ВиробництвоСвіт

Світове автовиробництво знизилось на 16 % через COVID-19

Після похмурого 2019 року, коли вже відбулося помітне зниження майже на 5% у світовому автовиробництві (до менш ніж 92,2 млн. автомобілів, вантажних автомобілів та автобусів) десятирічного зростання, світовий автопром зіткнувся з новим, безпрецедентним викликом у 2020 році через пандемію COVID. З зупиненням значної частини автомобільної промисловості та її численних постачальників по всьому світу протягом декількох тижнів, 2020 рік ознаменувався “найгіршою кризою, що коли-небудь мала вплив на автомобільну промисловість, ключовий сектор світової економіки”, заявив президент OICA, пан ФУ Бінгфен.

Зібрані дані свідчать про зниження виробництва на 2020 рік на 16% до менш ніж 78 мільйонів автомобілів, що еквівалентно рівням продажів у 2010 році. Як зазначив пан Фу, “результати 2020 року знищують усе зростання, зроблене за останні 10 років”.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

В цілому для Європи спостерігалося падіння більш ніж на 21%. Всі основні країни-виробники мали різкі падіння, коливаючись від 11% до майже 40%. Європа становила майже 22% частки світового виробництва.

В Америці виробництво в 2020 році 15,7 мільйонів одиниць становило 20% частки світового виробництва. У регіоні NAFTA виробництво скоротилося більш ніж на 20%, а виробництво в США скоротилося на 19%. Південна Америка впала більш ніж на 30%, а Бразилія – ​​майже на 32%.

Африканський континент також різко скоротився, більш ніж на 35%.

Тим часом Азія протистояла досить добре, зменшившись лише на 10%. Зокрема, Китай, який сильно постраждав у перші місяці 2020 року, дуже швидко відновився; загалом, скорочення виробництва у Китаї було обмежено лише 2%. Азія залишається на сьогоднішній день найбільшим у світі виробничим регіоном, з 57% частки світового виробництва.

OICA також складає показники продажів/реєстрацій у своїх країнах-членах. Тенденція продажів 2020 року демонструє подібне падіння, проте обмежена приблизно 12%. Президент Фу із задоволенням зазначив, що “останні кілька місяців 2020 року в усьому світі продемонстрували поступове відновлення до рівня 2019 року, таким чином, що кінцеві результати явно кращі за спочатку очікуване зниження на 20% і більше”. Однак існують помітні відмінності: різке падіння перевищує 20% або навіть 30% на більшості основних ринків, за винятком Китаю (-2%) та Південної Кореї, які зросли на 6%; також турецький ринок працював надзвичайно добре після 2 років дуже сильного падіння у 2018 та 2019 роках.

Пан Фу дійшов висновку, „очікується, що попит на мобільність людей та товарів залишатиметься високим. Але однаково очевидно, що попит на мобільність не такий, як у минулому: автомобільна промисловість одночасно стикається з багатьма проблемами, крім необхідності економічного відновлення, таких як чистіші продукти та їх виробництво, безпечніші транспортні засоби, підключення, автоматизація… Виробники транспортних засобів та їх величезна мережа постачальників приймають усі ці виклики і надалі формуватимуть майбутнє чистої та стійкої мобільності”.


Back to top button