Світ

Концерн Volkswagen запустив завод з переробки старих батарей

Нові цеху запустили голова виробничої ради Дірк Віндмюллер (ліворуч) і директор заводу Volkswagen Group Components в Зальцгиттере Андреас Салевскі.

Компанія Volkswagen Group Components ввела в експлуатацію завод з переробки старих тягових батарей в Зальцгиттере – на своєму майданчику, де вже є центр компетенції по батареях і де будуть також побудовані нові цехи з випуску літієво-іонних осередків. Новий завод в своїй нинішній, пілотній, фазі зможе переробляти 3600 акумуляторних систем в рік (загальною вагою 1500 т), а в подальшому наростить потужності.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Концерн Volkswagen запустив завод з переробки старих батарей

Старі батареї повністю розряджаються, щоб використовувати залишки енергії і підвищити безпеку переробки. Потім блок розбирається на модулі. Вони йдуть в шредер.

До розбирання акумулятора автоматика перевіряє його параметри і визначає, чи не придатна батарея для іншого застосування – наприклад, для роботи в ролі стаціонарного накопичувача енергії. Якщо немає, то блок йде в переробку. Комплекс машин витягує з батарей літій, нікель, марганець, графіт і кобальт. На виході вони йдуть одним чорним порошком. Їх поділ на хімічні елементи здійснюють вже партнери компанії, використовуючи різні реагенти. Також зі старого акумулятора витягуються алюміній, мідь і пластмаси.

Зазначені цінні матеріали можуть бути направлені в замкнутий виробничий цикл, тобто для випуску нових тягових батарей. У перспективі цей процес може дійти до рівня переробки і вторинного використання батареї більш ніж в 90%, повідомляють німці. Цікаво, що в 400-кілограмового акумуляторному блоці міститься 8 кг літію, 9 кг кобальту, 12 кг марганцю, 21 кг пластику, 22 кг міді, 41 кг нікелю, 71 кг графіту, 126 кг алюмінію.

Концерн Volkswagen запустив завод з переробки старих батарей

Отримана в шредері суміш висушується, і особливе сито відділяє графіт, літій, нікель, марганець і кобальт. Ряд інших сепараторів розділяє магнітні і немагнітні метали, пластик. Всі вони сортуються по мішках, в яких будуть транспортовані на інші виробництва для повторного використання.

Volkswagen запевняє: використовуючи катод з вторинної сировини і електрику з поновлюваних джерел, викиди CO2 в процесі виробництва одного тягового акумулятора ємністю 62 кВт • ч можна скоротити на 1,3 т в порівнянні з класичним виробництвом. Додамо, що переробкою старих батарей або дослідженнями в цьому напрямку зараз займається чимало компаній. Можна згадати схожі проекти Ніссана, Тойоти, Audi і Hyundai.

Back to top button