Дайджест

Підсумки продажів Ferrari, реструктуризація Mercedes та плани Rolls-Royce

Ferrari: рекорд продажів

Ferrari опублікувала підсумки продажів за 2021 рік, який став найуспішнішим в історії легендарної марки.

Минулого року по всьому світу було продано 11 155 автомобілів Ferrari – на 22% більше, ніж у 2020-му, і на 10% більше, ніж у докоподібному 2019-му, коли італійська компанія вперше подолала позначку у 10 тис. машин. Навіть без кросовера у гамі Ferrari випереджає за обсягом продажів головного конкурента, Lamborghini (8405 машин за 2021 рік), яка має Urus.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Реалізація суперкарів з двигунами V8 зросла на 35%, а ось збут 12-циліндрових моделей знизився на 16% через припинення випуску купе 812 Superfast. Зате незабаром почнуться постачання гібридних Ferrari 296 GTB із двигуном V6.

Майже половина продажів компанії припадає на Європу, Близький Схід та Африку: 5492 машини минулого року (+14%). На американських континентах продано 2831 автомобіль (+22%). А найбільше зростання зафіксовано в Китаї: +97%, продано 899 машин.

Загальний дохід компанії Ferrari за 2021 рік склав 4,27 млрд євро, це на 23,4% більше, ніж 2020-го, і на 13,4% перекриває результат 2019-го. На продаж автомобілів та запчастин припало 3,57 млрд євро, а на реалізацію двигунів – 189 млн євро (в основному це мотори для компанії Maserati). Чистий прибуток Ferrari за минулий рік досяг 833 млн. євро проти 609 млн. роком раніше.

Підсумки продажів Ferrari, реструктуризація Mercedes та плани Rolls-Royce

Mercedes: реструктуризація закінчена

Реструктуризація концерну Daimler AG, що тривала близько двох років, завершена. Точкою у цьому процесі стала зміна назви: з 1 лютого німецький концерн офіційно називається Mercedes-Benz Group AG.

У його віданні залишилися легкові автомобілі та легка комерційна техніка (фургони та мікроавтобуси) Mercedes-Benz, плюс суббренди Mercedes-AMG та Mercedes-Maybach. Одночасно підрозділ Daimler Mobility, який займається альтернативними транспортними рішеннями, лізингом та страхуванням, перейменований на Mercedes-Benz Mobility. Главою концерну залишився Ула Келленіус, який став біля керма у 2019 році.

При цьому у грудні 2021 року було створено окрему компанію Daimler Truck Holding AG, в яку виділено виробництво вантажівок, автобусів та спецтехніки. У неї свої керівник та рада директорів, окрема штаб-квартира, а на біржі вона торгується незалежно від «легкового» Mercedes. Однак 35% акцій Daimler Truck Holding AG залишилися у володінні концерну Mercedes-Benz Group AG, а техніка, що випускається, як і раніше, буде нести трипроменеву зірку.

Такий поділ назрівав давно, адже управляти такими різноплановими напрямками бізнесу непросто, та й загального в технічному та фінансовому плані у них не так багато. Тепер же на корпоративному рівні поменшає плутанини між «легковим» Mercedes і «вантажним» Daimler.

Підсумки продажів Ferrari, реструктуризація Mercedes та плани Rolls-Royce

Rolls-Royce: електричне майбутнє

Глава Rolls-Royce Торстен Мюллер-Отвос розкрив виданню Autocar подробиці переходу британської компанії на електротягу, який має завершитися до 2030 року.

Виявляється, останній бензиновий Rolls-Royce вже з’явився – це седан Ghost зразка 2020 року. Цілком нових моделей з двигунами внутрішнього згоряння більше не буде, всі наступні прем’єри, починаючи з анонсованого купе Rolls-Royce Spectre, яке прийде на зміну моделі Wraith у 2023 році, виявляться електричними. Втім, нинішні Phantom (випускається з 2017 року), Cullinan (з 2018-го) і той же Ghost ще відносно свіжі, тому їх випуск буде продовжуватися, очікуються планові оновлення та нові модифікації. І лише в міру завершення життєвих циклів на зміну цим моделям прийдуть електромобілі.

Пан Мюллер-Отвос пообіцяв, що майбутні електричні Rolls-Royce не будуть дорожчими за бензинові, при цьому компанія залишиться такою ж прибутковою, як і зараз. Цікава й інша його заява: багато покупців вже давно чекають на Rolls-Royce на електротязі. За останні 10-15 років клієнтура компанії серйозно помолодшала, зараз середній вік покупця – 43 роки. І якщо в 2010-му близько 80% власників Rolls-Royce їздили з найманим водієм, то зараз – лише 20%, решта вважають за краще сідати за кермо самостійно. Нарешті, у гаражі багато клієнтів вже мають електромобілі інших марок.

Back to top button