Дайджест

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Новини автомобільного ринку за тиждень

Ford та претензії на лаври Tesla

Нещодавно керівник концерну Ford Джим Фарлі заявив, що компанія розраховує стати світовим лідером у виробництві електромобілів. Для цього американський концерн розробляє нову повнорозмірну електроплатформу для пікапа F-150 наступного покоління, яка буде готова до 2025 року. При цьому вже 2023-го Ford має намір випустити 600 тис. електромобілів різних класів.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Основний фордовський ресурс – новий мегазавод Blue Oval City у Теннессі, де з 2025 року будуть робити електричний F-150 та батареї для нього. Не плутайте його із нинішньою моделлю F-150 Lightning, яка надійде у продаж вже навесні 2022 року. Сьогоднішній електропікап – це перехідна модель на платформі звичайного F-150, продукт конверсії. Він коштує від 40 тис. доларів та оснащується батареєю ємністю приблизно 115-125 кВт·год. Ford вже зібрав майже 200 тис. попередньо замовлень, але на заводі в Дірборні для Lightning зарезервована потужність всього на 20 тис. машин на рік. Тому Ford вже за чотири роки представить повністю новий електричний F-150 з Теннессі.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

У його основі – «гнучка» електроплатформа власної розробки для широкого спектру задньо- та повнопривідних моделей, починаючи з кросоверів Ford Explorer та Lincoln Aviator та закінчуючи пікапами та комерційними фургонами. А її головна перевага – батареї власного виробництва, які, як обіцяють, до 2025 року коштуватимуть дешевше за 100 доларів за 1 кВт·год, а до 2030 року – близько 80 доларів проти сьогоднішньої середньої собівартості на рівні 130 доларів.

Ставка на пікапи одночасно парадоксальна та логічна. З одного боку, важкі траки вимагають великих батарей – і навіть дешеві осередки все одно обходитимуться в чималу суму, якщо кожному пікапа потрібно упаковка на 200 кВт · год. Але з іншого боку, зараз Ford випускає майже 800 тис. пікапів на рік, і якщо третину цього тиражу вдасться перевести на електротягу, компанія отримає величезний шматок ринкового пирога.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Як Ford має намір досягти обсягу 600 тис. електромобілів до 2023 року ще до запуску мегазаводу? Всі нові компактні електромобілі компанії, які з’являться протягом найближчих двох років, будуть зроблені на фольксвагенівській платформі MEB в рамках стратегічного союзу з Volkswagen AG. Це будуть кросовери та легковики, розроблені та випущені європейським підрозділом Ford.

Концепт-трактор від Pininfarina

Знамените італійське дизайнерське ательє Pininfarina, що зараз належить індійському концерну Mahindra, розробило дизайн концептуального трактора New Holland Straddle.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Сьогодні Pininfarina частіше працює на стартапи зі Сходу (Foxconn, VinFast, Karma, Grove, Hybrid Kinetic), ніж автогігантів. Але ательє планує повернутись у велику гру з електричним гіперкаром Pininfarina Battista, а тим часом підготувало дизайн перспективного трактора Straddle для американського бренду New Holland. Він входить до групи CNH Industrial (поряд з Iveco, Steyr Tractors, Heuliez Bus, Magirus та іншими), що належить сім’ї Аньєллі.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Дизайнерський трактор призначений для роботи на «преміум-виноградниках» у Шампані, Бордо та Бургундії. Лоза на них висаджена вузькими рядами. Звідси і назва Straddle, що означає їзду верхи: трактор наділений колією такої ширини, що пропускає між колесами одразу два ряди лози, а тракторист сидить над усім цим у високій кабіні. Екстер’єр та інтер’єр New Holland Straddle створені під керівництвом шеф-дизайнера Pininfarina Кевіна Райса, який працював у компаніях BMW та Mazda. Всі чотири колеса оснащені індивідуальними електромоторами, але, судячи з вихлопної труби, машина має гібридну силову установку.

«Електричні» амбіції Ford та трактор від Pininfarina

Замовлення від виробників сільгосптехніки та комерційного транспорту завжди становили важливу частину портфоліо італійських дизайн-ательє. Та ж Pininfarina у 70-х працювала на Fiat Trattori, а в наш час створила дизайн трактора для компанії Zetor.

Back to top button