Світ

Автомобільний ринок Китаю в листопаді та за 11 місяців 2021 року

Досягнувши у 2016 році частки 30% світових продажів, у наступні роки китайський авторинок сповільнився. Сьогодні очевидно, що майбутня еволюція ринку більшою мірою залежить від реального вирішення двох основних проблем, що виникли внаслідок автомобільного буму в останнє десятиліття – забруднення навколишнього середовища та пробки на дорогах.

Китайський уряд переключив свою увагу з обсягів ринку на асортимент двигунів і став створювати стимули для невеликих автомобілів з низьким рівнем викидів, підтримуючи інвестиції у розвиток транспорту на альтернативних видах палива, переважно електричних. У січні 2017 року було підвищено мито для автомобілів з об’ємом двигуна понад 1,6 літра (з 5% до 7,5%). У 2017 році обсяг продажів автомобілів у країні склав 28,2 млн автомобілів, що лише на 0,9% більше за результати 2016 року.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

У 2018 році продажі нових легкових автомобілів продовжили знижуватися у зв’язку з уповільненням внутрішнього споживчого попиту. Ринок перервав позитивну тенденцію останніх років, вперше з 90-х показавши падіння. Рік завершився результатом у 27,5 млн автомобілів (-3,7%). У 2019 році китайці придбали ще менше автомобілів – 25,7 млн ​​(-6,5%).

Падіння обсягів у 2020 році пояснюється впливом пандемії COVID-19: продано 24 730 045 одиниць транспорту, що на 4,1% менше ніж у 2019 році.

2021 рік розпочався надзвичайно позитивно для китайського ринку – через вкрай низький рівень продажів у 1 кварталі 2020 року. Фактично в 1 кварталі було реалізовано 5,25 млн одиниць, що на 61,7% більше за минулорічний результат. У 2 кварталі обсяги продажів залишилися майже на колишньому рівні – 5,06 млн (-1,3%). У 3 кварталі втрати становили 13,7% (до 5 млн шт.). Жовтень також не приніс позитивної динаміки: у жовтні реалізовано 2,03 млн. машин (-7,5%).

У листопаді нарешті з’явився привід для оптимізму – після кількох місяців падіння ринок вийшов “у плюс”: за місяць було продано 2,57 млн ​​автомобілів (+9,7%). Загалом за 11 місяців обсяг продажу автомобілів становив 19,91 млн одиниць (+6,6%).

Лідер ринку Volkswagen за підсумками 11 місяців продемонстрував падіння (-18,2%), його частка на ринку – 8,5%. За ним слідує Toyota, що показала зростання (+2,7%). Найкраща динаміка у групі лідерів – у марки Wuling (+35,9% з початку року).

Back to top button