Світ

Чому БелАЗ і МАЗ почали випуск китайських вантажівок? Фото перших моделей

Білоруський автозавод представив кар’єрний самоскид-рудовоз БелАЗ-75520 (6х4) вантажопідйомністю 60 тонн. Ваговоз призначений для перевезення великих обсягів гірничої маси в складних умовах по технологічних дорогах.

Дослідний екземпляр зібрали з китайських компонентів по конструкції самоскида фірми Senta. Новий БелАЗ комплектується 13-літровим газовим двигуном Weichai LNG (Євро-5) потужністю 316 кВт (430 к.с.), що видає крутний момент 2000 Нм. Мотор агрегатується з 6-ступінчастою автоматичною трансмісією FC6A210. У шасі використані провідні 35-тонні мости Hande з планетарним редуктором і блокуванням міжосьового диференціала. Передня вісь також Hande, і вона витримує навантаження в 20 тонн. Самоскид обладнаний шинами розмірністю 14.00 R25. Крім цього в оснащення автомобіля входить левосторонняя кабіна з поліпшеним оглядом і посиленою шумоізоляцією. Споряджена маса самоскида становить 30 тонн, а повна маса транспортного засобу не перевищує 90 тонн. Обсяг платформи (стандарт врівень з бортами) досягає 25,3 кубометра, а з «шапкою» 2: 1 він доходить до 34 кубометрів.

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Окремо треба відзначити скраплений природний газ, який використовується в якості палива у цього ваговоза. З правого борту шасі встановлений герметичний паливний кріобак з об’ємом 450 л. Як повідомили, Жодінского конструктори, цього обсягу палива повинно вистачити на одну робочу зміну, що в кілометрах становить близько 115-120. У СПГ, звичайно, є ряд переваг у вигляді гуманної ціни в порівнянні з дизелем, а також те, що це паливо не замерзне навіть у найлютіший мороз, і його абсолютно неможливо вкрасти. Але гірничовидобувних компаній, який вирішить купити такі СПГ-ваговози, треба буде вирішувати питання із заправкою, так як мережа СПГ-АЗС зараз знаходиться в рудиментарному стані.

Чому БелАЗ і МАЗ почали випуск китайських вантажівок? Фото перших моделей
На фото: самоскид БелАЗ-75520 виявився копією китайського Weichai Senta

На закінчення треба відзначити, що з цим запозиченим 60-тонник БелАЗ намагається увійти в нову для себе нішу. В даний момент мова йде про пробної партії і бажанні вивчити клієнтський попит. Машинокомплект самоскида прибув з підприємства Senta. Автомобіль був зібраний в Жодіно, але у китайських товаришів ніяких норм щодо захисту водія не передбачено. Тобто їхня техніка не відповідає вимогам пасивної безпеки ROPS-FOPS. Але БелАЗ не може вивести на ринок новинку, ігноруючи ці норми. Тому над кабіною зробили захисний козирок. Найближчим часом новинка повинна пройти програму сертифікаційних випробувань, що включає перевірку пасивної безпеки ROPS-FOPS.

І останнє запитання: чому БелАЗ зайнявся цим напрямком, адже в його виробничій програмі існує кар’єрний самоскид моделі 7555 з вантажопідйомністю 60 тонн? Відповідь виявилася простий: доробка китайського машинокомплекта виходить дешевше за ціною. А з огляду на перевагу газового палива і економію на шинах меншого діаметра, то можна сказати, що і експлуатаційні витрати теж будуть значно нижче.

Тим часом

Мінський автозавод продемонстрував свою нову середньотонажну вантажівку МАЗ-365120. І по суті новинка також є повноцінний продукт китайського автопрому. Це по факту 7,5-тонний развозной вантажівка Shacman Delong K3000.

Чому БелАЗ і МАЗ почали випуск китайських вантажівок? Фото перших моделей
На фото прес-служби МАЗ: вантажівка МАЗ-365120, створена на базі китайського Shacman Delong K3000

Комусь може здатися, що мінчани вибрали якийсь дивний шлях розширення модельного ряду. Але, якщо бути уважним, то можна відзначити, що ідею «запозичення» китайських продуктів вже анонсували Група ГАЗ і КАМАЗ. Сьогодні мінський автозавод випускає середньотонажні моделі МАЗ-4371 і МАЗ-4381, мають повну масу 10,1 і 12 тонн відповідно. Вони оснащуються серійними кабінами МАЗ, які використовуються в оснащенні важких вантажівок. І для того, щоб зайти в сегмент 7,5 тонни, мінчани довелося б розробляти нову кабіну і шасі. Звичайно, коли фінансові потенції дозволяють, можна і вкладеться в нові вузли і компоненти. Але коли можливості мізерні, то найбільш економічно виправданим варіантом стає придбання повного машинокомплекта в Китайській Народній Республіці.

Back to top button