ДайджестСвіт

Серійний Lucid, плани Ford і Daimler – автомобільні новини за тиждень

Новини автомобільного ринку за тиждень

Lucid – в серію!

На новому заводі компанії Lucid Motors в США запущено серійне виробництво електромобілів. Шлях від заснування фірми до запуску конвеєра зайняв 14 років. Lucid була утворена в 2007 році під назвою Atieva, у неї китайське коріння, але штаб-квартира зареєстрована в Каліфорнії, а посаду гендиректора займає Пітер Роулінсон, колишній головний інженер Tesla.

Першою серійною моделлю марки став великий седан Air, покликаний нав’язати конкуренцію Tesla Model S. Його представили ще в 2016 році, але після цього у Lucid почалися проблеми з фінансуванням, і проект забуксував. Допомога прийшла в 2018 році, коли контрольний пакет з 67% акцій за 1 млрд доларів викупив Державний інвестиційний фонд Саудівської Аравії. Саме це вливання дозволило довести першу модель до серійного виду і побудувати завод.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Зведення підприємства біля міста Каса Гранде, штат Арізона, почалося в 2019 році. Воно включає складальний завод і цех виробництва власних електромоторів. Перша черга розрахована на випуск 34 тисяч машин на рік, а зведення другої черги зі збільшенням щорічної потужності до 90 тисяч електромобілів почнеться до кінця цього року. Кінцевий план передбачає поетапне нарощування потужності до 400 тис. машин на рік.

Серійний Lucid Air був розсекречений рік тому і з тих пір майже не змінився. Поки з конвеєра сходять тільки машини в «вітальних» топ-версіях Dream Edition з батареєю ємністю 112 кВт / год, яких буде зроблено 520 екземплярів. У компанії особливо пишаються, що варіант Dream Edition Range став самим далекобійним електромобілем за американським стандартом EPA: 837 км на одній зарядці проти 652 км у Tesla. Такий седан має два мотора сумарною віддачею 933 к.с., крутний момент «більше 1000 Нм» і розганяється до 97 км / год за 2,7 секунди. Другий варіант Dream Edition Performance більше заточений під динаміку: пікова потужність збільшена до 1111 к.с., а прискорення до 97 км / год відбувається за 2,5 секунди. Але пробіг на одній зарядці скорочений до 758 км. Максимальна швидкість обох модифікацій – 270 км / год, а робоча напруга електросистеми – 924 вольта.

Ціни на Dream Edition починаються від 169 тис. доларів, передача таких машин покупцям в США почнеться в кінці жовтня. Потім на конвеєр встануть більш прості версії Grand Touring, Touring і Pure з менш потужними моторами, зменшеними акумуляторами і простішим оснащенням. Базовий Lucid Air Pure (480 к.с., заявлений пробігом 653 км) буде коштувати 77 400 доларів.

Другою моделлю нового бренду стане великий кросовер Lucid Gravity, який очікується в 2023 році. А потім, в 2024-2025 роках вийде конкурент молодшому седану Tesla Model 3.

Серійний Lucid, плани Ford і Daimler - автомобільні новини за тиждень

Blue Oval City

Ford оприлюднив план електромобілізаціі в США спільно з південнокорейською промисловою компанією SK Innovation. Партнери зроблять найбільшу в Штатах одноразову інвестицію в розвиток електричного транспорту: 11,4 млрд доларів, з яких Ford вкладе близько 7 млрд доларів. В результаті буде створено 11 тис. робочих місць.

У план входить створення двох величезних виробничих комплексів на території США. Перший комплекс Blue Oval City буде побудований біля міста Стентон, штат Теннессі, і займе близько 1500 гектарів. На цій території розмістяться складальний завод з виробництва електричних пікапів наступного покоління, підприємство з випуску тягових батарей BlueOvalSK потужністю 43 ГВт / год на рік, а також майданчики основних постачальників. Весь комплекс обійдеться в 5,6 млрд доларів і створить 6 тис. робочих місць.

Другий комплекс буде зведено поруч з містом Глендейл, штат Кентуккі, і буде включати два однакових підприємства BlueOvalSK з виробництва літій-іонних акумуляторів для майбутніх електромобілів Ford і Lincoln. Щорічна потужність – по 43 ГВт / год на кожному майданчику. Комплекс займе 600 гектарів, створить 5000 робочих місць і зажадає 5,8 млрд доларів інвестицій.

Нові виробничі комплекси повинні почати роботу в 2025 році. Завдяки їм Ford отримає додаткові потужності для випуску батарей на 129 ГВт / год на рік. Паралельно будуть організовані підприємства з утилізації акумуляторів спільно з компанією Redwood Materials. Всього до 2025 року Ford з партнерами планує інвестувати в електромобілізацію 30 млрд доларів. При цьому про повний перехід на електрокари мови не йде. За розрахунками компанії, навіть до 2030 року на батарейні машини припадатиме лише 40-50% глобальних продажів «блакитного овалу».

Серійний Lucid, плани Ford і Daimler - автомобільні новини за тиждень

Daimler вкладається в батареї

Daimler став третім членом в складі спільного підприємства ACC (Automotive Cells Company), що утворене в 2020 році для розробки і виробництва електромобільних тягових батарей. Спочатку в ACC входили Stellantis і TotalEnergies, але тепер концерну Daimler перейшла частина їх акцій, і все три учасники проекту мають однакову частку цінних паперів.

ACC розпорядженні центром розробок в Бордо, а перший завод з виробництва акумуляторів має запрацювати у французькому Нерсак вже в цьому році. Планується, що до кінця десятиліття СП відкриє вісім гігафабрік по всьому світу (чотири з них в Європі) загальною потужністю 120 ГВт / год на рік, на що буде потрібно 7 млрд євро. Це відносно скромні плани – один тільки Volkswagen має намір відкрити шість заводів на 240 ГВт / год.

Daimler вкладе в ACC менш 1 млрд євро, але до того ж надасть власні технології і ноу-хау. ACC почне випускати батареї для електромобілів Mercedes в 2025 році, але стане лише одним з конвеєрних постачальників. У німецького концерну є власне дочірнє підприємство Accumotive, також він закуповує батареї CATL і Farasis, а до кінця десятиліття щорічний обсяг виробництва акумуляторів тільки для електричних Mercedes повинен досягти 200 ГВт / год.

Серійний Lucid, плани Ford і Daimler - автомобільні новини за тиждень

Back to top button