери. Але після війни, коли у абревіатури SS з’явилися малоприємні асоціації, Sidecar Swallow перетворилася в Jaguar.

Jeep CJ-2 (1945)

Самі американці вважають за краще вести літочислення «Джипа» з 1941 року. З того моменту, як в серію пішов багатоцільовий військовий позашляховик Willys MA – в світі більш відомий під прізвиськом «Джип». Однак вперше це слово використовували в якості офіційного імені всюдихода в 1945-му.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Призначений для продажу в приватні руки варіант військової машини отримав ім’я Willys CJ-2, причому букви CJ власне і означали Civilian Jeep. В іншому відмінності від героя військового часу були мінімальні: той же 2,2-літровий мотор, триступенева коробка, знайомі обриси кузова. З нового – решітка радіатора і палітра кольорів веселіше хакі.

Kia FIAT 124 (1970)

Напевно ви запитаєте: «Що, не могли знайти фотографію краще?». А ми відповімо: «Всі претензії відправляйте на адресу фірмового музею KIA». Знімок-то прямо звідти.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Складно сказати, чому ліцензійний корейський Fiat 124 представлений в експозиції історичного сховища в настільки ушатанном вигляді, але факт залишається фактом – першим легковим «Кіа» став до болю знайомий нам «Жигуль». Тьху, FIAT 124. Ну а що? З пісні слів не викинеш.

Lamborghini 350 GT (1964)

Посперечавшись з самим Енцо Феррарі про якість спортивні автомобілі, Ферруччо Ламборгіні вирішив довести, що і сам чогось вартий. І довів. Найнявши цілу купу іменитих інженерів і дизайнерів, послуги яких обійшлися в цілий статок, Ферруччо з першої спроби отримав добротний результат.

Вони були першими: з яких моделей почалася історія автомобільних марок

Lamborghini 350GT вийшов і красивим, і потужним, і не дуже примхливим. Його 12-циліндровий 280-сильний мотор дозволяв машині розганятися до солідних 250 кілометрів на годину.

Source
motor.ru
Back to top button