Світ

Volkswagen запідозрив Great Wall в плагіаті. Чим закінчилися колишні суперечки про «клони» авто в Китаї

Деякий час назад видання Carscoops повідомило про те, що юридичний відділ німецького концерну Volkswagen AG займається перевіркою на предмет плагіату нового китайського електромобіля Оra Punk Cat. Дійсно, машина привернула до себе неймовірну увагу, в тому числі тому, що з точки зору зовнішності являє собою осучаснений Volkswagen Beetle зразка 1938 року. У зв’язку з цим ми вирішили згадати, які ще моделі мали проблеми з законом на грунті копіювання.

Мабуть, одним з найвідоміших інцидентів є історія з автомобілем Shuanghuan SCEO. Мало того, що логотип компанії Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Co мало повністю повторює оний у корейського SsangYong, так ще й весь модельний ряд представляв часто-густо «клони» відомих авто. Найвідомішим був SCEO, який проводився з 2005 по 2011 роки. Позашляховик був побудований на рамі від Isuzu, в якості силових агрегатів використовував двигуни від Mitsubishi, а зовні здавався схожим на BMW X-серії.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Volkswagen запідозрив Great Wall в плагіаті. Чим закінчилися колишні суперечки про «клони» авто в Китаї

Саме останній фактор і став каменем спотикання. У червні 2008 року суд Мюнхена заборонив експорт автомобіля в Німеччину, ухваливши, що він є повною копією BMW X5, що, строго кажучи, було не зовсім так. Однак машина продовжувала експортуватися в Італію, Центральну Європу, Україну і Росію.

Сама компанія Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Co довго не проіснувала. А найголовнішим бестеллера марки став «клон» Smart ForTwo, який відомий під ім’ям Noble і проводився з 2004 по 2016 рік. За дворічне недотримання зобов’язань перед урядом офіційним указом Міністерства промисловості та інформаційних технологій Китаю підприємство було ліквідовано в тому ж 2016 році.

Іншим гучним скандалом стала справа про Landwind X7. Сама компанія з’явилася ще в 1998 році, проте різного роду перипетії і проблеми не дозволили їй довго проіснувати. У своєму нинішньому вигляді марка повторно дебютувала в 2004 році, будучи спільним підприємством таких великих виробників як JMC і Changan. Сьогодні ж в це СП увійшов і електромобільні стартап Aiways.

Volkswagen запідозрив Great Wall в плагіаті. Чим закінчилися колишні суперечки про «клони» авто в Китаї

І ви вже напевно швидко здогадалися чиє коріння в цій назві – Landwind. Однак справжня «спорідненість» з британцями в дизайнерському сенсі відбулося тільки в 2014 році. Тоді з’явився кросовер Landwind X7. Побудований на укороченій платформі оригінального кросовера X8 і оснащується двигуном Mitsubishi, він цілком копіював зовнішній вигляд Range Rover Evoque. Цікаво, що саме Х7 став бестеллера бренду, попутно обваливши продажу справжнього «британця».

Великий концерн Jaguar Land Rover довго боровся з маленьким, але гордим автовиробником. І в якийсь момент спроба привернути Landwind до відповідальності увінчалася успіхом, хоча в 2017 році X7 пройшов плановий рестайлінг. Незважаючи на збереження колишнього кузова, він отримав більш оригінальну світлотехніку і бампери, що дещо дистанціюватися модель від Evoque. Проте в 2019 році суд пекінського району Чаоян вперше пішов проти «своїх» і заборонив виробництво, продажу та маркетингове просування Landwind X7. А ще зобов’язав вищезгаданий холдинг виплатити позивачеві солідну матеріальну компенсацію.

Третім, відверто поверненим на «клонуванні» виробником, ми назвемо Zotye. Останнім гучним скандалом став китайський ремейк Porsche Macan під ім’ям SR9. Однак ми хочемо згадати автомобіль, який, по суті, і дав бренду широку популярність. Сама компанія була повністю приватної і з’явилася в 2005 році, після чого відразу ж приступила до ліцензійного виробництва «клона» Daihatsu Terios під ім’ям Zotye Nomad. Подальші моделі теж не були оригінальними, представляючи ліцензійні і не дуже автомобілі найвизначніших іноземних підприємств, що навіть породило в Китаї жарт, мовляв, «Саме від Zotye залежить, коли я буду їздити на Maserati».

Volkswagen запідозрив Great Wall в плагіаті. Чим закінчилися колишні суперечки про «клони» авто в Китаї

Однак ви напевно вперше почули про Zotye Auto через скандал навколо кросовера Т600, що представляє творчо перероблену копію Volkswagen Touareg другого покоління (внутризаводской індекс 7P). Рецепт створення Т600 такий же, як і у інших подібних контор: оригінальна платформа + двигун Mitsubishi + відомий у всьому світі вигляд. Судові вишукування Volkswagen AG, як і раніше, не привели до яких-небудь помітних результатів.

Зараз доля Zotye Auto знаходиться в підвішеному стані. Незважаючи на гучне банкрутство, космічне падіння продажів і різного роду скандали, китайський уряд всерйоз перейнявся порятунком цього горе-виробника. Швидше за все, Zotye Auto воскресне в новому амплуа з новими господарями, на цей раз виключно державними.

Звичайно, це тільки мізерна частина всіх можливих автомобільних «клонів», які виробляються або проводилися в КНР. Ми не торкнулися такі цікаві приклади, як Jinbei S70 ( «клон» Acura MDX), BAIC BJ80 ( «клон» Mercedes-Benz G-Klasse), Kawei K1 ( «клон» Ford F-150) і Hyosow C60 ( «клон» Lamborghini Urus), які не мали проблем із законом.

На сьогоднішній день китайська автомобільна промисловість є досить неоднорідним пластом. Одні виробники являють собою підприємства світового рівня, інші ж загрузли в «клонуванні» і до цих пір не можуть «вибитися в люди». Ну а ми будемо стежити за розвитком подій навколо Ora Punk Cat. Адже в даному випадку мова йде про те, що в «клонуванні» запідозрили одного з провідних гравців китайського ринку – могутній концерн Great Wall.

Back to top button