Читацький зал

Що робити, якщо свічки запалення автомобіля «мокрі» та машина не заводиться?

Багато автовласників важко запускають двигун, а явних ознак пошкодження важливих вузлів часто не спостерігається. Раптове пошкодження та неможливість запуску двигуна можуть виникнути як на прогрітому, так і на холодному двигуні. Це часто спричинено проблемою змочування свічок запалювання паливом. Тепер розповімо, чому виникає така неприємність і як діяти, якщо виникли проблеми із запуском ДВЗ.

Ознаки мокрих свічок

У теплий період неприємності трапляються набагато рідше, ніж у холоди. Саме тому автовласники часто звертаються до ремонтних майстерень взимку в морозну погоду. Ознак мокрих свічок може бути кілька, найважливішими з яких є:

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі
  • Колінчастий вал обертається від стартера, але двигун не запускається;
  • При спробі розпалювання відчувається сильний запах палива із вихлопної труби;
  • Після зняття свічок виявляється темний нагар, а також сліди бензину на електродах.

Важливо відзначити, що проблема торкається як застарілих карбюраторних двигунів, так і двигунів з більш сучасними системами упорскування. У другому випадку це відбувається набагато рідше.

Що робити, якщо свічки запалення автомобіля «мокрі» та машина не заводиться?

Причини та сприятливі фактори, що викликають проблему

Якщо рівень розряду досягає 40-60%, а на вулиці холодно, акумулятор просто не може дати оптимальну потужність для справної роботи стартера та інших компонентів системи запалювання. На тлі таких процесів бензин у циліндрах є, але не спалахує і не змочує свічки запалювання;

Проблеми торкаються як свічок запалювання, так і кабелі. Зношені та морально застарілі свічки запалення мають нерівномірний люфт, пошкодження корпусу та самих електродів. Вони не здатні генерувати якісну іскру чи взагалі перестають бути придатними для роботи.

Що ж до високовольтних провідників, існує ризик їх обриву чи деформації в контактах. У процесі діагностики необхідно приділити увагу іншим конструктивним елементам системи запалювання.

Неякісне паливо може бути однією з причин. Особливо в холодну пору року до якості палива висуваються особливі вимоги. Чим вона нижча, тим складніше запустити двигун. Крім того, у період заморозків у баку накопичується конденсат, який згодом також потрапляє до бензину. Під впливом цих факторів іскра від свічок запалювання може бути гарною, але паливо спалахує недостатньо добре.

Дії водія

Якщо ви потрапили в таку незручну ситуацію і виявили, що свічки запалення мокрі, варто спробувати кілька перевірених способів вирішення проблеми. Деякі автовласники намагаються запустити ДВЗ через т.зв. очищення циліндра. Це може дозволити вам вирішити проблему, не знімаючи запалення свічки. Йдеться про інжекторний двигун. Потрібно повністю вичавити педаль акселератора, потім провернути коленвал на 5-7 секунд і відпустити педаль. У окремих випадках такі маніпуляції стимулюють правильний запуск.

Якщо двигун не запускається, доводиться вдаватися до «ручної праці». Для цього свічки викручуються та очищаються від нагару тонкою дротяною щіткою з металевими волокнами (якщо відсутня, то можна обійтися простою зубною щіткою). Якщо використовується металева щітка, необхідно дотримуватись обережності, щоб не застосовувати занадто велике зусилля, щоб не пошкодити деталі.

Сушіння свічок проводиться феном або запальничкою. Після виконання таких маніпуляцій буде зайвим виміряти відстань між електродами люфтометром і тільки потім встановлювати їх. Якщо все зроблено правильно, двигун має запуститися без проблем. Але перед цим двигун необхідно прокрутити від стартера на кілька секунд із знятими свічками запалювання. Тільки після цього можна вкрутити свічки запалення та знову спробувати запустити двигун.

Що робити, якщо свічки запалення автомобіля «мокрі» та машина не заводиться?

Але якщо у вас новий комплект свічок, краще не вдаватися до таких маніпуляцій, а просто змінити їх. Насправді під час розглянутого чищення ресурс свічок запалювання швидко зменшується, порушуються люфти та можуть виникнути проблеми надалі. Також слід враховувати, що дешеві свічки рекомендується міняти через 15-25 тисяч кілометрів пробігу незалежно від того, як вони виглядають та в якому стані перебувають.

Якщо проблема намокання спостерігається у нових або ретельно очищених свічок, причину слід шукати в іншому. Необхідно провести повну діагностику блоку живлення, системи запалення, форсунок, котушки запалювання, датчика Холла та інших важливих вузлів, які відповідають за правильний запуск двигуна.

Що стосується профілактики, то для запобігання подібним несправностям через утворення нагару на свічках запалення рекомендується періодично їздити на підвищених швидкостях і таким чином долати близько 30 км. Це обов’язкова умова, не рідше одного разу на місяць, при роботі з автомобілем лише у міському режимі.

Back to top button