Технології

КПП з великою кількістю передач не завжди є хорошим вибором

Свого часу редуктори були набагато простішими. У механічних було 4 або 5 передач, автоматичні — 3 або 4. На деяких моделях з’являвся і 5-ступінчастий автомат, але поступово все змінювалося. В даний час 6-ступінчаста механічна або автоматична коробка є нормою, і все більше автомобілів отримують автомати з 8 і навіть 9 передачами.

Чому виробники збільшують кількість передач у коробках? Це зроблено з двох причин – гонитва за потужністю та економією палива. Простіше кажучи, додавання більшої кількості передач дозволяє двигуну працювати на нижчих обертах. При цьому спалюється менше палива, а при динамічній їзді агрегат постійно тримається в тонусі – на піку моменту, що крутить, без падіння швидкості і наближення їх до червоної зони, де падає крутний момент.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Коли інженери додають у коробку передач “зайві” передачі, вони “вставляють” їх між традиційними швидкостями. Це дозволяє перемикати коробку передач без надмірного обертання двигуна. Проте необхідно враховувати інші чинники. Це розміри ящиків, їхня вага, сила обертання, ціна та складність конструкції.

Чим більше передач у трансмісії, тим більше часу потрібно для перемикання. А це впливає на динаміку. Саме тому багато автовиробників вважають оптимальним рішенням 8-ступінчастий автомат, а найпопулярнішим пристроєм на ринку стала коробка ZF 8HP. Він зустрічається як у BMW 1-Series, так і у спортивному купе Aston Martin Vanquish.

Найближчими роками автомобілі, ймовірно, матимуть 12-ступінчасті коробки передач, але навряд чи вони перестануть бути популярними. Виробники вже знайшли золоту середину. Крім того, дні трансмісій, схоже, пораховані через переход багатьох марок на електромобілі, а в розробку 12 і 14-ступінчастих коробок ніхто вкладатися не буде.

Однак для транспортних засобів, що працюють на водні та природному газі, як і раніше, потрібні коробки передач.

Back to top button