Моделі

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Ідеальне втілення спортивного седана 1990-х років!

У 1990-х автомобільному світу була представлена модель PEUGEOT 405 T16 – елегантний седан з потужністю 220 к.с., з постійним повним приводом і максимальною швидкістю 235 км/год. Це був ідеальний автомобіль для тих, хто шукав потужну, але все-таки сімейну модель для поїздок «на кожен день». Можна стверджувати, що саме PEUGEOT 405 T16 став прообразом новітнього «зарядженого» флагмана Бренду – 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, який був представлений на честь 210-річного ювілею компанії.

Через 30 років, в епоху переходу до нових видів енергії, автомобіль 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED все також успадковує драйверські цінності знаменитого попередника. Втілення концепції спортивного седану потужністю 360 к.с. стало можливим завдяки комбінації потужного двигуна внутрішнього згоряння і двох електродвигунів – спереду і ззаду.

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Задоволення від водіння завжди було основою ДНК Бренду PEUGEOT. За допомогою нової серії PEUGEOT SPORT ENGINEERED, сьогодні Бренд прагне задавати ще більш високий рівень потужності і динаміки, пропонуючи автомобілі, у яких електрична енергія дарує нові відчуття і враження від водіння. Представляючи дуже потужні версії PEUGEOT 508 та PEUGEOT 508 SW, Бренд PEUGEOT відкриває новий розділ своєї історії – розділ під назвою PEUGEOT SPORT ENGINEERED.

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Будучи прикладом ідеального союзу спортивності і технологій, новинка 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED демонструє не тільки новий рівень потужності і динаміки, але також новий рівень відповідальності і турботи про навколишнє середовище. Даний підхід до створення «заряджених» автомобілів можна описати одним словом: «Neo-Performance».

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Якщо ми поглянемо в дзеркало заднього виду, то побачимо, що ідея створення потужного і динамічного спортивного седану для Бренду PEUGEOT не нова. Так, на початку 1990-х років народилася набільш спортивна версія моделі PEUGEOT 405 – з позначенням Т16. Ще з моменту свого дебюту в 1987 році, автомобіль PEUGEOT 405 мав гени спортивного седану, але настільки радикальна версія з'явилася в його гамі набагато пізніше: версія Т16 була випущена в 1993 році. До слова: абревіатура Т16 має важливе історичне значення – вона посилається на модель PEUGEOT 405 Turbo 16, дворазовому переможцю Ралі Париж-Дакар (1989-1990 рр.) І учаснику перегонів з підйому на гору Pikes Peak.

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Автомобіль PEUGEOT 405 T16 оснащувався потужним і високотехнологічним двигуном, завдяки чому ідеально підходив для клієнтів, якы бажали об’єднати переваги комфортного сімейного седана і динаміку справжнього спортивного автомобіля. Ця «заряджена» версія PEUGEOT 405 пропонувала безпрецедентну швидкість і дарувала максимальне задоволення від водіння – так народилася легенда!

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Спеціальна версія PEUGEOT 405 T16 пропонувала 2-літровий 4-циліндровий двигун з турбіною Garett: номінальна потужність становила 196 к.с., але її можна було збільшити аж до 220 к.с. в режимі «overboost». Динамічні характеристики були просто чудові, як для того часу і класу: максимальна швидкість досягала 235 км/год, а на прискорення від 0 до 100 км/год потрібно всього 7 секунд. До речі, завдяки не тільки мотору, але і системі постійного повного приводу, реалізованого на основі вязкостної муфти: остання дозволяла правильно розподіляти крутний момент – до 53% на передні колеса і до 47% на задні.

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Щоб не міняти естетику і не втратити візуальну красу чудової роботи, виконаної ательє Pininfarina, творці автомобіля вирішили майже не змінювати дизайн моделі PEUGEOT 405. Наприклад, тут годі й шукати спеціально розширених колісних арок, які були характерні для моделі 205 Turbo16. Замість цього спортивна версія відрізнялася лише мінімально-необхідними змінами, а загальний силует зберіг елегантність вихідної моделі. Єдина помітна відмінність – легкосплавні 16-дюймові колісні диски, замість 15-дюймових, і система омивача фар. Крім того, PEUGEOT 405 T16 успадкував від свого попередника PEUGEOT 405 Mi16 розвинені бампери і оновлений аеродинамічний спойлер. А візитною карткою автомобіля став логотип моделі з додатковим червоним позначенням «T16», розташованим на кришці багажника. В результаті відрізнити унікальну версію PEUGEOT 405 могли лише ентузіасти-автолюбителі: тонко, але зі смаком!

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

Спеціальна версія PEUGEOT 405 T16 зайняли статус флагмана лінійки моделі 405: кращі технології, максимальна динаміка, унікальні відчуття – цей автомобіль надихав свого водія під час їзди, але також одночасно пропонував винятковий комфорт для пасажирів. Всього було випущено 1 046 одиниць PEUGEOT 405 T16, що робить даний автомобіль культовим серед колекціонерів.

Важливо зауважити, що сама по собі модель PEUGEOT 405 виявилася дуже успішною і навіть заслужила титул «Автомобіль року 1988». А її «заряджена» версія PEUGEOT 405 Т16 також додала у скарбничку кілька важливих нагород – зі світу гонок і автоспорту:

Peugeot 405 T16 як прообраз 508 Peugeot Sport Engineered

– Спеціальний варіант PEUGEOT 405 Т16 з двигуном потужністю 660 к.с. виграв саму титуловану гонку з підйому на гору Pikes Peak. Причому автомобіль перемагав двічі: 1988 році – з Арі Ватаненом (Ari Vatanen) за кермом, і в 1989 році – з пілотом Роббі Ансерю (Robby Unser). Підйом на гору у виконанні Ари Ватанена став рекордним: він побив попередній найкращий час в абсолюті, який тримався незмінним протягом 5 років. Цей факт навіть став основою для кінокартини: Жан-Луї Мурі (Jean-Louis Mourey) зняв чудовий короткометражний фільм «Танець сходження».

– Прототип-купе PEUGEOT 405 Turbo 16 Rally-Raid, створений на основі седана 405, прийшов на заміну відомої спортивної моделі PEUGEOT 205 Turbo 16 для гонок в африканських пісках. І ці гонки виявилися надзвичайно успішними: дві поспіль перемоги в складному Ралі Париж-Дакар – в 1989-1990 роках з легендарним пілотом Арі Ватанену за кермом!

Back to top button