Дайджест

Підсумки Car of the Year, суперечки про ДВЗ та ще один завод Tesla у Китаї

Kia EV6 – «Автомобіль року» у Європі

Підбито підсумки європейського конкурсу Car of the Year 2022 (Автомобіль року). Цього року початковий список номінантів включав 39 моделей, з яких журі у складі 61 автомобільного журналіста із 23 європейських країн відібрало сімку фіналістів.

Переможцем вперше в історії став корейський автомобіль – електричний крос-хетчбек Kia EV6, який набрав 279 балів. Він дебютував у березні минулого року і став для Kia первістком на електричній платформі E-GMP концерну Hyundai Group. EV6 вже продається у Південній Кореї, більшості країн Європи, Північній Америці, Австралії та інших регіонах. У Німеччині Kia EV6 коштує від 45 тисяч євро.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

У трійці лідерів конкурсу цього разу одні електромобілі: срібло взяв хетчбек Renault Megane E-Tech (265 балів), а бронзу – Hyundai Ioniq 5 (261 бал). Слідом розташувалися Peugeot 308 (191 бал), Skoda Enyaq iV (185 балів), Ford Mustang Mach-E (150 балів) та Cupra Born (144 бали). У цій компанії тільки Peugeot 308 має модифікації з двигуном внутрішнього згоряння.

Нагадаємо, електромобілі вже двічі брали «золото» Car of the Year: у 2011 році переможцем був Nissan Leaf, а у 2019-му – Jaguar I-Pace. Крім того, 2020-го виграв хетчбек Peugeot 208, у якого з самого початку є електрична версія.

Згідно з правилами конкурсу, до претендентів на звання «Автомобіль року» можуть потрапити тільки нові або серйозно оновлені моделі, які надійшли у продаж протягом 12 місяців до дати оголошення переможця. При голосуванні кожен із членів журі розпоряджається 25 балами: будь-яка машина може отримати не більше десяти балів, а оцінені мають бути щонайменше п’ять моделей.

Відмова від ДВС у Європі: Німеччина проти!

Минулого року Єврокомісія оприлюднила план відмови від автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння до 2035 року. У цій стратегії йдеться не лише про припинення виробництва та продажу бензинових та дизельних машин, а й про заборону експлуатації вже випущених автомобілів. Поки що це лише законопроект, і він має безліч противників. На державному рівні першою проти цього плану виступила Італія, яка намагається домогтися виключення для своїх виробників суперкарів і паралельно лобіює гібриди. А тепер до неї приєдналася Німеччина.

Міністр транспорту ФРН Фолькер Віссінґ, який обійняв цю посаду у грудні минулого року, заявив, що країна має намір дозволити використання двигунів внутрішнього згоряння і після 2035 року. Але лише за умови, що ці мотори працюватимуть на синтетичному паливі. Воно вже існує, хоч і не виробляється масово. До синтетичного умовно відноситься і біопаливо, яке вже випускають у промислових масштабах. Наприклад, сучасні дизельні двигуни можуть працювати на гідроочищеній рослинній олії (HVO): багато компаній, серед яких Audi, Ford та DAF, вже схвалили його застосування. Це дозволить зменшити викиди CO2 на 70-95%.

За словами пана Віссінга, у майбутньому не можна розраховувати виключно на електричні та водневі автомобілі, хоча їх розвитком також необхідно займатися. Судячи з усього, законопроект Єврокомісії ще не раз перегляне.

Підсумки Car of the Year, суперечки про ДВЗ та ще один завод Tesla у Китаї

Плани Tesla: ще один завод у Китаї

Tesla планує будівництво другого заводу у Китаї. Як повідомляє агентство Reuters, нове підприємство буде побудоване в Шанхаї поруч із заводом Tesla Gigafactory 3, що діє з 2019 року: територія в зоні вільної торгівлі дозволяє це зробити.

Gigafactory 3 стала не лише першим заводом Tesla за межами США, а й першим у китайському автопромі підприємством, яке повністю належить закордонній компанії. Завод вже близький до виходу на планову потужність 500 тисяч електромобілів на рік: минулого року там випустили 484 тисяч машин (Model 3 і Model Y), з яких близько 160 тисяч пішли на експорт (в основному до Німеччини та Японії).

Друге підприємство в КНР допоможе Tesla подвоїти локальну виробничу потужність до 1 млн. електромобілів на рік, а довгостроковий план передбачає збільшення цього обсягу до 2 млн. машин. За даними китайських ЗМІ, у розширення компанія вкладе приблизно 190 млн доларів, але терміни будівництва другого заводу поки що не позначені.

Нагадаємо, найближчими місяцями Tesla офіційно запустить відразу два нові автозаводи – у Техасі та Німеччині. Вони вже повністю готові до масового випуску, але ще не пройшли необхідної акредитації.

Back to top button