Дайджест

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Найдосконаліша Impreza

Британська компанія Prodrive представила рестомод P25 – сучасну версію спортивного купе Subaru Impreza 22B STi зразка 1998 року. Випуск присвячений 25-річному ювілею легендарного ралійного спорткара Subaru Impreza WRC, розробкою та будівництвом якого займався Prodrive. Серійна Impreza 22B STi фактично була дорожньою версією ралійної машини.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

У розробці рестомоду взяли участь технічний директор Prodrive Девід Лепворт та дизайнер Пітер Стівенс, які у дев’яностих працювали над гоночною Impreza WRC. В основі лежать кузов та шасі оригінального купе Subaru Impreza WRX, тому збережено і серійний номер, і допуск на дороги загального користування. Але решта фактично зроблено заново.

Кузов значно полегшений. Капот, дах, кришка багажника, всі чотири крила, бампери, пороги, антикрило та корпуси дзеркал виконані з вуглепластику. Ще ряд незначних елементів – з інших композитів. Замість свинцево-кислотного акумулятора встановлено компактний та легкий літій-іонний. Салон чотиримісний, але панелі дверей та каркаси крісел вуглепластикові. Цей же матеріал використаний для деяких інших деталей, а замість штатних приладів встановлений дисплей з графікою, що налаштовується. У результаті споряджена маса купе не перевищує 1200 кг, що на 70 кг менше, ніж у заводської Impreza 22B STi.

Замість турбомотора 2.2 потужністю 280 к.с. та 5-ступінчастої коробки передач Prodrive підготувала новий силовий агрегат. За основу взято сучасний турбодвигун Subaru об’ємом 2.5 літра, але йому замінили поршні, шатуни, прокладки та весь газорозподільний механізм із фазообертачами. Встановлено турбокомпресор Garrett та випускну систему Akrapovic, виготовлену зі сталі та титану. Віддача двигуна перевищує 400 к.с. та 600 Нм. Коробка передач – 6-швидкісна «секвенталка» з підрульовими пелюстками та напівавтоматичним перемиканням: зміна передачі займає лише 80 мілісекунд. Є гоночний launch control, в якому перші три швидкості перемикаються в повністю автоматичному режимі, а розгін до сотні займає менше 3,5 секунди. Передбачено кілька їздових режимів електроніки та антилаг. Повний привід – з міжосьовим диференціалом, що налаштовується, але окрема муфта може відключати привід задніх коліс при використанні гідравлічного «ручника». Є і цивільне гальмо стоянки з електроприводом. Міжколісні диференціали – самоблокуються спереду та ззаду.

Шасі зі стійками McPherson «по колу» зберегло архітектуру, але всі елементи підвіски виготовлені заново: розширено колію, переглянуто геометрію. P25 має амортизатори Bilstein з роздільним регулюванням стиснення та відбою, а базові пружини та стабілізатори підібрані для їзди асфальтом. Гальма AP Racing – з 6-поршневими механізмами спереду та 4-поршневими ззаду, гальмівні диски – діаметром 380 мм та 350 мм відповідно. Стандартні шини – Bridgestone Potenza розмірності 235/35 R19.

Перший прототип Prodrive P25 вже показали на Фестивалі швидкості у Гудвуді, Великобританія. Але ходові випробування ще не завершені, тому виробництво товарних машин почнеться ближче до кінця року. На фабриці Prodrive у Банбері буде виготовлено лише 25 таких спорткарів. Ціна кожного – 460 тис. фунтів стерлінгів. Тобто це не лише найшвидша, а й найдорожча Impreza за всю історію, бо навіть колекційні Impreza 22B STi зараз продають на аукціонах за 200-300 тис. доларів.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Універсальний М3

BMW порадувала шанувальників “емок” довгоочікуваним М3-універсалом. Перший в історії моделі Touring з індексом G81 вже встиг оновити рекорд Нюрбургрингу для вантажопасажирських моделей, проїхавши коло за 7 хвилин і 35,060 секунди (це на 10 секунд швидше за попередній рекордсмен Mercedes-AMG E 63 S).

Новий «заряджений» універсал запропонований єдиною версією M3 Competition Touring M xDrive. Це означає форсований мотор 3.0 бітурбо (510 к.с., 650 Нм), який працює з 8-швидкісним “автоматом” та повним приводом M xDrive. Багатодискова муфта підключає передні колеса лише за необхідності, зберігаючи задньопривідний їздовий характер. На задній осі встановлений активний M-диференціал з електронним керуванням, а ще є дрифт-режим, в якому передній привід вимикається разом із системою стабілізації. За доплату можна замовити електронну систему M Drift Analyzer, яка допоможе освоїти їзду на заметі. Стандартна підвіска – з адаптивними амортизаторами. Опційно запропоновані вуглець-керамічні гальма.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

M3 Touring спочатку має новий салон, який дебютував на «троячку» місяць тому. На передній панелі під єдиним склом розташовані два екрани без козирка. Приладовий дисплей має діагональ 12,3 дюйми, а тачскрин системи мультимедіа – 14,9 дюйми. Стандартна комплектація включає шкіряний салон, електропривід передніх крісел та тризонний клімат-контроль.

За вантажопасажирськими можливостями новинка нічим не поступається менш потужним універсалам 3 серії. Об’єм багажника – від 500 до 1510 літрів, базове оснащення включає трисекційну спинку заднього дивана та сервопривід п’ятих дверей, а заднє скло можна відкрити окремо для навантаження дрібних речей.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Універсал на 85 кг важчий за аналогічний повнопривідний седан М3: 1865 кг у спорядженому стані. Трохи гіршою стала й аеродинаміка: коефіцієнт Cx підвищився з 0,34 до 0,36. Тому M3 Touring трохи поступається чотиридверці в динаміці. Час розгону до «сотні» збільшився з 3,5 до 3,6 секунд, а 200 км/год п’ятидверка набирає за 12,9 секунд. Максимальна швидкість обмежена 250 км/год, але з пакетом M Driver’s Package відсікання зсувається до 280 км/год (М3-седан може набирати 290 км/год).

Основним ринком для BMW M3 Touring стане Європа, а головним суперником – Audi RS4 Avant (450 к.с.). Універсальна версія буде і у майбутнього Mercedes-AMG C 63 нового покоління, а також є внутрішній конкурент – BMW Alpina B3 Touring (495 к.с.). Виробництво M3 Touring стартує у листопаді. Очікується, що початкова ціна перевищить 100 тисяч євро, адже повнопривідний седан BMW M3 зараз коштує 97 тис. євро.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Ювілейна Corsa

Цього року компактний хетчбек Opel Corsa відзначає 40-річний ювілей – перше покоління моделі дебютувало у вересні 1982 року. На честь цього компанія випускає спеціальне виконання останньої Corsa – 40 Jahre (нім. “40 років”).

За весь час шість поколінь бестселера від Opel розійшлися тиражем 14 млн. екземплярів.

Рестомод Impreza, універсал М3 та ювілей Corsa

Ювілейна версія має червоний колір кузова, рясний чорний декор і тканинну оббивку сидінь з малюнком в картатий в тому ж стилі, що у Corsa вісімдесятих років. Цікаво, що до кожного ювілейного хетчбека додаються фірмові шкарпетки з таким же картатим візерунком.

Тираж Opel Corsa 40 Jahre складе символічні 1982 екземпляри.

Back to top button