Читацький зал

Ми ризикуємо, що середній клас не зможе купити машину – голова Stellantis

Електромобіль має проїхати 70 000 км, щоб компенсувати лише викиди від виробництва акумуляторів, каже Карлос Таварес.

Електрифікація – це повністю рішення політиків у Європі, а не автомобільної промисловості. Це створює величезні соціальні ризики та загрожує позбавити представників середнього класу можливості купувати автомобіль, сказав Карлос Таварес, генеральний директор групи Stellantis. Португальський менеджер поспілкувався із журналістами кількох європейських видань, зокрема Corriere della Sera.

За нинішнього енергетичного балансу в Європі електромобіль має проїхати 70 000 кілометрів, перш ніж компенсувати лише виробництво акумуляторів., стверджує Таварес. При цьому ціна електромобілів залишається на 50% вищою, ніж у двигунів внутрішнього згоряння. Продовження державних субсидій на електромобілі не є стабільною політикою з бюджетної точки зору, але без них соціальні ризики значно зростуть, додав Тавареш.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

63-річний португальський менеджер очолював групу Stellantis з початку минулого року, коли вона була утворена в результаті злиття PSA Peugeot-Citroen та FCA Fiat-Chrysler. Раніше Таварес був правою рукою Карлоса Гона у Nissan та Renault. Ще кілька запитань, на які відповів менеджер.

Як ви вважаєте, плани Єврокомісії так швидко заборонити двигуни внутрішнього згоряння здаються розумними? У 2030 році Peugeot, Opel, Fiat будуть виробляти лише електромобілі?

«Ми, очевидно, поважаємо закон, тому ми прагнутимемо бути кращими в правилах, які нам дані чи нав’язані. Але електрифікація — це технологія, обрана політиками, а чи не промисловістю».

«Зараз наша битва полягає в тому, як мінімізувати вплив тих додаткових 50%, які електричні силові установки додають до ціни. Це означає підвищення продуктивності на 10% на рік протягом 5 років. Як правило, автомобільна промисловість Європи здатна збільшити продуктивність вдвічі максимум 3% на рік, тому нам потрібно отримати від 3 до 10 відсотків.

Через 10 або 15 років ми також дізнаємося, якими є реальні результати електрифікації з точки зору скорочення викидів. Скажу просто: не враховувати весь життєвий цикл електромобілів недалекоглядно. Ми не повинні заплющувати очі на те, що цей перехід матиме соціальні наслідки. І що ми ризикуємо втратити середній клас, що вже не зможе купувати автомобілі. Тож поки що рано говорити про розумність підходу ЄС».

У яких європейських країнах ви будуватимете акумуляторні заводи Stellantis?

“На даний момент ми, безумовно, плануємо одну гігантську фабрику у Франції, іншу в Німеччині, і в даний час ми ведемо переговори з італійським урядом про третю, в Термолі, але це ще не вирішено”.

Back to top button