Світ

“Озеленення” європейського автотранспорту доводиться прискорювати

До 2035 року в Євросоюзі повинні припинитися продажу автомобілів на бензині. Брюссель поставив таку мету “озеленення” дорожніх машин, щоб різко скоротити шкідливий вихлоп. Але щоб домогтися його, потрібно зробити промисловий і комерційний ривок в поставках водіям транспортних засобів на електричній тязі. На даний момент машину з двигуном внутрішнього згоряння купити дешевше – вона коштує на 20-30% менше, ніж аналогічна 100% електрична модель. Бельгійський автожурналіст з видання Moniteur Automobile зазначає, що при виборі споживач може враховувати й інші фактори:

“Ще одна перевага дає електромобілів податкова система, – каже Олів’є Дюкен. – Практично у всіх європейських країнах вони продаються з дуже невеликим податком або навіть без податку взагалі. У деяких країн-членів ЄС покупцям дають бонуси. Ще одна перевага полягає в тому, що електромобіль, щонайменше, його мотор і ходова частина, набагато простіше, ніж бензиновий, з набагато меншою кількістю деталей, в ньому майже не відбувається тертя, тому що він працює за допомогою магнітного поля. Все це обмежує ризик поломки, вимагає набагато менше обслуговування і має більш тривалий термін експлуатації. Тому з точки зору витрат на технічне обслуговування і ремонт протягом усього життя, у електромобіля є великі переваги”.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Електромобіль споживає в середньому 5 євро на 100 км пробігу. Для ідентичної моделі з дизельним двигуном споживання оцінюється в 10,50 євро.

Інша проблема, від якої залежить успіх переходу автотранспорту на електрику, – це розгортання станцій підзарядки. Найбільш оснащені в цьому сенсі країни-члени ЄС – Німеччина, Франція і Нідерланди. Міністр уряду Брюсселя з питань клімату, довкілля та енергетики повідомляє, що столичний регіон Бельгії приступив до подолання відставання:

“У нас є багаторівнева стратегія по розгортанню до 11 тис зарядних станцій до 2035 року. У них буде 22 тис, по дві розетки на кожну станцію, – каже Ален Марон. – Ми прогресуємо в усьому, спрощуємо адміністрування. Ми також збираємося розділити місто на чотири великих ділянки, які будуть передані на ринок тим, хто бажає ними управляти. Цим приватним операторам і доведеться встановити і обладнати електричні зарядні станції “.

Якщо розвиток бензинових автомобілів і електромобілів продовжиться за нинішніми траєкторіями, то ціни на покупку та обслуговування тих і інших повинні зрівнятися до 2030 року.

Back to top button