Новини

Чому українські ЛАЗи не наздоженуть білоруських МАЗів…

Виробництво повнорозмірних міських автобусів (а в перспективі й електробусів) цілком може бути прибутковим за рахунок самого лише українського ринку. Але тут не обійтися без державної підтримки. Нині муніципальній владі простіше купувати ті ж білоруські МАЗи на заміну автобусам, що вибувають, пише ZN.UA в статті «Боротьба за власний ринок».

Причина тут проста. У Білорусі збереглася планово-адміністративна модель економіки, тож МАЗ випускає автобуси й вантажівки «на склад». Тобто спочатку випускає, а потім думає, як продати. Це дає змогу дилерам МАЗа пропонувати комунальникам поставку автобусів за принципом «хоч завтра приженемо», а також успішно демпінгувати.

Українські ж виробники готові виробляти автобуси тільки під уже підписаний контракт, але там поки розкачаються цехи, поки закуплять усі комплектуючі й зберуть працівників, рік і закінчився. Додамо сюди ще й те, що рідко де комунальні бюджети затверджують вчасно, на початок року. А потім укладати контракти з українськими виробниками вже пізно. От МАЗ і виграє…

За оцінками виробника автобусів і тролейбусів ЛАЗ «Сіті Транспорт Груп», щорічна мінімальна потреба в придбанні нових автобусів і тролейбусів у великих українських містах сумарно становить 200 і 300 одиниць, відповідно. У концерні «Богдан» вважають, що поки концепції розвитку міського транспорту на основі великих автобусів і тролейбусів не створено, малі автобуси експлуатуватимуться як на вторинних маршрутах, так і на основних.

Українські виробники могли б відвоювати вітчизняний ринок, зокрема й у сегменті великих комунальних автобусів, — усі технічні розробки є й давно втілені в метал. Але цього не вийде зробити, поки або держава не прийме відповідної програми підтримки галузі, наприклад, з допомогою локалізації в закупівлях. Або сама влада великих міст не скооперується й не прийме якоїсь загальної програми комунальних закупівель, що дало б можливість гарантувати завантаження цехів українському виробникові. А самим комунальникам, до речі, дозволило б одержати автобуси за нижчою ціною.

Повна версія статті «Боротьба за власний ринок»

Back to top button