АвторинокДайджестНовини

Український автовиробник вимагає удосконалення системи тендерних закупок

Існуючи системи тендерних закупок автотранспорту за європейські та українські кошти обмежують конкуренцію та звужують можливості українських виробників. Про це йшлося на прес-конференції Корпорації «Еталон» в УНІАН.

Український автовиробник вимагає удосконалення системи тендерних закупокСуть проблеми полягає в тому, що кожен замовник розробляє тендерну документацію сам, або за участю компаній-консультантів і в цій тендерній документації прописують такі і стільки кваліфікаційних та технічних вимог, які часом не розуміють ані учасники закупівлі, ані самі замовники, але ці вимоги звужують пропозицію до однієї певної моделі.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Підприємства Корпорації «Еталон», та дилери у цьому році активно беруть участь у тендерах системи PROZORRO та тендерах, що фінансуються Європейським інвестиційним банком та Європейським банком реконструкції та розвитку, і доволі часто результати цих тендерів вони вимушені оспорювати в Антимонопольному Комітеті України та в європейських інституціях.

Корпорація «Еталон» звертається до влади з пропозицією уніфікувати на законодавчому рівні систему тендерних закупок таким чином, щоб учасник готував мінімальну кількість необхідних документів. А технічні вимоги до предмету закупівлі були засновані на нормативних документах (ДСТУ, накази і регламенти Міністерств і т.п.), а не обмежували учасників незрозумілими вигаданими вимогами.

Окрему увагу учасники прес-конференції приділили експансії продукції білоруського МАЗ на український ринок.

Український автовиробник вимагає удосконалення системи тендерних закупок«У минулому році частка українських виробників у продажах на внутрішньому ринку автобусів великого та особливо великого класів становила лише 5%, а в цьому році – нуль. Монополія в цьому сегменті вітчизняного ринку належить техніці, виготовленої в Білорусі», зауважив віце-президент асоціації «Укравтопром» Юхим Хазан. Відомий випадок коли у тендері перемагав український виробник, однак цей тендер відмінявся і зрештою купувалися ті ж МАЗи. Дійсно, автобуси МАЗ пропонуються за більш привабливою ціною, але така ціна формується завдяки державним дотаціям, що отримує білоруський виробник, тоді як українські виробники працюють без пільг і дотацій, сплачуючи податки в повному обсязі у бюджети всіх рівнів, зазначив пан Хазан.

За інформацією Директор ТОВ “Торговий дім “Еталон авто” Вадима Шкарупіна, відмовляючись від вітчизняної техніки і закупаючи імпортні автобуси, держава втратила у минулому році тільки на ПДВ близько 300 млн.грн.

Український автовиробник вимагає удосконалення системи тендерних закупок«Якщо у 2010 році була обережність з боку МАЗ щодо просування своєї продукції на ринок України, то зараз тендерні умови на торгах, що фінансуються європейськими банками, прописані реально під одну модель – МАЗ-206», прокоментував ситуацію Президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко. Він зауважив, що український виробник не вимагає пільг, а лише рівні умови. Працюючи з рентабельністю не більше 10%, вітчизняний автовиробник не може конкурувати ціною з іноземним виробником який отримує міцну державну підтримку.

«Ситуація з Білоруссю не сприяє розвитку вітчизняного автопрому та справедливої конкуренції», зазначив Юхим Хазан. Тому асоціація «Укравтопром» подала заяву до МЕРТ щодо захисту інтересів українських автовиробників та прийняття заходів проти дотаційного імпорту.


Back to top button