Новини

Ініційовано проведення Закарпатського економічного експерименту

На Закарпатті 21 січня відбувся перший в області Форум ініціатив під назвою «Закарпатський економічний експеримент», який зібрав керівників близько 60 найпотужніших підприємств Закарпаття.

Місце для проведення Форуму обрали індустріальне: територію заводу «Єврокар». Такого роду зібрання тут вперше і має на меті підкреслити символічність події: кожен завод може працювати ще краще, якщо влада почує бізнес.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

«Система координат в Україні не дає можливості створити економічне диво в одному окремо взятому регіоні. Але ми маємо стратегію, яка може змінити ситуацію – здійснити Закарпатський економічний експеримент, використавши свій власний лідерський досвід 2001-2004 років», – заявив голова Об’єднання організації роботодавців «Закарпаття» Володимир Панов. За словами Володимира Панова, саме у той період Закарпаття посідало перше місце за динамічним рейтингом інвестиційної активності, 4-те за кількістю залучення прямих іноземних інвестицій на душу населення та 2-ге за загальними обсягами залучення іноземних інвестицій. На підприємствах ВЕЗ Закарпаття та ТПР було створено 19 тис. робочих місць, працювало 40% від усієї кількості зайнятих у промисловості Закарпаття. Зовнішньо-торгівельний оборот області у 2004 році складав 1,26 млрд. дол. Створення інвестиційно привабливого середовища привернуло увагу майже двох десятків всесвітньо відомих фірм. Але держава змінила правила гри, через що було втрачено 240 попередніх домовленостей з потужними виробниками з іноземним капіталом, 1,2 млрд. дол. задекларованих намірів інвестування та 6 тис. робочих місць. Закарпаття потребує нової економічної моделі. Для цього потрібно два фактори: політична воля та нове законодавче поле.

Володимир Панов наголосив про необхідність відновити та адаптувати до нового законодавства закони про ВЕЗ «Закарпаття», спеціальний режим інвестиційної діяльності та про індустріальні парки.

На перевагах ВЕЗ або вільних митних зон наголосив Ігор Царенко, генеральний директор ПрАТ «Єврокар» та Анатолій Мікула, генеральний директор ТОВ «Джейбіл Сьоркіт Юкрейн Лімітед». На думку І.Царенка, саме автопром може бути тим локомотивом, що витягне Закарпаття і економіку України на новий якісний рівень.

Також на Форумі акцентували на важливості кластерного підходу для економіки Закарпаття. За словами Сюзанни Сані, заступника генерального директора ТОВ «СТС», для того, щоб потрапити в міжнародний розподіл праці і стати частиною світового економічного простору, кластерний розвиток економіки – це єдиний шлях.

Петро Ремінець, голова Правління ПАТ «Мукачівський завод «Точприлад», розповів про актуальність спеціального режиму інвестиційної діяльності і можливості працювати в Закарпатті з найвідомішими транснаціональними компаніями.

Федір Харута, співголова Асоціації європейської спілки транспортників України, засновник «Закарпатінтерпорт» зауважив: якщо правильно вибудувати транспортно-логістичний кластер в області, то можна створити 40 тис. додаткових робочих місць.

Найбільший інвестор Закарпаття Олег Боярин, Голова наглядової ради ПрАТ «Єврокар», залишається конструктивним і оптимістичним та переконує впливових фінансистів, економістів, інвесторів, яких запрошує в Закарпаття, що кращого місця для створення економічного дива ніж Закарпатська область в Європі немає.

Підсумовуючи захід, Геннадій Москаль, голова Закарпатської ОДА, який підтримав ініціативу проведення на Закарпатті економічного експерименту, наголосив, що на це є політична воля і підтримка ініціативи бізнесу. Регіональна влада готова будувати принципово нову модель економіки регіону та буде добиватися від Кабінету Міністрів України та Верховної Ради економічного експерименту для Закарпаття.

Учасники Форуму підготували звернення до Президента України виступити із законодавчою ініціативою «Закарпатський економічний експеримент».

 

За матеріалами Федерації роботодавців автомобільної галузі України

Back to top button