Читацький зал

Глобальні плани щодо електрифікації Daimler і Volkswagen

Новини автомобільного ринку за тиждень

Daimler: чи не EV-first, а EV-only

Концерн Daimler оприлюднив стратегію переходу на електромобілі і скорегував свою глобальну мету, яка тепер називається не EV-first, а EV-only.

Однак діяти в цьому напрямку Daimler буде обережно. Як заявив глава концерну Ула Келленіус, Mercedes готовий повністю перейти на електромобілі вже до кінця цього десятиліття. Але з важливим застереженням: це станеться тільки в тих країнах, де до такого кроку готовий ринок.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Найближчою електричної новинкою в цьому році стане седан Mercedes EQE (аналог E-класу), а у 2022-му очікується дебют двох кросоверів, які поки умовно називаються EQE SUV і EQS SUV (включаючи версію Maybach). До кінця наступного року Mercedes буде мати вісім електричних моделей, вироблених на семи заводах.

Надалі електричні версії з’являться і у інших моделей, включаючи навіть G-клас. Новим символом переходу на електротягу повинен стати концепт-кар Mercedes EQXX. Він дебютує в 2022 році, буде мати дуже обтічний кузов і пробіг більше 1000 км на одній зарядці. До 2025-го компанія планує довести частку електрифікованих машин, включаючи гібриди, в структурі продажів до 50%, хоча ще недавно прогнозувалося 25%. Одним з оплотів реалізації цього плану названо Китай, де попит на електрокари особливо високий.

Daimler поки не обговорює повна відмова від машин з двигунами внутрішнього згоряння. Однак після 2025 концерн стане розробляти тільки електричні платформи і тоді ж представить три універсальні архітектури для різних сегментів ринку. Платформа MB.EA ляже в основу середньорозмірних і великих легкових моделей, AMG.EA адресована спорткарів, а для легких комерційних моделей готується архітектура VAN.EA.

З 2022 з 2030 рік Daimler збирається інвестувати в електромобілі 40 млрд євро. Частина фінансування піде на розробку електродвигунів з осьовим магнітним потоком, які повинні стати компактніше і економічніше нинішніх. У розробці знаходяться і уніфіковані акумуляторні осередки, з яких будуть робити тягові батареї для 90% машин, що випускаються. Вже скоро повинні з’явитися акумулятори з кремниево-вуглецевим анодом, а в більш далекій перспективі – твердотільні батареї. Для виробництва акумуляторів планується будівництво восьми додаткових гігафабрік загальною потужністю 200 ГВт/год на рік. А в німецькому Куппенгайм вже в 2023 року запрацюємо підприємство по переробці старих акумуляторів.

Все це не скасовує подальшу модернізацію існуючих бензиново-дизельних платформ (а до 2025 року і створення нових). Проте красномовно про зниження пріоритету цього напряму говорить іншу заяву: до 2026 року інвестиції в розвиток ДВP і гібридних систем скоротяться на 80% в порівнянні з 2019-м.

Глобальні плани щодо електрифікації Daimler і Volkswagen

Volkswagen: єдина електроплатформа

Концерн Volkswagen представив стратегію розвитку під назвою New Auto, яка обіцяє глобальні зміни до 2030 року. Йдеться про перехід на електромобілі, хоча він повинен стати не таким швидким, як планують інші компанії. На це буде витрачено 73 млрд євро до 2025 року, і це тільки половина запланованих інвестицій.

Зараз частка батарейних машин в глобальних продажах концерну VW всього 6%, але до 2030 року вона має зрости до 50%, а до 2040-го впритул наблизитися до 100%.

У найближчому майбутньому концерн збирається серйозно підвищити прибутковість електромобілів завдяки збільшенню обсягів виробництва і зниження цін на акумулятори. Автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, навпаки, будуть ставати все менш вигідними – головним чином через швидкого введення еконорм Euro 7 (перехід на них зажадає великих витрат) і зростаючої податкового навантаження. Тому Volkswagen вже почав скорочення лінійки моделей і силових агрегатів. За прогнозом, вже через 2-3 роки маржинальність електрокарів і моделей з ДВP зрівняється.

Головна новина: Volkswagen планує розробку універсальної електроплатформи SSP (Scalable Systems Platform), яка стане єдиною для всіх легкових брендів концерну! У перспективі вона замінить не тільки всі існуючі модульні платформи (MQB, MLB, MSB, MEB), але і платформу PPE, яка буде готова тільки через 2 роки і ляже в основу великих і дорогих електричних моделей. Для розробки SSP в Вольфсбурзі створений окремий науково-технічний центр, інвестиції в який складуть 800 млн євро. Перспективні проекти Artemis і Trinity будуть використовувати архітектуру SSP, а перша серійна модель на ній повинна з’явитися в 2026 році. За планом загальний обсяг випуску електромобілів на основі SSP перевищить 40 млн примірників, причому для збільшення тиражу VW буде пропонувати цю платформу і стороннім виробникам.

Звичайно, це не означає, що умовні Volkswagen Polo і Porsche Cayenne будуть мати однакову техніку. Мова в першу чергу про уніфікацію модулів і виробничих процесів. Але важливим пунктом в поділі брендів і моделей також стане програмне забезпечення і набір сервісів, що надаються. До 2025 року дочірня компанія Cariad розробить єдину операційну систему нового покоління, яка в різних варіаціях стане використовуватися у всіх автомобілях концерну VW. Власне ПО дозволить не тільки гнучко налаштовувати функціонал в залежності від моделі, а й оперативно оновлювати софт і інтегрувати нові можливості. Також спільно з компанією Argo AI вже ведеться розробка автопілота четвертого рівня, а на 2025 рік заплановано запуск прокату безпілотних авто.

До 2030 року Volkswagen планує підготувати уніфікований формат твердотільних осередків тягових батарей, які виявляться вдвічі дешевше нинішніх літій-іонних (хоча до того часу буде вестися їх вдосконалення). У березні концерн анонсував будівництво в Європі шести гігафабрік з випуску акумуляторів загальною виробничою потужністю 240 ГВт/год. Перший з цих заводів – спільне підприємство VW і Northvolt в шведському місті Шеллефтео – почне роботу в 2023 році. Відкриття другого заводу заплановано на 2025 рік у німецькому Зальцгиттере на пару з китайською компанією Gotion High-Tech. Третя гігафабріка повинна запуститися в Іспанії, а розташування решти трьох ще не затверджено.

Утилізацією старих акумуляторів Volkswagen вже займається, але в планах – створення замкнутого циклу, в якому з відслужили батарей після необхідної переробки будуть робити нові акумулятори.

Глобальні плани щодо електрифікації Daimler і Volkswagen

Back to top button