Дайджест

Глобальний Lotus, електричний Genesis і найменший SUV Hyundai

Новини автомобільного ринку за тиждень

Lotus: вихід в тираж

Невеликий виробник спорткарів Lotus планує стати масовим автовиробником. Анонсовано план розвитку модельного ряду британської марки, який має на увазі випуск чотирьох нових електромобілів в наступні п’ять років.

Найближча прем’єра відбудеться вже в 2022 році – це буде кросовер сегменту E (однокласник Porsche Cayenne), поки що проходить під заводським кодом Type 132. Про власний кросовер Lotus роздумував вже давно, але у компанії не було ні відповідної платформи, ні агрегатів, ні виробничих потужностей. Все це з’явилося після того, як в 2017 році марка перейшла під контроль холдингу Geely.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Глобальний Lotus, електричний Genesis і найменший SUV Hyundai

У 2023 році з’явиться «чотирьохдверне купе» класу E (Type 133), тобто аналог електромобіля Porsche Taycan. На 2025-й призначений дебют більш компактного кросовера сегмента D з кодом Type 134. Нарешті, в 2026 році повинен вийти електричний спорткар на платформі E-Sports, розробка якого ведеться спільно з компанією Renault (вона ж дістанеться спортивним моделям Alpine).

В основу кросоверів і «чотирьохдверного купе» ляже окрема платформа Lotus Premium Architecture, розробка якої ведеться за підтримки інженерних ресурсів Geely. Ця архітектура дозволить створювати електромобілі класів C, D і E з колісною базою від 2889 до 3100 мм. Вона буде мати 800-вольтну електросистему і передбачати установку тягових акумуляторів ємністю від 92 до 120 кВт/год, а найпотужніші моделі зможуть розганятися до 100 км/год менш ніж за три секунди.

Випускати нові Lotus будуть не в Англії, а на заводі в китайському місті Ухань, який обійшовся в 1,2 млрд доларів і буде добудований в цьому році. Його виробнича потужність – 150 тисяч автомобілів на рік. Такої кількості машин Lotus не випустив за всю свою більш ніж 70-річну історію! В останні роки обсяг виробництва не перевищував 2000 автомобілів на рік.

Завод в англійському Хетелі збережеться для випуску малотиражних моделей – нових спорткари Emira і гіперкара Evija.

Електромобілі китайського виробництва Lotus планує продавати по всьому світу, для чого вже почалися реорганізація і розширення дилерської мережі. Також в Ухані розташується штаб-квартира інженерного підрозділу Lotus Technology, одним з інвесторів якого став Лі Бін, засновник виробника електромобілів Nio. Будівництво вже почалося, відкриття комплексу заплановано на 2024 рік.

Genesis: тотальна електрифікація

Молодий преміум-бренд Genesis оприлюднив нову програму розвитку, декларує повну електрифікацію: починаючи з 2025 року всі нові моделі корейської марки будуть електромобілями, а до 2030-го в модельному ряду і зовсім не залишиться автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.

Крім традиційних батарейних машин Genesis буде розробляти водневі електрокари на паливних елементах – цим напрямком давно і серйозно займається материнський концерн Hyundai.

Глобальний Lotus, електричний Genesis і найменший SUV Hyundai

До 2030 року в гамі Genesis має бути вісім електричних моделей, а щорічний обсяг випуску досягне 400 тисяч одиниць. Всі новинки буде об’єднувати фірмовий стиль з подвійними смужками діодних фар, деякі з них отримають відкриваються проти ходу задні двері (кузов буде без центральних стійок) і поворотні крісла.

Нагадаємо, що перший серійний електромобіль Genesis дебютував минулої весни – це седан Electrified G80, який вже продається в Південній Кореї за 76 тисяч доларів. На підході і перша повністю оригінальна електрична модель – середньорозмірний паркетник GV60. Його повноцінна прем’єра відбудеться цієї осені, а початок виробництва намічено на наступний рік.

Hyundai: найменший паркетник

Hyundai представила свій найкомпактніший паркетник – Casper. У компанії заявляють, що назва взято з сленгу скейтбордистів: так називається трюк, коли скейтборд перевертається в повітрі і знову постає на колеса. Мовляв, Hyundai Casper повинен перевернути ринок недорогих машинок.

Новий міні-кросовер побудований на платформі K1 – це більш сучасна, допрацьована версія «візки» BA, на якій базується хетчбек Kia Picanto. Не випадково у двох моделей однакові довжина (3595 мм), ширина (1595 мм) і колісна база (2400 мм). При цьому Casper помітно вище: 1575 мм проти 1485 мм у Picanto.

Новинка хизується стильним дизайном: «двоповерхова» передня і задня оптика з великими кругляччям, замасковані в віконних рамках ручки задніх дверей і різні варіанти оформлення. Фотографії інтер’єру поки не розсекречено.

Глобальний Lotus, електричний Genesis і найменший SUV Hyundai

Привід у Casper тільки на передні колеса. Базова версія буде мати 3-циліндровий атмосферник 1.0 MPI (75 к.с.), а модифікація Active отримає турбомотор 1.0 T-GDI (99 к.с.). Інформація про коробках передач разом з іншими технічними подробицями з’явиться пізніше. Повноцінна презентація очікується до кінця осені.

У Південній Кореї Hyundai Casper вже можна замовити, а пізніше новинка може вийти на ринки Індії та Європи. У 2023 році гамму доповнить електрична версія.

Back to top button