Дайджест

Підсумки-2021: найбільші ринки, найпопулярніші марки та моделі

Топ-10 авторинків

Рейтинг країн за обсягом продажів нових легкових автомобілів очолює Китай (21,12 млн), причому там уперше за останні чотири роки намітилося підвищення попиту (+1,6%). Друге та третє місця стабільні (США з 15,03 млн, +3,5%, і Японія з 3,65 млн, -4,1%), а ось на четверте повернулася Індія: у карантинному 2020 році ринок там впав особливо сильно , але 2021-го майже відновився (3,10 млн, +26,8%). На п’ятій позиції Німеччина (2,62 млн., -10,1%). А Канада піднялася з дев’ятого на шосте місце (1,67 млн, +7,7%), обігнавши Францію (1,66 млн, +0,6%), Великобританію (1,65 млн, +1%) та Бразилію ( 1,59 млн -3,5%). Замикає десятку найбільших автомобільних ринків світу Росія (1,53 млн., +3%).

П’ятірка найбільших ринків для преміум-моделей – Китай (2,79 млн машин), США (1,89 млн), Німеччина (0,72 млн), Великобританія (0,43 млн) та Південна Корея (0,34 млн).

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Підсумки-2021: найбільші ринки, найпопулярніші марки та моделі

Топ-10 автовиробників

Рейтинг десяти найбільш затребуваних брендів очолює Toyota: минулого року по всьому світу продано 7,35 млн. легкових автомобілів марки (+8% до 2020 року). Найбільші ринки для Toyota – США (2,03 млн), Китай (1,64 млн) та Японія (1,22 млн).

На другому місці – Volkswagen, який продав 4,57 млн ​​машин (-11%). З них 2,11 млн у Китаї, 490 тисяч у Німеччині та 375 тисяч у США. Причому відставання VW від Toyota минулого року побільшало.

На третій позиції Honda з результатом 4,13 млн машин (-2%). Hyundai піднялася з шостого на четверте місце (3,37 млн, +6%), обігнавши Nissan (3,16 млн, -1%) та Ford (3,07 млн, -10%), які показали падіння світових продажів. На сьомому рядку Kia (2,62 млн., +8%), на восьмому – Chevrolet (2,22 млн., -19%).

Бренд BMW (9-е місце в абсолюті) повернув собі лідерство у преміум-сегменті, втрачене у 2016 році: продано 2,03 млн авто. І це єдиний із п’яти найбільших преміум-брендів, який показав зростання (на 4%). Mercedes просів на 11% (10-е місце, 1,92 млн), Audi – на 2%, Lexus – на 16%.

Підсумки-2021: найбільші ринки, найпопулярніші марки та моделі

Моделі-бестселери

Найпопулярнішим автомобілем у світі за підсумками минулого року виявилася Toyota Corolla: 985 тис. екземплярів (майже стільки ж, скільки і в 2020 році). Ця модель продається практично у всіх регіонах світу та має безліч модифікацій. Corolla чудово розходиться в Китаї (322 тис.), США (249 тис.) та Європі (191 тис.): на цих ринках вона входить до десятки найпопулярніших моделей.

Разом з Corolla до десятки світових бестселерів увійшли чотири моделі Toyota. Плюс дві Honda та один Nissan, тобто японський автопром зайняв сім із десяти рядків рейтингу. Щоправда, седан Nissan Sylphy (499 тис. машин), що розташувався на дев’ятому місці, продається тільки в Китаї, але там це абсолютний лідер.

Головні прориви минулого року – зі світу електромобілів. Tesla Model 3 зі зростанням продажів на 68% (593 тис.) не просто увірвалася в десятку, але одразу посіла п’яте місце. А на десятому рядку – доступний китайський мікрокар Wuling Mini EV, аналоги якого зараз активно з’являються у КНР.

Пікап Ford F-серії 40 років поспіль утримує звання найпопулярнішого автомобіля на ринку США, випереджаючи всі легковики та позашляховики. Минулого року продано 726 тисяч машин (спад на 7,8%), включаючи всі “важкі” версії, хоча основний попит припадає на найлегший F-150.

У Європі бестселером став Volkswagen Golf, але це звання далося йому з великими труднощами і, можливо, востаннє. Продано 205 тис. машин, і це на 28% менше, ніж у 2020 році. У спину дихають відразу чотири переслідувачі: Dacia Sandero, Renault Clio, Peugeot 208 та 2008, які знайшли по 195-197 тис. покупців та в окремі місяці 2021-го вже посідали перше місце європейського рейтингу. Зважаючи на все, один із них і стане бестселером 2022 року в Старому Світі.

Найпопулярнішим автомобілем на ринку Японії минулого року став кей-кар Honda N-Box (189 тис. машин). У Південній Кореї лідирував великий седан Hyundai Grandeur (89 тис.). Бестселер в Індії – маленький хетчбек Maruti Suzuki Wagon R (184 тис.). Найпопулярнішим автомобілем у Латинській Америці став легкий пікап Fiat Strada (120 тис.).

Найпопулярнішим спорткаром у світі виявився Ford Mustang: 66 754 екземпляри, хоча це на 17% менше, ніж роком раніше. З цієї кількості 52 тисяч Mustang продано на їх батьківщині – в США. На друге місце після зміни покоління вийшов BMW 4 серії: зростання продажів у 2,5 рази та 58 659 машин. Американський Dodge Challenger (56512) посунувся на третю позицію. А ось на четвертому та п’ятому місцях знаходяться куди більш серйозні спорткари – Chevrolet Corvette (35784) та Porsche 911 (32546).

Підсумки-2021: найбільші ринки, найпопулярніші марки та моделі

Back to top button