Світ

Найприбутковіші автомобільні компанії: Toyota вперше не номер 1

Пандемії та блокування, зростаючі труднощі з поставками, глобальна нестача мікрочіпів, що призвела до закриття цілих заводів, та різке зростання цін на сировину та енергію: 2021 рік звучить як кошмар для автомобільної промисловості. І більшість його представників не переставали вказувати на це останніми місяцями. Але цієї весни, коли виходить більша частина річних фінансових звітів, все виглядає зовсім інакше. Якщо вірити цифрам, 2021 насправді був золотим роком для автомобільної промисловості.

Традиційний звіт Automedia.bg показує, що з 19 виробників зі світовою присутністю лише один – Jaguar Land Rover – завершить рік зі збитком. Майже для решти 2021 став часом зниження продажів, але зростання прибутку — у багатьох випадках до рекордного рівня.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Нещодавно Automotive News підрахував, що чистий прибуток найбільших компаній Європи, Північної Америки та Південної Кореї збільшився з 22 до 90 млрд євро, або більш ніж на 315%. Для японських компаній фінансовий рік закінчився 31 березня 2022, і остаточні звіти будуть опубліковані пізніше, але й там спостерігається тенденція до великого збільшення прибутку.

Чистий прибуток Mercedes минулого року підскочив на 480%, що шокують. Проте велика заслуга в цьому належить розлученню з Daimler Trucks та первинному публічному розміщенню акцій виробника вантажівок – разовий ефект.

Тільки в Європі виробники планують розподілити понад 16,5 млрд. євро у вигляді дивідендів. Саме європейському виробнику вдається випередити за прибутком Toyota, яка вже багато років лідирує за цим показником.

Яке пояснення цього феномена? Насправді, їх кілька. Криза 2020 року дала більшості компаній сильний стимул до скорочення витрат — і козирі для захисту такого кроку на політичному рівні. Тепер наслідки цього починають відчуватися. Другий фактор полягає в тому, що через брак мікрочіпів компанії зосередилися на своїх найбільш прибуткових моделях за рахунок найменш прибуткових, що також збільшило маржу.

Але головна причина полягала у значно вищих цінах. На багатьох світових ринках продажі у 2021 році справді скоротилися — але це скорочення було не через зниження попиту, а недостатню пропозицію. Насправді брак чипів поставила виробників у завидне становище, коли вони можуть вимагати більше за свою продукцію. У цій ситуації зростання цін на сировину та енергію може бути перекладено безпосередньо на споживачів.

Back to top button