Читацький зал

Експерти розповіли, як завести двигун при 40-градусному морозі

Екстремальні погодні умови шкідливі для техніки, а суворі зими – важкий час для водіїв, особливо у північних частинах світу, де стовпчики термометрів часто показують -30 та -40 градусів за Цельсієм. І поки температура падає до критичних позначок, крижаний вітер болісний і небезпечний. Але як завести машину у такий час?

Мало хто у світі знає холод краще, ніж жителі Крайньої Півночі, які знають, до чого може призвести зниження температури автомобіля. Давайте подивимося на їхні думки, щоб зрозуміти, як холод може вплинути на запуск легкових та вантажних автомобілів, і дізнатися про можливі рішення. Ось кілька поширених питань, які виникають у власників автомобілів, коли їхня машина не заводиться в холодну погоду.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Експерти розповіли, як завести двигун при 40-градусному морозі

Які низькі температури впливають на машину?

Здатність акумулятора утримувати заряд знижується; моторне масло густіє; ремені генератора та гумові ущільнювачі схильні до розтріскування; паливна система забита льодом; шини можуть стати значно м’якшими, коли повітря всередині стискається через холод; щітка склоочисника пошкоджена зледенінням лобового скла і т.д.

Чи може сильний мороз вбити новий акумулятор?

Цілком заряджений акумулятор нової якості зазвичай не замерзає до -57 градусів. Але якщо батарея зношена і розряджена, вона може замерзнути навіть за температури трохи нижче нуля і після відтавання заряд буде слабким і короткочасним. Поради: Перевірте акумулятор у гаражі. Якщо акумулятор більше трьох років і він явно частіше перезаряджається, краще перед сильними холодами придбати новий.

Експерти розповіли, як завести двигун при 40-градусному морозі

Чи може бензин чи моторне масло замерзнути?

Моторне масло не замерзає, але в мороз стає дуже густим. Рекомендується використовувати зимові сорти масел з найменшим індексом W: наприклад, мастильна рідина з маркуванням 10W залишається при -20-25 градусах, 5W витримує -25-30, а 0W в ідеалі залишається рідким навіть при -35. І ще дещо. Вкрай низькі температури, крім загущення олії, роблять його схожим на кленовий сироп і воно набагато швидше втрачає свої властивості.

Однак на практиці поведінка мастил навіть з однаковим W-індексом може відрізнятися залежно від виробника. Хороші результати показують відомі світові бренди, як Mobil, BP, ENEOS, Shell, ELF. Багато жителів півночі, наприклад, воліють синтетичний продукт Mobil 1 0W-40 – лякає тільки кількість підробок, що зростає. Крім того, теорія часто розходиться з практикою: іноді при -25 доводиться міняти 5Вт на 0Вт через помітно складніший запуск мотора.

Тут слід зазначити, що навіть у неопалюваному приміщенні температура не така низька, як на вулиці. А якщо на вулиці -40, то у картері з олією буде градусів на 5-7 тепліше.

Не тільки моторні олії, але й антифризи та мастила відіграють важливу роль при екстремально низьких температурах. Зазвичай вони забезпечують захист двигуна та працездатність вузлів (осей, коробок передач, підвіски тощо) до мінус 25, але для «північної» техніки є спеціальні рішення – мастила з унікальними низькотемпературними властивостями. В асортименті деяких марок є вироби, що витримують мороз до -60.

Експерти розповіли, як завести двигун при 40-градусному морозі

Що стосується бензину (електромобілі на Крайній Півночі поки що не процвітають), то можна бути впевненим, що аналога цього палива найближчим часом не буде. Критична точка залежить від тонких властивостей його компонентів, але становить приблизно мінус 50-70 градусів за Цельсієм.

Звичайно, якщо в бензині є вода (не слідує, але буває багато разів), вона замерзне набагато раніше, перекривши подачу палива. Конденсат у паливопроводах також може перетворитися на лід та засмічити впускний колектор. Щоб знизити ризики, жителі півночі тримають бак максимально повним.

Дизельне паливо також використовується на півночі, але в менших масштабах. Однак він має бути особливим, арктичним, що витримує мінус 50-65 градусів. Проте, щоб не загуснути, жителі півночі додають до нього бензин, гас або антиген. Якщо це все ж таки сталося, проводиться розморожування паливної системи (в основному за допомогою фена або теплової гармати, але не рекомендується при відкритих джерелах загоряння).

Порад, які фахівці з півночі дають водіям мінус 40 градусів, кілька:

  • Підтримка тепла в моторному відсіку допомагає захистити автомобіль від можливих пошкоджень та дозволяє заводити двигун узимку.
  • Паркуйте машину біля стіни під навісом або в гаражі. Допомагає все, що блокує вітер.
  • Накрийте кришку ковдрою, закриваючи вхідний отвір для повітря. Перед запуском автомобіля обов’язково зніміть його.
  • Накрийте автомобіль повнорозмірним чохлом. Зауважте кінці, щоб запобігти попаданню вітру в моторний відсік.
  • Автомобілі, призначені для використання в холодну погоду, мають обігрівачі, прикріплені до радіатора, які підключаються до стандартної розетки. Наявність такого пристрою в автомобілі є обов’язковою.
  • Для успішного запуску автомобіля в екстремальні мінусові температури краще тримати акумулятор та моторне масло теплими.

Зрештою, всі фахівці сходяться на думці, що правильно підібрані мастильні матеріали, якісне паливо та справний акумулятор – запорука плавного запуску автомобіля навіть у самі морози. Якщо акумулятори та моторне масло не люблять холоду, то тримати їх у теплі – найпростіший і найрозумніший підхід. І поки не завжди є зручний опалювальний гараж, навіть у неопалюваному сараї машині буде тепліше, ніж на вулиці. Внаслідок проблеми запуску в мінус 40 зведено до мінімуму.

Back to top button