Читацький зал

«Geely більше не автовиробник». Bloomberg розповів, що рухає мільярдером Лі Шуфу

Geely менш ніж за місяць уклала серйозні угоди про співпрацю з такими великими IT-компаніями, як Baidu, Foxconn і Tencent. А останньою гучною операцією став договір про технологічне і інженерне забезпечення з американським стартапом з виробництва електромобілів Faraday Future.

Ці події привернули до себе увагу не тільки автомобільних ЗМІ, а й економічних. Зокрема, авторитетне американське агентство Bloomberg розбиралося, чому і як власник Geely мільярдер Лі Шуфу «закладає основу для свого наступного великого кроку».

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Шуфу потряс автомобільну промисловість, уклавши ряд привабливих угод між традиційними європейськими автовиробниками, які зробили його Zhejiang Geely Holding Group Co. глобальною силою, з якою треба рахуватися. Тепер він кинув погляд на сферу високих технологій.

Це може здатися трохи випадковим, але в справах Лі є логіка. Звичайні автовиробники, такі як Geely, знаходяться під загрозою, оскільки уряди всього світу обіцяють заборонити продаж машин з бензиновими двигунами протягом десятиліть. І до цього, безумовно, потрібно адаптуватися. Звернення до більш екологічним технологіям в цьому сенсі закономірно. Адже вони стають все більш популярними в епоху нової інтелектуальної мобільності.

– Дії Geely розумні, – вважає Білл Руссо, засновник і головний виконавчий директор консалтингової компанії Automobility. – Geely більше не просто виробник, він – постачальник рішень.

Вже давно виступає за партнерство і консолідацію, щоб автовиробники могли об’єднати ресурси для таких ініціатив, як безпілотні автомобілі і електрифікація. Він успішно побудував глобальну автомобільну імперію за останні три десятиліття, ставши найбільшим акціонером Daimler AG і купивши Volvo в 2010 році, а також накопичивши частки в європейських традиційних брендах, таких як Lotus, і менш великих гравців, таких як малазійська Proton.

Одне з виразів, якими Лі любить описувати своє бачення Geely, – це «вертикальний і горизонтальний альянс». З відсиланням до політичної ідіоми, що використовувалася в період історії Китаю в період Воюючих царств. Він рекомендує співпрацювати не тільки з компаніями з одного ланцюга постачань, але і з тими, що діють як конкуренти.

«Geely більше не автовиробник». Bloomberg розповів, що рухає мільярдером Лі Шуфу

В рамках угод про співпрацю Geely співпрацюватиме з Foxconn, Baidu і Faraday Future, надавши їм для створення електромобілів свою платформу SEA з відкритим вихідним кодом. Разом з Tencent вона буде спільно розробляти кабіни для інтелектуального водіння, автономні технології та інші наукові напрямки, які допоможуть оцифрувати всі аспекти виробництва автомобілів.

Руссо розглядає Foxconn як постачальника електроніки для Geely. Baidu може допомогти Geely з критично важливими навичками інтеграції, необхідними для створення розумних підключених пристроїв. Угода з Tencent стосується запуску сервісів на основі програм, що використовуються автомобілями.

Geely – не єдина автомобільна компанія, яка проводить рестайлінг подібним чином. У міру того як автопромисловість відмовляється від викопного палива і використовує більш екологічно чисті технології, змінюються і способи монетизації в цій сфері. Більше прибутку буде від створення і постачання «мізків» автомобілів, ніж від штампування металевої оболонки, в якій може перебувати цей «нервовий центр». Маржа в цьому бізнесі скорочується протягом багатьох років через зростання конкуренції і досягнень в автоматизації виробництва. Тому й не дивно, що за останні кілька місяців було укладено чимало таких угод. Той же Foxconn підписав виробничий контракт з китайським стартапом з випуску електромобілів Byton.

Втім, експерти радять не робити поспішних висновків на основі угод, які майже ніколи не містять деталей, особливо про фінансові умови.

Back to top button