НовиниСвіт

Фольксваген і Форд втрачають постачальника батарей для електромобілів

Комісія з міжнародної торгівлі США (ITC) заборонила на десять років ввезення в країну і виробництво на її території літієвих акумуляторів південнокорейської компанії SK Innovation, так як вважала переконливими доводи конкуруючої LG Energy Solution в оскарженні прав на інтелектуальну власність.

Бій між цими двома південнокорейськими важковиками був дуже ймовірним, відзначають експерти ринку. Батареї електромобілів, всупереч поширеній думці, далеко не комерціалізований товар. Існує помітна різниця в співвідношенні ціна/якість у різних постачальників. Незначні переваги всього в кілька відсотків – це все, що потрібно OEM, для вибору одного виробника акумуляторів перед іншим. А договір на поставку акумуляторів може обійтися в мільярди доларів, так що невелика конкурентна перевага має вирішальне значення, оскільки на кону величезні суми.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

В ході розглядів компаніям було запропоновано добровільно врегулювати спір. Але LG Energy Solution наполягає на грошовій компенсації, яка обчислюватиметься мільярдами.

Брак фінансування змушує SK Innovation розраховувати на адміністративне вирішення спору з LG Energy Solution, оскільки задовольнити вимоги конкурента про компенсацію матеріального збитку вона просто не в змозі, але контрагент на поступки за сумою не йде.

LG Energy Solution в даний час займає перше місце в світі по виробництву акумуляторів для електромобілів з глобальною річною потужністю 81 гігават-годин (ГВтч), а SK Innovation (SKI) займає п’яте місце з продуктивністю 42 ГВтч (хоча її фактична потужність нижче).

Якщо президент США не застосує вето на рішення ITC протягом 60 днів, то для SK Innovation це рішення завдасть непоправної шкоди репутації та зупинить бізнес компанії на території США.

Що стосується бізнесу, крім поставок з Кореї це ще і два завода, що будує SK Innovation в штаті Джорджія. Проектна потужність підприємств розрахована на щорічний випуск акумуляторів сукупної ємністю 21,5 ГВт‧ч, чого достатньо для комплектації тяговими батареями 430 тисяч електромобілів. Обсяг інвестицій в будівництво складає близько $2,6 млрд.

ITC постановив, що SK Innovation зможе протягом чотирьох років поставляти акумулятори для Ford F-150 EV і протягом двох років для VW ID.4, щоб дати OEM-виробникам час знайти альтернативних постачальників, якщо LG і SKI так і не зможуть дійти згоди.

Якщо угоди не буде, то через чотири роки SK Innovation не зможе користуватися своїми виробничими потужностями в США і, ймовірно, буде змушена їх продати або здати в оренду іншому виробникові акумуляторів.

Після публікації рішення ITC акції SK Innovation впали на 9,6%, в той час як акції LG Chem, материнської компанії LG Energy, зросли на 5,2%.

Back to top button