Світ

Автовоз затонув біля берегів США через важкі кросоверів Kia Telluride

Судно MV Golden Ray, яке перевозило 4,2 тисячі нових машин і затонуло в 2019 році поряд з узбережжям США, зазнало аварії через перевантаження, викликаного важкими кроссоверами Kia. Як пише видання Car and Driver, такого попереднього висновку дійшло слідство.

Нагадаємо, катастрофа сталася 8 вересня 2019 року. Суховантаж, побудований компанією Hyundai Mipo Dockyard, через 23 хвилини після виходу з порту почав кренитися, після чого ліг на бік. У грудні 2020 го почалася процедура утилізації перекинутого MV Golden Ray. Суховантаж величезними пилами ріжуть на вісім частин, після чого їх вивезуть на баржах разом зі знищеними автомобілями.

Автовоз затонув біля берегів США через важкі кросоверів Kia Telluride

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Версія, що судно перекинулось через нерівномірно розміщеного вантажу, була однією з перших, хоча в Hyundai Mipo Dockyard заявляли, що причиною була пожежа. Тепер же стали доступні нові подробиці події. Під час зупинки в порту з борта було знято 285 малолітражок Hyundai Accent і Kia Forte, на місце яких завантажили 316 позашляховиків Kia Telluride. Вони істотно більше і важче компактних седанів. В результаті центр тяжкості був зміщений.

В цілому на момент перекидання на борту знаходилося близько 4300 автомобілів. Діаграма попереднього завантаження показує, що в більшості це були пікапи Ram 1500, 2500 і 5500, кросовери Chevrolet Blazer і Equinox, а також позашляховики Mercedes-Benz, що прямували до Саудівської Аравії.

Автовоз затонув біля берегів США через важкі кросоверів Kia Telluride

Судово-медичний аналіз, проведений береговою охороною США, показав, що Golden Ray взяв на 1000 тонн більше вантажу. Тим часом безпосередньо перед прибуттям в Брансвік він скинув НЕ менш як 1500 метричних тонн водяного баласту. Ця маса могла врівноважити серйозний крен, який зазнав корабель під час виходу в Атлантичний океан.

При цьому навіть в такому випадку у судна залишався шанс, якби Kia Telluride були завантажені не на верхню, 12-ю палубу з 13, а на нижній ярус. Це могло б компенсувати скинутий водний баласт. Розслідування причин аварії триває. Остаточні результати слідства можуть бути оголошені не раніше ніж через рік.


Back to top button