
За минулий рік до системи міського громадського транспорту України надійшло: 337 тролейбусів і 49 трамваїв, з яких 40 – вагони, що вже були у використанні, заявив екс-міністр інфраструктури України Володимир Омелян із посиланням на AllTransUA.
82% нових тролейбусів було придбано за кошти міжнародних фінансових організацій (переважно кредитні лінії ЄБРР та ЄІБ, які ми запустили в 2015 році для модернізації електричного муніципального транспорту).
За кошти міських бюджетів через систему ПроЗорро було придбано 34 нових тролейбуси. Також, до столиці надійшли 2 нових трамваї польського виробника Pesa.
70% тролейбусів на українському ринку виготовлені у Білорусі, або з використанням білоруських машинокомплектів.
Придбання вживаних тролейбусів не дуже жваве. 5 таких машин з Німеччини та Нідерландів закупило Запоріжжя.
Дещо краща ситуація з трамваями. Міська влада Дніпра закупила 35 вживаних вагонів з Німеччини.
Вітчизняні виробники тролейбусів Електрон та Еталон постачали свою продукцію лише у Львів (Електрон) та Чернігів (Еталон).
Броварський виробник «Політехносервіс», який поки що випускає тролейбуси на базі білоруських кузовів МАЗ-203, у цьому році крім Вінниці почав поставляти тролейбуси до Харкова.
Завдяки даним AllTransUA можемо дізнатися, що за минулий рік до системи міського громадського транспорту України…
Опубликовано Volodymyr Omelyan Понедельник, 4 января 2021 г.
Український виробник трамваїв «Татра-Юг» відвантажив 7 трамвайних вагонів до Єгипту, завершивши виконання замовлення на 15 вагонів.
Невтішна ситуація з трамвайним рухом у Житомирі. Міська влада планує провести демонтаж останньої трамвайної лінії у місті.
Підсумовуючи, ситуація на ринку тролейбусів у 2020 році краща, аніж у 2011 році, коли перед проведенням Євро-2012 міста активно закупали нові машини.
Трамвайний ринок поки що пожвавлення не відчуває.
Заміна застарілого рухомого складу в усіх містах країни – серйозний виклик і міська влада без підтримки держави вирішити його не в змозі.
Для того, щоб українські міста могли впродовж наступних 5-10 років замінити 20 тисяч тролейбусів і купити близько 10 тисяч трамваїв потрібно: розробити план фінансової допомоги міським бюджетам у вигляді довгої та дешевої кредитної лінії, лізингу чи державної програми, допомогти українським підприємствам за підтримки світових виробників розгорнути повноцінне виробництво муніципальної техніки.
В Україні є все необхідне для того, щоб нашими містам їздив сучасний електричний громадський транспорт.
Потрібно лише, щоб для держави у пріоритеті був розвиток вітчизняного виробництва, а не створення красивих і порожніх телевізійних картинок.
Європейські міста і навіть Туреччина вкладають величезні кошти у розбудову мережі трамваїв, електробусів, метрополітену, аби збільшити мобільність і екологічність мегаполісів.
Відновлюються старі і будуються нові лінії. Трамвайними швидкісними маршрутами охоплюють не лише міста, але й міжміське сполучення, активно розвивають систему приміських і регіональних електропоїздів.
Левова частка оновлення українського муніципального транспорту відбувається за рахунок лізингових програм. Саме тому, саме зараз держава повинна стати лідером, створити потужне виробництво і нові робочі місця, запропонувати найкраще фінансування для вітчизняного виробника. Інакше, через декілька років, ми зупинимося в заторах і задихнемося в містах від викидів транспорту.