Читацький зал

У кризу BMW, Mercedes і VW Group виграють більше, ніж будь-коли

Чим більше машин продано, тим краще. Майже всі виробники наслідували цю логіку десятиліттями і випускали на повну потужність. Якщо був надлишок потужностей, торгові партнери компаній просто виставляли свої автомобілі на ринок наприкінці місяця зі значними знижками – ціною збитку чи мінімального прибутку.

Проте зараз галузь послідовно змінює напрямок. Новою валютою у галузі стали вже не продажі, а прибуток. Завдяки кільком хитрощам бренди Mercedes-Benz, BMW і Volkswagen заробляють більше грошей, ніж будь-коли, незважаючи на часткове скорочення поставок через кризу з коронавірусом та брак чіпів.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Згідно з аналізом Центру вивчення автомобільної промисловості (CAR), доступним виключно німецькій економічній газеті Handelsblatt, три найбільші місцеві автовиробники минулого року заробили в середньому 5 963 євро за новий автомобіль. Це є збільшенням на 61% порівняно з попереднім роком і є абсолютним рекордом в історичному плані. Середній дохід від автомобіля також рекордно високий – 50552 євро.

Високі доходи та прибуток автовиробників супроводжуються додатковими витратами споживачів. Їм доводиться платити за машину дедалі більше. Якщо у 2010 році новий автомобіль у Німеччині коштував у середньому 25 000 євро, то сьогодні ціна перевищує 37 000 євро. І кінця подорожчання не видно.

Компанії свідомо створюють великі моделі, за які вони можуть платити більше, і прибирають зі свого асортименту нерентабельні маленькі автомобілі. Вони поступово послаблюють своїх дилерів, змушуючи їх пропонувати такі самі ціни. А іноді вони штучно скорочують пропозицію, щоб їхня продукція виглядала бажанішою.

“Це дуже чіткий контроль каналу”, – заявив нещодавно генеральний директор Mercedes Ола Келеніус, який категорично заперечує “нав’язливий маркетинг”. Під його керівництвом більше не буде великих угод із операторами автопарків чи постачальниками автомобілів напрокат для збільшення продажів. Натомість Келеніус перенаправляє зірковий бренд на його сутність: розкішні автомобілі.

Дефіцит – частина його стратегії. “Нам потрібно об’єднати виробничий апарат з нашою продуктовою стратегією, щоб зберегти бажану ціну”, – сказав 52-річний менеджер. Керівник Mercedes любить жартома порівнювати G-клас, який в даний час продається в Німеччині за базовою ціною 109 295 фунтів стерлінгів. євро із сумкою Hermes Birkin. За його словами, зацікавленим сторонам доведеться чекати до трьох років як позашляховика, так і елегантної сумочки.

Відповідно до аналізу інвестиційного банку Stifel, покупцям автомобілів загалом потрібно багато терпіння. Тільки для Mercedes середній термін постачання всіх моделей зараз становить близько восьми місяців. У VW це близько півроку, а у BMW – трохи більше чотирьох місяців. Виробники знають, як користуватися високим попитом.

“У нас дуже добрі ціни з погляду цін”, – сказав Ніколас Петер, фінансовий директор BMW. Мюнхенська компанія має намір підтримувати високі ціни як на електричні двигуни, так і на двигуни внутрішнього згоряння та “скористатися додатковими цінами”, де ще є потенціал», – говорить Пітер.

Back to top button