Дайджест

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Новини автомобільного ринку

Hyundai: ставка на водень

Концерн Hyundai представив стратегію Hydrogen Vision 2040 по подальшому розвитку своєї водневої програми, яку успішно веде з 1998 року. Зараз дрібносерійно випускаються кросовери Hyundai Nexo і широка гама вантажівок на водні.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Вже майже готові паливні комірки третього покоління, в конструкції яких вміст графіту і дорогої платини знижено до мінімуму. Це дозволить зменшити ціну більш ніж удвічі, а якщо порівнювати з першими паливними комірками Hyundai, то зниження ціни досягне 98%. Ресурс повинен скласти 500 тисяч км. Базова силова установка третього покоління матиме вихідну потужність 136 к.с., але стане на третину компактніше нинішнього модуля, який ставлять на Hyundai Nexo (163 к.с.). Передбачено і другий варіант: його можна порівняти за розмірами з установкою Nexo, але видає вже 272 к.с. Дрібносерійні водородомобілі з такими силовими установками повинні з’явитися вже в 2023 році. До 2030-го Hyundai планує знизити ціну водневого автомобіля до рівня звичайного електромобіля, а до 2040-го мати повноцінну гамму водневих моделей.

Також стало відомо, що в розробці у корейців знаходиться суперкар на паливних елементах! До його створення залучена хорватська компанія Rimac, якій концерн Volkswagen нещодавно передав Bugatti – два роки тому концерн Hyundai викупив 12% акцій Rimac Group і зараз є третім за значимістю акціонером хорватського бізнесу.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Перший ходової прототип під назвою Hyundai Vision FK – це задньопривідне купе з переробленим кузовом від Kia Stinger і гібридною силовою установкою. Але двигуна внутрішнього згоряння там немає. Великий Т-подібний акумулятор, розташований в центрі колісної бази, і електромотор надала Rimac, а інженери Hyundai додали електрохімічний генератор (встановлений спереду під капотом) і балони з воднем (над задньою віссю). Пікова потужність – 680 к.с., час розгону до 100 км / год – менше 4 секунд, а розрахункова дальність ходу – понад 600 км. Попереду у Vision FK довгі випробування, так що готову до дрібносерійного виробництва машину покажуть ще не скоро.

Водородомобілі повинні зіграти важливу роль в програмі Hyundai щодо відмови від двигунів внутрішнього згоряння. До 2030 року концерн планує довести частку водневих і електричних моделей в глобальному обсязі продажів до 30%, а до 2040-го – до 80%. При цьому в Європі Hyundai повністю відмовиться від ДВЗ уже до 2035 року.

Електричний Megane

Renault представила Megane E-Tech Electric – електричний Megane нової ери. Хетчбек став першим серійним Renault з оновленим логотипом і першим отримав нову модульну платформу спільної розробки з Nissan. Новинка зменшилася в габаритах в порівнянні зі звичайними Megane, але стала вище і отримала більшу колісну базу.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Силовий агрегат нового покоління став легше, а нові літій-іонні батареї LG мають найменшу товщину серед нині випускаються: 110 мм. Базова модифікація з двигуном на 130 к.с. і 250 Нм, батареєю ємністю 40 кВт / год має дальність ходу 300 км по циклу WLTP, а топ-версія отримала більш продуктивний електромотор (218 к.с., 300 Нм), акумулятор на 60 кВт / год і пробіг до 470 км на одній зарядці. такий хетчбек розганяється до 100 км / год за 7,4 секунди, максимальна швидкість обмежена 160 км / ч.

Прийом замовлень буде відкритий в лютому 2022 року, тоді ж оголосять ціни, а старт продажів призначений на березень.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Grandsphere від Audi

Це другий з трьох запланованих концептів Audi, які об’єднані «сферичної» тематикою. Першим в серпні став родстер Audi Skysphere, а тепер черга дійшла до електричного седана, який демонструє подальшу еволюцію флагмана Audi A8.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

По довжині (5350 мм), ширині (2000 мм) і розміром колісної бази (3190 мм) новий концепт-кар трохи перевершує подовжену версію нинішньої А8, а по висоті помітно нижче (1390 мм). Колеса діаметром 23 дюйми, задні двері розчиняються проти ходу, при цьому кузов позбавлений центральних стійок. Але найцікавіша знахідка дизайнерів – що складаються з двох частин скла дверей. Їх верхні сектори загнуті на дах, роблячи машину візуально ще більш низькою. Причому заявлено, що таке рішення незабаром з’явиться і на серійних моделях Audi!

