ВиробництвоСвіт

Світовий автопром втратить 210 млрд доларів через дефіцит мікрочіпів

Втрати автовиробників по всьому світу через дефіцит електронних компонентів складуть близько 210 млрд доларів в 2021 році. Такий прогноз дали фахівці консалтингової фірми AlixPartners, які в травні озвучували суму в 110 мільярдів, а в січні – в 60,6 мільярда. Однак криза, що змушує компанії закривати заводи і коригувати плани, затягнувся: налагодити поставки багато хто сподівається не раніше ніж наступного року. Що стосується кількості автомобілів, то в 2021 році буде недовипущено 7,7 млн ​​примірників, підрахували експерти. Для порівняння, в травні йшлося про 3,9 мільйони.

За словами глави AlixPartners по автопрому Марка Вейкфілд, причиною різкого погіршення прогнозу стали локдауни через спалах COVID-19 в Малайзії і проблеми в інших країнах, які продовжують негативно впливати на ситуацію з чіпами.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

За оцінками учасників галузі, галузі буде потрібно ще як мінімум 15-20 місяців, щоб подолати дефіцит напівпровідників, хоча в наступному році його вплив на виробництво має бути вже менш серйозним. «Постачальники мікроелектроніки посилаються на структурні проблеми з попитом», – розповів на минулому нещодавно Мюнхенському автосалоні глава концерну Daimler Ола Калленіус. Ситуація збережеться в 2022 році, але може стати менш напруженою в 2023 році, упевнений топ-менеджер. Глава концерну Volkswagen Герберт Дисс вважає, що в найближчі місяці і навіть роки ситуація з дефіцитом мікроелектроніки ненормалізується, оскільки напівпровідники як і раніше користуються величезним попитом по всьому світу і потреба в них буде тільки рости. «Інтернет речей зростає і для збільшення потужностей буде потрібно час. Ймовірно, це буде вузьким місцем в найближчі місяці і роки», – зазначив він.

За словами глави BMW Олівера ЦИПС, проблеми з ланцюжком поставок збережуться в наступні 6-12 місяців. Крім того, автовиробникам доводиться конкурувати за мікрочіпи з великими технологічними корпораціями на кшталт Apple, яка, за даними аналітиків, здатна заплатити виробникам напівпровідників більше, ніж автомобільні компанії.

Back to top button