Світ

Китай зняв обмеження для іноземних автовиробників

Китай з 1 січня 2022 року скасовує всі обмеження на інвестиції зарубіжних виробників у місцевий автопром. Ці зміни були ухвалені урядом країни ще у 2018 році, і тепер вони набувають чинності.

Нагадаємо, обмеження було запроваджено у 1994 році і дозволяло іноземним корпораціям організовувати виробництво автомобілів усередині країни лише в рамках спільних підприємств із місцевими компаніями, причому частка закордонної участі не могла перевищувати 50%. За задумом, така схема мала залучити до Китаю як гроші іноземних компаній, а й їхні технології, якими доводилося ділитися з партнерами у межах СП. Хоча спільні заводи тут будувалися і раніше: наприклад, Volkswagen, Peugeot, Citroen та Jeep організували спільні підприємства у Китаї ще до 1994 року.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Стратегія спрацювала максимально ефективно: китайські автовиробники отримали доступ та досить швидко освоїли сучасні розробки світових компаній. Турбомотори, преселективні «роботи», гібриди та електромобілі вже стали нормою для Піднебесної. Тому з 2018 року уряд почав поступово вводити послаблення – тоді «правило 50%» було знято для виробників гібридів та електромобілів. Цим негайно скористалася Tesla, збудувавши перший у КНР повністю іноземний автозавод Gigafactory 3 поблизу Шанхая, який був запущений наприкінці 2019 року. Тоді ж BMW та Volkswagen збільшили до 70% свої частки у спільних підприємствах BMW-Brilliance та JAC-Volkswagen відповідно, адже у їхніх планах теж було виробництво електрифікованих моделей.

Наступним кроком у 2020 році стало скасування обмежень для виробників комерційного транспорту, і з 1 січня 2022-го вони перестануть діяти і для всіх інших гравців китайського ринку. Це означає, що іноземні компанії тепер зможуть збільшити свої частки на спільних підприємствах (аж до 100%) або організувати нові філії, що повністю належать самому виробнику. Швидше за все наступного року відбудеться масовий переділ китайського автопрому.

Back to top button