Світ

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні

Більше 80 дебютів, майже два десятка світових прем’єр – чим здивував перший (і, здається, останній) автосалон 2020 го року

Через пандемії коронавируса європейські і євероамериканські автосалони один за одним ідуть в онлайн, відкладаються на невизначений термін або зовсім закриваються. На цьому тлі стає новим центром світової автоіндустрії і головним місцем тяжіння практично всіх великих автовиробників.

Перший тривожний дзвінок пролунав ще в березні, коли уряд Швейцарії заборонив проведення автосалону в Женеві за кілька днів до його відкриття. Потім за ланцюговою реакцією про скасування і переходах на онлайн-формат оголосили організатори автосалонів в Нью-Йорку і Парижі. А переформатувати мотор-шоу в Детройті, яке повинно було традиційно пройти в січні, перенесли на вересень 2021.

Причому треба розуміти, що подібна реакція виставкових майданчиків пов’язана не тільки з обмеженнями з боку влади, а й з самим автобізнесом. Виробники через кризу припиняють розробки деяких моделей, а часом і переносять старт виробництва готуються до випуску автомобілів.

Відповідно, ними переглядаються календарі запусків і виходів машин на ті чи інші ринки. Автосалони в свою чергу чутливо реагують на подібні дії автомобільних компаній. Адже відмова від участі навіть двох-трьох великих гравців стає критичним для організаторів виставок.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: Andreas Landwehr / dpa

На цьому тлі сам факт відкриття Пекінського мотор-шоу, яке було перенесено з квітня на вересень, – вже досягнення. При цьому варто врахувати, що незважаючи на всі обмеження і профілактичні заходи з боку міністерства охорони здоров’я Китаю, виставка відкрита для відвідувачів, а кількістю світових і локальних прем’єр може позаздрити будь-який докризовий салон.

Мода на вінтаж

На стендах китайської виставки розмістилося 785 автомобілів. Більше 80 з них позначаються як абсолютно нові і вперше показуються широкому загалу наживо. Хоча на звання гучних світових прем’єр, звичайно ж, всі вісім десятків не тягнуть. Багато з них вже були показані онлайн або на спеціальних закритих заходах. З іншого боку, навіть два десятка абсолютно нових моделей і концепт-карів від найбільших автовиробників – рівень будь-якого міжнародного допандемійного салону.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: Andreas Landwehr / dpa

Звичайно, головні учасники виставки – це все ж місцеві автовиробники. Як би успішно в останні роки вони не виступали за кордоном, основний ареал збуту для них – це як і раніше внутрішній ринок. Тим більше, що незважаючи на світову кризу і спад продажів, його загальний обсяг до кінця року все одно повинен перевищити 25 000 000 автомобілів.

Причому серед новинок, підготовлених виробником для домашньої виставки, є моделі, які можуть бути цікаві не тільки місцевій публіці, але і іншим.

Так, Haval, представив новий компактний кросовер, який в гаммі компанії може замінити модель H2.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: motoring.com.au

Інша цікава прем’єра – серійний варіант гучного концепту Geely PreFace. Машина отримала більш привабливу для місцевого ринку назву Xingrui. Седан побудований на «вольвовській» платформі CMA і оснащений 2-літровим бензиновим турбомотором з уприскуванням серії Drive-E. Серійна модель, як і очікувалося, майже не відрізняється від концепту. Geely з моделі починає використовувати новий корпоративний стиль, який називається Tech 4.0.

Головна фішка – решітка радіатора, де до так званим «розлучень води» додається вертикальні ламелі під назвою водоспадом. Крім того, на машині застосовується мултімедійний комплекс нового покоління, а також цілий набір просунутих водійських асистентів, включаючи адаптивний круїз-контроль.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: carscoops.com

Крім того, Geely, що володіє колишньої London Taxi Company, яка на даний момент називається LEVC, показала нову модель LX. Машина являє собою подовжений лондонський кеб з дизайном в стилі неоретро. Втім, новий автомобіль призначений не для столиці Великобританії, а в першу чергу буде продаватися в Китаї. Офіційно він буде доступний на ринку Піднебесної вже в кінці жовтня.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: chinacarforums.com

У такому ж стилі неоретро виконаний новий концептуальний седан Greate Wall Chaopai. Дизайн автомобіля виконаний за мотивами автомобілів 1950-1960-х, а в рух машину приводить повністю електрична силова установка.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: formacar.com

Компанія Changan представила в Пекіні новий великий кросовер Uni. Машина довжиною понад 4,9 метрів поки дебютувала у вигляді концепту, проте поява серійної версії – питання часу.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: carscoops.com

GAC представив на Пекінському автосалоні оновлений мінівен GM8. Зміни торкнулися оформлення екстер’єру та інтер’єру.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: autohome.com.cn

А ось новий ліфтбек BAIC B70, якого вже встигли прозвати китайської «Октавія», знайшов серійний вигляд. Втім, принципових змін в порівнянні з концепткаром він не отримав.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні
Фото: wautom.com

Пекінське мотор-шоу – майданчик для дебюту оновленого кросовера Exeed TXL. Нагадаємо, що Exeed – новий преміальний суббренд китайської Chery, під яким продаються найкраще оснащені і багато оброблені автомобілі концерну.

Але, мабуть, найцікавіша новинка Пекіна – це і не автомобіль зовсім, а прем’єра від стартапу Xpeng Motors. Компанія спробувала себе на новому терені, представивши літаючий автомобіль Xpeng Traveler T1. Поки що це тільки концепт, проте виглядає він як справжнісінький літальний апарат. У нього вісім гвинтів на чотирьох опорах і двомісна кабіна. Очікується, що він зможе підніматися і опускатися вертикально, і переміщатися на висоті від 5 до 25 метрів. Причому в повністю автономному режимі.

Східний колорит

Обсяг китайського ринку такий, що виставку не стали пропускати і іноземні компанії. Audi і BMW привезли цілий розсип новинок. Так, компанія з Інгольштадта показала в Пекіні кросовер Q5 Sportback, який повинен скласти конкуренцію BMW X4 і Mercedes GLC Coupe.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні

Баварці в свою чергу крім нових спортивних седана і купе M3 і M4 привезли в Китай подовжену версію рестайлінгової «п’ятірки» з розтягнутою на 130 мм колісною базою, а також гібридні модифікації своїх кросоверів X5 і X6. До слова, подовжений баварський седан п’ятої серії призначений тільки для місцевого китайського ринку.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні

Тренд на зелені технології підхопила і Honda, яка представила концепт-провісник свого першого повністю електричного кросовера. Прототип, названий SUV e: concept, в найближчому майбутньому отримає серійну версію, яку почнуть випускати в першу чергу для китайського ринку. Виробництво новинки налагодять на спільному підприємстві GAC-Honda.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні

Купе-кросовер отримав безрамкові двері, масивні колісні арки і захисний пластиковий обвіс. Крім цього, машина оснащується трапецієподібними головними фарами, об’єднаними смугою зі світлодіодними елементами, а також фірмовим логотипом компанії Honda. У машини повністю відсутні ручки дверей і бічні дзеркала заднього виду. Останні замінили камери.

Китайська Octavia і дешеві кросовери: 80 новинок мотор-шоу в Пекіні

Точні технічні характеристики автомобіля поки не розкриваються, проте виробник запевняє, що запас ходу навіть у найпростіших версій буде перевищувати 300-350 км. Японці також заявляють, що не дивлячись на більші габарити, головним конкурентом машини вони бачать майбутній компактні кросовер Model Y від Tesla.

Back to top button