Члени Асоціації

ПАТ “Черкаський автобус”

АТ «Черкаський автобус» сформований на базі і є правонаступником Черкаського авторемонтного заводу («ЧАРЗ»).

Будівництво Черкаського авторемонтного заводу було розпочато в лютому 1964 року народження, як бази для проведення капітального ремонту автобусів ПАЗ-652 з проектною потужністю 1500 одиниць на рік.

У 1992 р, у зв’язку зі зміною ситуації на ринку, на заводі було налагоджено виробництво причепів для легкових автомобілів, а також освоєна технологія переобладнання автомобілів ІЖ-2715 під вантажопасажирський варіант.

У 1996 р був освоєний випуск мікроавтобуса на базі автомобіля «Газель», а також методика переобладнання суцільнометалевого автомобіля під мікроавтобус на 12 місць і вантажний варіант на 5-7 місць. Надійшла в виробництво аварійна мобільна майстерня, на базі шасі автомобіля КрАЗ-260м.

У 1998 р почався новий етап у розвитку заводу, який пов’язаний з підготовкою до випуску принципово нової продукції: малого міського автобуса А-091 «Богдан» .У цей період був зроблений капітальний ремонт цехів, перепланування технологічного процесу, виготовлення не стандартизованого обладнання, придбання і монтаж нового обладнання, навчений персонал для виготовлення нової продукції.

У 1999 році на заводі розпочато виробництво міських автобусів. Автобус повністю відповідав правилам ЄЕК ООН № 36 та ГОСТу 27815-88, яким повинен відповідати громадський транспорт.

Зосередивши зусилля на виробництві автобусів, завод відмовився від виробництва іншої продукції (автомобільні причепи, переобладнання автомобілів і автобусів), передавши їх виробництво спорідненим структурам. Саме тому, у 2000 році ВАТ “Черкаський авторемонтний завод” змінив назву на ВАТ “Черкаський автобус” (з 2010 року ВАТ «Черкаський автобус»).

Був розроблений новий план реконструкції підприємства, реалізація якого дозволила протягом 2-х років досягти виробничої потужності – 500 автобусів на рік. З травня по грудень 2002 р був виконаний перший етап реконструкції заводу: введена в дію новий фарбувально-сушильний ділянку і цех склопластику. Фарбувальний ділянку має в своєму складі 4 фарбувально-сушильні камери і 4 місця підготовки. Фарбувально-сушильні камери фірми SMAYTL (Польща) – сухого типу, теплоносій – дизельне паливо, довжина камер – 13 м, температура сушіння – (+60 °С). Місце підготовки і забарвлення обладнані припливно – витяжною вентиляцією з підігрівом повітря теплогенераторами SMAYTL. Продуктивність малярного ділянки піднялася з 1 до 4 кузовів в зміну. Заново побудований цех склопластику який займає площу 1536 м2 і дозволяє робити 1500 комплектів деталей автобусів «Богдан» в рік. Цех обладнаний припливно – витяжною вентиляцією. Комплекс обладнання «KLIMA» (Польща) дозволяє підтримувати постійну робочу температуру в цеху + 20 °С. Виготовлення деталей проводиться методами контактної машинного формування на базі американського обладнання МVР.

Протягом 2003 року на підприємстві власними силами була розроблена і поставлена ​​на виробництво нова модель автобуса малого міського моделі А092.

Зараз створено кілька модифікацій автобуса А-092: А-092, А09201, А09202, А09204, А0921, А09211, А09212, А09214, перевізний рентгено-флюорографічний кабінет “Квант”, гірничорятувальний автобус, «Шкільний» автобус.

Конструкція і технологія виробництва автобусів постійно вдосконалюється, впроваджуються заходи щодо зниження трудомісткості виробництва, собівартості, підвищення якості продукції.

На ПАТ “Черкаський автобус” діє сертифікована система менеджменту якості, побудована відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO 9001 (міжнародний сертифікат TNO Sertification BV (Нідерланди) № S-10-10-612 та національний сертифікат УкрСЕПРО № UA 2.026.054-3710) .

Back to top button