СвітЧитацький зал

Світовий дефіцит напівпровідників збережеться і після 2022 року

Глобальний дефіцит напівпровідників в автомобільній промисловості та багатьох інших галузях триватиме після 2022 року ще на кілька років, прогнозують у компанії Roland Berger. Найбільший дефіцит спостерігається у мікросхемах старого покоління, які переважно використовуються в автомобільній промисловості.

Згідно з аналізом експертів, попит на чіпи зростатиме на 17% на рік з 2020-го по 2022 рік, а виробнича потужність за той же період зросте лише на 6% на рік. Аналогові мікросхеми та МЕМС – сегменти напівпровідників, у яких очікується найбільший дефіцит. І оскільки підприємства з виробництва напівпровідників вже зараз працюють із середньою потужністю 97%, швидке розширення виробництва навряд чи можливе.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Крім того, навчені гірким досвідом виробники автомобілів вже переходять від підходу «точно вчасно» до підходу «про всяк випадок», тобто. створюють запаси напівпровідників, що посилює дефіцит.

Нові виробничі потужності не вирішать проблеми з постачанням в автомобільній промисловості, оскільки інвестиції насамперед зосереджені на високопродуктивних мікросхемах останнього покоління. Однак найбільший дефіцит нині чіпів старого покоління – з виробничими технологіями 1990-х та 2000-х років. Маючи близько 95% дискретних транзисторів, вони й досі становлять левову частку у сучасній електронній архітектурі автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. З іншого боку, мікросхеми останнього покоління становлять лише 5%.

Автомобільна промисловість вже в процесі переходу на нову електронну архітектуру транспортних засобів, але процес не такий швидкий: експерти технологічних та автомобільних компаній, опитані в ході дослідження, вважають, що «традиційним» виробникам на це потрібно понад 5 років.

Крім того, необхідні прямі довгострокові контракти на постачання з напівпровідниковими компаніями із взаємними зобов’язаннями за потужністю та закупівлями на кілька років – це також важливий захід подолання кризи.

Back to top button