НовиниСвіт

В ЄС прагнуть за 10 років в сто разів збільшити парк вантажівок з нульовим рівнем викидів

За оцінками європейських автовиробників, для того щоб досягти цільових для ЄС показників викидів CO2 для комерційних авто великої вантажопідйомності до 2030 року необхідно буде ввести в експлуатацію близько 200 000 вантажівок з нульовим рівнем викидів.

В даний час на дорогах ЄС експлуатується близько 6,2 мільйона середніх і важких комерційних автомобілів, середній вік яких становить 13 років, повідомляє Укравтопром з посиланням на дані ACEA. Майже 98% цих вантажівок працюють на дизельному паливі і лише близько 2,3 тис. машин, або 0,04% від загального парку, є вантажівками з нульовим рівнем викидів.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Таким чином, у ЄС всього за 10 років необхідно майже в 100 разів збільшити парк вантажних автомобілів на електротязі. Такі темпи європейські автовиробники вважають абсолютно нереальними.

Однак варто зазначити, що у своїй нещодавно опублікованій Стратегії мобільності Європейська комісія поставила мету до 2030 року мати на дорогах близько 80 тис. вантажівок з нульовим рівнем викидів, що насправді набагато менше того, що потрібно по прийнятим нормативам зниження викидів CO2 (-30 %).

«Європейські виробники вантажівок прагнуть виводити на ринок вантажівки з нульовим рівнем викидів і в найближчі кілька років будуть стрімко розширювати свій асортимент таких автомобілів», – заявив генеральний директор ACEA Ерік-Марк Уітема. «Однак вони не можуть зробити такі радикальні і безпрецедентні зрушення в поодинці», зазначив він.

На думку європейських експертів, для того щоб вантажівки з нульовим рівнем викидів стали переважним вибором транспортних операторів, необхідні термінові заходи на загальноєвропейському рівні і на рівні держав-членів. Йдеться про застосування дорожніх зборів на основі CO2, новому оподаткування палива на основі вмісту в ньому вуглецю, надійної системи ціноутворення на викиди CO2 і, що найбільш важливо, створення щільної мережі інфраструктури для зарядки і заправки, придатної для вантажівок.

Для довідки:

В ЄС найбільша кількість вантажних автомобілів середньої та великої вантажопідйомності мають польську реєстрацію – 1,2 мільйона шт.

Самий зношений парк вантажних авто в Греції. Середній вік вантажівок в Греції складає 21 рік.

Найбільша частка нових вантажівок в австрійському автопарку, там середній вік автомобілів не перевищує позначку в 6,4 року.

Back to top button