Читацький зал

Наскільки дешевше їздити на електрокарі, ніж на авто з ДВЗ?

Всім відомо, що зарядка електромобіля має бути набагато дешевшою, ніж заправка звичайного автомобіля бензином або дизельним паливом. Але скільки ви справді можете заощадити? Відповідь це питання дає американське видання Motor1 (зазначені витрати вказані у доларах, оскільки ставляться до місцевого ринку).

Перш ніж порівнювати витрати, важливо знати, що нижча ціна володіння електромобілем визначається не лише різницею в ціні між електрикою та бензином. Є деякі характеристики електромобілів, які також впливають на зниження загальних витрат на паливо (або енергію).

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Аеродинаміка

Для звичайних бензинових автомобілів аеродинаміка важлива, але зазвичай не критична (принаймні поки водій не вирішить їхати 400 км/год). У світі електромобілів все інакше. Оскільки акумулятор є найдорожчим (і найважчим) компонентом більшості електромобілів, для максимального збільшення запасу ходу потрібно дуже низький коефіцієнт лобового опору.

За словами генерального директора AirShaper Воутера Ремері, низький опір є ключем до максимальної відстані польоту. “Якщо подвоїти швидкість, опір повітря збільшиться в чотири рази, а потужність, необхідна для його подолання, вже у вісім разів більша”, – пояснює Ремері.

За його розрахунками, у спортивній машині потужністю 125 к.с. можна розігнатися до 200 км/год, а щоб розігнатися до 400 км/год, потрібно вже 1000 кінських сил. Ці цифри значно перевищують обмеження швидкості на звичайних дорогах, але показують, наскільки важливо покращити аеродинаміку, щоб електромобілі могли долати великі відстані із пристойним запасом ходу.

Загальна ефективність

Електромобілі набагато кращі за автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння по економічності — вони споживають набагато менше енергії. За даними Міністерства енергетики США, ККД типового бензинового автомобіля (потужність на колеса) становить менше ніж 25%. Це означає, що здебільшого – цілих 75% енергії втрачається у вигляді тепла або витрачається в системах самого ДВЗ.

В електромобілі навіть без урахування переваг рекуперативного гальмування ККД перевищує 65%. Інші 35% – це втрати при зарядці та руховій установці (включаючи охолодження та нагрівання батареї).

Регенеративний арешт

У традиційних автомобілях (не гібридах) гальмування здійснюється переважно фрикційними гальмами. Це означає, що більшість кінетичної енергії просто втрачається у навколишньому середовищі як тепла. Гібриди та електромобілі зупиняються в основному за рахунок перетворення кінетичної енергії в електрику та повернення її в акумулятор – це називається рекуперацією енергії.

Завдяки цьому процесу загальний ККД типового електромобіля (включно з рекуперацією), за даними Міністерства енергетики США, становить близько 90% у комбінованому циклі!

То скільки це економить?

Більшість фахівців віддають перевагу двом найбільш популярним моделям з електричним та звичайним приводом, доступним у США. Це Tesla Model 3 та Toyota Camry. Однак більш розумно порівнювати два автомобілі однакового розміру та за однаковою ціною. Тому суперниками у цьому випадку будуть Toyota Corolla та Nissan Leaf.

Nissan Leaf – найбільш продаваний електромобіль з ціною нижче 30 000 у США, Corolla – теж бестселер – друга за продажами в серпні 2021 року. Ось їх особливості:

Toyota Corolla L (не гібрид)

Наскільки дешевше їздити на електрокарі, ніж на авто з ДВЗ?

Ціна – 20 075$
Потужність – 139 кінських сил
Витрата – 7,8 л/100 км (місто), 6,1 л/100 км (траса)
Середня витрата 7 л/100км
Пробіг на одному заряді – 700 км.

Нісан Ліф S (40 кВт/год)

Наскільки дешевше їздити на електрокарі, ніж на авто з ДВЗ?

Ціна – 27 400 доларів
Потужність – 147 кінських сил
Середнє споживання – 18,8 кВт/год.
Пробіг на одній зарядці – 240 км.

Щоб зробити таке порівняння справедливим, середній річний пробіг автомобілів у Сполучених Штатах становить 21700 км, за даними Міністерства транспорту. Плата за електроенергію стягуватиметься за середньою ціною для домогосподарства в США 0,1252 долари за кВтг, а за бензин — за середньою ціною 0,867 літр (станом на 31 грудня 2021 року).

Для Corolla середній річний пробіг 21700 км ділиться на 100 км, а потім отримане число множиться на 7,8 літра (середня витрата), щоб отримати приблизно 1695 літрів бензину, що спалюється на рік. Якщо помножити цю суму на середню ціну бензину, бензин Toyota коштуватиме близько 1460 доларів на рік.

У Ліфі пробіг 21700 км ділиться на 100 км і потім множиться на 18,8 кВт/год. Виходить, що за один рік електромобіль Nissan споживатиме близько 4080 кВт/год електроенергії. Якщо це помножити на середню ціну на електроенергію в США, зарядка Leaf коштуватиме 510 доларів. Насправді сума може бути меншою, тому що в США власники електромобілів Nissan отримують щорічний грант у розмірі 250 доларів від партнера японського виробника EVGo.

Висновок

Виходить, що лише на заправці Nissan Leaf заощаджує близько 950 доларів на рік на одного власника. Через 4 роки сума підскакує до 3800 доларів, а через 8 років – до 7600. Якщо врахувати, що в США бензин дорожчає, а влада продовжує впроваджувати різні методи стимулювання покупки електромобіля, то все ще серйозніше.

Back to top button