Світ

Новий глава Renault пообіцяв французам революцію

Точніше, «ренолюцію» - з економією і скороченням модельного ряду.

В кінці цієї весни Renault і її партнери по альянсу Nissan і Mitsubishi вже представили нову глобальну стратегію реструктуризації бізнесу. Тепер же гендиректор групи «Рено» Лука де Мео підготував більш детальний план.

Він виступить з ним з ним 14 січня, проте основні тези стали відомі вже зараз завдяки витоку внутрішнього документа. Про це пише видання Automotive News Europe, цитує свою німецькомовну «дочку» Automobilwoche. Повідомляється, що топ-менеджер італійського походження готує для французької компанії справжню революцію, про що свідчить навіть сама назва програми – Renaulution («Ренолюція»).

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Головний пріоритет де Мео – економія коштів. Конкретних цифр поки немає, але керівник хоче знизити витрати за рахунок відмови від «паралельних розробок» технологій. По всій видимості, мається на увазі, що Renault не стане платити за те, що можна взяти вже готовим у японських колег. Крім того, не буде інвестицій в проекти, результати яких не можна тут же поставити на комерційні рейки. Зауважимо, ще перед тим, як новий гендиректор вступив на посаду, компанія оголосила про намір знизити витрати на інженерно-технічне забезпечення на 800 мільйонів євро в рік і скоротити 1,5 тисячі робочих місць.

Асортимент продуктів і послуг також уріжуть – приблизно на 30%. У цьому питанні Лука де Мео орієнтується на досвід глави групи PSA Карлоса Тавареса, який «вбив» ряд нерентабельних «Опелів», включаючи Adam, Karl і Cascada. При цьому скорочення модельного ряду Renault сподіваються провести без втрат в продажах і охопленні ринку, що явно буде непросто: у бренду повно суперників, здатних легко заповнити будь-який пробіл в його товарній лінійці.

Новий глава Renault пообіцяв французам революцію

Основну ставку бос “Рено” робить на сегмент C – як масовий і високомаржінальний. Де Мео розраховує, що до середини наступного десятиліття на автомобілі відповідного класу припадатиме 25-30% продажів бренду. При цьому мета полягає в тому, щоб збільшити не обсяги продажів, а саме прибуток. Це цілком відповідає вищезгаданій стратегії, згідно з якою виробництво автомобілів Renault до 2024 року збираються знизити з 4 до 3,3 мільйона в рік.

Попередні спроби розширення географічного охоплення новий гендиректор вважає невдалими. За його словами, євразійський регіон і Латинська Америка не дають того прибутку, на яку розраховував виробник. При цьому Де Мео не хоче покидати Китай, хоча цієї весни Renault вже згорнула частину операцій в Піднебесній. Тепер для роботи в цій країні готують нову бізнес-модель, яка буде ще більше покладатися на міцні партнерські відносини з місцевими компаніями.

Новий глава Renault пообіцяв французам революцію

Ще один напрямок – зменшення залежності від постачальників. Renault потрібно створювати свої ноу-хау, а не купувати їх, вважає топ-менеджер, а для цього в компанію потрібно повернути творчий підхід і практику. «Нехай інженери працюють, а не управляють програмами», – цитує де Мео видання. Він хоче скласти 10-річний план досліджень і розробок із залученням фахівців «Ніссана», щоб, як уже було сказано вище, уникнути дублювання витрат на НДДКР.

Також на думку керівника Renault повинна не просто будувати машини, але охопити весь сучасний ринок послуг мобільності. Конкретна мета: до 2026 року 20-30% бізнесу групи повинно ставитися до діяльності, яка не має нічого спільного з традиційним автовиробництвом. Йдеться, серед іншого, про фінанси, управлінні автопарками, кібербезпеки, економіці замкнутого циклу і високотехнологічних розробках за межами автоіндустрії.

Нарешті, Лука де Мео не прагне до ослаблення альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi, проте він хоче, щоб будь-які форми співробітництва були «більш конкретними і точними». При цьому він натякнув, що якісь спільні «чарівні проекти» вже знаходяться в розробці. Сподіваємося, що вже в середині наступного місяця нам розкриють якісь подробиці з цього приводу.

Back to top button