Технології

Ресурсу нових батарей Tesla вистачить на 3,5 млн кілометрів

Акумулятори витримали 10 тисяч циклів зарядки і розрядки, розрахованих на 350 кілометрів кожен.

Професор канадського університету Делхаузі, доктор хімії Джефф Дан, який в своїй лабораторії на замовлення Tesla проводить випробування нових акумуляторів 4680, поділився результатами трирічних досліджень. І вони щонайменше вражають.

Так, Дан імітував цикли заряду і розряду з 0 до 80%, що еквівалентно приблизно 350 кілометрів пробігу у сучасних «тесел». Після 10 тисяч циклів акумулятори все ще залишалися в робочому стані з прийнятним рівнем деградації. Це рівнозначно пробігу автомобіля в 3,5 мільйона кілометрів.

Ресурсу нових батарей Tesla вистачить на 3,5 млн кілометрів

Більш того, Дан підтвердив відомий факт, що найсильніше акумулятори псуються від повної зарядки і повної розрядки. При цьому якщо не повністю сіла батарею заряджати на 25-50%, але не до повного рівня, то навіть після 15 тисяч циклів спостерігається мінімальна деградація акумуляторів, а часом вона не спостерігається зовсім.

За словами професора, ідеальними є щоденні поїздки на роботу, коли заряд знижується з 80% до 70% з подальшою підзарядкою назад до 80%. В такому випадку батарея зможе служити мало не вічно.

Дан також зазначає, що в мобільних пристроях на кшталт смартфонів або ноутбуків, користувачі як правило заряджають батареї до 100% і часто садять до 0%, через що через кілька років вони виходять з ладу. В електромобілях таке відбувається тільки при далеких подорожах, а для щоденних поїздок на роботу або по інших справах нічого подібного не потрібно.

Додамо, що Дан використовував електроенергію достатньою потужністю для заряду акумулятора з 0 до 100% за три години. Це щодо щадний режим: сучасні термінали швидкої зарядки здатні повністю зарядити електромобіль приблизно за годину, а з 0 до 80% за півгодини.

Back to top button