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Головне ж в Grandsphere – інтер’єр. Розробники порівнюють його з салоном першого класу в авіалайнері, і головні тут аж ніяк не задні, а передні місця. Адже концепт має автопілот четвертого рівня, і потреба в найманні водія відпадає, тому власник може сам їздити спереду, а задній ряд використовувати як «запасний». Передні крісла мають масу регулювань, а з включеним автопілотом спинки можна відкинути на 60 градусів назад і організувати напівлежачому місця. В обробці використані дерево, метал, шерсть і штучна тканина, а також вторсировину, але натуральної шкіри немає. Як немає і рідкокристалічних екранів. Замість них – проекція на дерев’яну поверхню передньої панелі і на лобове скло. Для управління бортовими системами служать сенсорні вставки, але це можна робити і голосом, жестами і навіть поглядом: електроніка відстежує положення очей водія. Кермо і педалі в режимі автопілота прибираються всередину передньої панелі.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Grandsphere побудований на перспективної модульній платформі PPE (Premium Platform Electric), яку концерн Volkswagen розробляє без прив’язки до існуючих машин і стане використовувати для великих і дорогих електромобілів. Концепт має активну пневмоподвеску з електромеханічними актуаторами, які можуть управляти індивідуально кожним колесом на підставі даних з фронтальної камери. А ще тут повнокероване шасі. Ємність розташованої під підлогою тягової батареї – 120 кВт / год, електросистема працює з напругою 800 вольт, а зарядний пристрій підтримує потужність до 270 кВт. При підключенні до терміналу постійного струму акумулятор можна зарядити за 5% до 80% за 25 хвилин. Заявлений пробіг на одній зарядці – 750 км. Два електромотора (по одному на кожній осі) видають 720 л.с. і 960 Нм, а на розгін до 100 км / год седану потрібно близько 4 секунд.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Батарейний Гелендваген

Розробка електричної версії G-класу почалася відразу після дебюту моделі нового покоління в 2018 році, і ось перед нами його концептуальна версія, наближена до майбутнього серійного Mercedes EQG.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Батарейний G-клас збереже рамну конструкцію і шасі з незалежною передньою підвіскою і заднім мостом. Але рама нова (між лонжеронами встановлена ​​тягова батарея), та й підвіска спроектована заново, тому що EQG матиме чотири електромотори (по одному на кожне колесо) з індивідуальним управлінням! Це повинно підняти позашляхові якості G-класу на ще більш високий рівень, адже програмними алгоритмами можна зімітувати блокування всіх трьох диференціалів і реалізувати подачу тяги тільки на ті колеса, де вона потрібна в даний момент. Обіцяний навіть позашляховий режим з імітацією понижувальної передачі. На сухому покритті EQG повинен взяти 100-відсотковий підйом.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

А поки концепт пропонує нам оцінити зовнішність майбутнього серійного автомобіля. В цілому це той же G-клас, але з елементами дизайну від легкових EQ-моделей. Замість решітки радіатора тут заглушка з ілюмінацією. Також діодні стрічки вбудовані в бічні молдинги, багажник на даху і прямокутний бокс, який замінив кофр з запасним колесом на задніх дверях (там можна зберігати зарядний кабель).

Поки Daimler не оголосив термін дебюту серійного EQG. Судячи з усього, він вийде через рік-два.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

BMW зі сміття

BMW i Vision Circular – компактний електрокар, який показує, до чого BMW «докотиться» до 2040 року.

Машина на 30% зроблена зі сміття. Причому в ній є деталі, використані без переробки! Наприклад, плафони освітлення задньої частини салону – це шайби системи iDrive, які будуть взяті з відслужили своє кросоверів BMW iX. А для економії сировини гранично скорочено кількість «зайвих» деталей: лого BMW на кузові зроблені гравіюванням, замість кнопок на передній панелі встановлений один великий тачскрін, а прилади проектуються на лобове скло.

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Водневі плани Hyundai і новинки автосалону IAA в Мюнхені

Back to top button