Читацький зал

Динаміка цін на електромобілі за 10 років

Новини автомобільного ринку за тиждень

Якщо в 2011 році батарейні машини були екзотикою і по всьому світу їх було продано лише 50 тис. штук, то в першій половині 2021-го покупців знайшли 1,66 млн електромобілів. Прогноз продажів на цей рік – понад 4 млн електромобілів, тобто майже вдвічі більше, ніж в 2020-му! А найбільшим ринком для електромобілів вже кілька років залишається Китай, причому з величезним відривом: у першому півріччі тут продано 1 005 000 нових електрокарів.

Динаміка зміни середньої ціни електромобілів в Китаї, Європі та США в 2011-2021 рр.

Динаміка цін на електромобілі за 10 років

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Залог популярності електромобілів в КНР в прийнятій в 2010 році інтенсивній державній програмі розвитку електричного транспорту. Введено субсидії на покупку електромобілів і заряджаючих гібридів для приватних покупців. Спочатку вона діяла в п’яти найбільших містах і досягала 60 тис. юанів (7900 євро). Субсидії є і зараз, хоча і стали менше – максимум 3000 євро, а в наступному році їх зменшать ще на 10%.

Так, подібні субсидії є в інших країнах, але вони працюють з більш серйозними обмеженнями. Наприклад, в США діяла знижка до 7500 доларів (але не більше ніж на 200 тисяч машин одного виробника), в Німеччині можна було заощадити до 9000 євро (але ціна самої машини не повинна перевищувати 40 000 євро), у Великобританії – до 5000 фунтів стерлінгів. У Китаї ж додатково підключилося потужне держрегулювання: для автовиробників ввели обов’язкову норму продажів батарейних машин, через що деякі компанії навіть почали продавати в своїх автосалонах «чужі» електромобілі під своїм брендом, щоб формально вписатися у вимоги. Адже виробникам електромобілів покладаються вагомі пільги.

Результат такої політики закономірний. Зараз в КНР випускають найширший асортимент батарейних машин, причому як місцеві компанії, так і іноземні, які розробляють нові моделі виключно для китайського ринку. А найдешевший електромобіль тут можна купити всього за 3700 євро! Для порівняння: в Європі на покупку електромобіля зараз потрібно мінімум 15 740 євро, а в США – 24 800 євро (за нинішнім курсом).

Якщо розглядати статистику за 10 років, то в КНР середня приведена вартість електромобіля знизилася майже вдвічі: від 41 800 євро в 2011 році до 22 100 євро в 2021-му. Справа в тому, що 40% попиту припадає на компактні машини, які стоять в середньому 6700 євро. А в Європі і США електрокари стали дорожче. На європейському ринку (в розрахунках використані ціни в Німеччині, Франції, Англії, Норвегії та Нідерландах) середня ціна за 10 років зросла с 34 000 до 43 000 євро, а в Штатах – з 26 000 до 36 000 євро. У цих країнах основу продажів електромобілів як і раніше складають дорогі преміум-моделі і кросовери.

Більш того, в Китаї середня ціна електромобіля вже нижче, ніж середня ціна авто з двигуном внутрішнього згоряння! За даними за першу половину цього року – 22 072 евро за електрокар проти 23 703 євро за машину з ДВЗ. У Європі та США це співвідношення поки далеко не на користь батарейних моделей. Одне з небагатьох виключень – Норвегія, чия податкова політика зробила бензинові і дизельні машини відверто переоціненими, обрушивши їх продажу. Середня ціна електромобіля тут – 44 500 євро (в 2010-му було 30 500 євро), а авто з ДВЗ – 53 000 євро.

Динаміка зміни середньої ціни електромобілів в Китаї, Європі та США в 2011-2021 рр – компактні моделі

Динаміка цін на електромобілі за 10 років

Динаміка зміни середньої ціни електромобілів в Китаї, Європі та США в 2011-2021 рр – кросовери

Динаміка цін на електромобілі за 10 років

Динаміка зміни середньої ціни електромобілів в Китаї, Європі та США в 2011-2021 рр – великі моделі

Динаміка цін на електромобілі за 10 років

Back to top button