Світ

Audi Grandsphere отримав дерев’яні екрани і мегабатарею

Компанія Audi представила другий концепт з лінійки «сфер» – електричний седан Grandsphere. Гігант з автономністю четвертого рівня пропонує трансформований салон, в якому в режимі автопілота не видно не тільки керма, приборки і педалей, але навіть традиційних екранів. Інтер’єр є серцем концепту, підкреслюють розробники. Але ж і в зовнішності тут багато цікавого.

Audi Grandsphere отримав дерев'яні екрани і мегабатарею

Підпишись на канал "УкрАвтопром"

Загальні контури більше схожі на машину GT. Традиційно багато уваги приділено світлотехніці. Стільники решітки радіатора прикриті склом і підсвічуються з глибини. Фари і ліхтарі отримали новий світловий підпис: їх блоки – немов збільшені нижні фрагменти схрещених чотирьох кілець емблеми марки.

Концепт перевершує в довжину седан Audi A8 в його довгобазовій версії (5302 мм). Компанія натякає на стилістичні рішення і на деякі технології, які з’являться у інгольштадтська флагмана в майбутньому. Машина вміє не тільки автономно паркуватися, розвозити пасажирів по заданих пунктам, але і самостійно їздити на зарядку. Audi обіцяє впровадити такий автопілот в серію в другій половині десятиліття.

Audi Grandsphere отримав дерев'яні екрани і мегабатарею

Нахилені всередину верхні секції вікон нагадують про прийом, який використав в концепті Audi Aicon 2017 року. Інші особливості концепту: активна пневмопідвіска з алюмінієвими важелями (спереду пятіричажка, ззаду багаторичажка), керована задня вісь.

Після трансформованого родстера Audi Skysphere можна було очікувати сховані елементи управління. Але в Grandsphere ідея отримала розвиток. Навіть ланцюжок передніх екранів невидимий, поки не знадобиться. А коли вони активні, то демонструють зображення, спроектовані прямо на дерев’яну передню панель. Під нею розташована сенсорна поверхня для швидкого перемикання контенту. Взагалі ж в обробці застосовані дерево, шерсть, текстиль і метал, але не шкіра (заради екології). Шпон граба зроблений з деревини, спеціально вирощеної чи переробленої.

Audi Grandsphere отримав дерев'яні екрани і мегабатарею

Місце боса тепер попереду. Саме передні сидіння основні, що забезпечують поїздки «першого класу». Тут є нахил спинок до 60 градусів, приховані динаміки, що не чутні іншим пасажирам, підведення повітря з індивідуально регульованою температурою і ароматизацією. Між сидіннями – холодильник і дизайнерська пляшка для безалкогольних напоїв.

Розробники подумали про те, чим будуть зайняті пасажири в дорозі: є потокове відео і музика, підказки для розробки маршруту. «Audi збереже індивідуальні та ексклюзивні можливості, доступні в майбутньому, – концерти, культурні та спортивні заходи, на які запрошені клієнти». Є режим кінотеатру і відеоконференцій. Крім того, мультимедійні функції можна активувати через сенсорні поверхні в підлокітниках дверей. У дверях же заховані окуляри віртуальної реальності для застосування спільно з інтерактивній ігровій платформою holoride.

Audi Grandsphere отримав дерев'яні екрани і мегабатарею

Інтерфейс MMI переїхав на водійські двері. Якщо людина управляє машиною сама, то сидить ближче до передньої панелі і може дотягнутися до кнопок і кільця. Якщо включений автопілот, а водій відсунувся назад, працює розпізнавання жестів, погляду і голосу як для водія, так і для переднього пасажира.

Audi Grandsphere отримав дерев'яні екрани і мегабатарею

Система зарядки з напругою 800 вольт працює при потужності до 270 кВт, що дає наповнення акумулятора з 5 до 80% за 25 хвилин. За перші десять хвилин можна заправитися на 300 км.

Концепт Grandsphere перетворюється з автомобіля в «пристрій вражень», так пояснює компанія основну ідею проекту. Однак електричний привід тут теж заслуговує на увагу. Електрокар Grandsphere використовує платформу PPE (Premium Platform Electric). Спереду і ззаду встановлено по одному електромотору з сумарною віддачею в 530 кВт (720 к.с.) і 960 Н • м. Вони розганяють настільки великий автомобіль з нуля до сотні за чотири секунди з невеликим. Тягова батарея під підлогою має ємністю близько 120 кВт • год (у Skysphere було лише 80). Її вистачає на запас ходу більше 750 км. Публічна прем’єра седана Grandsphere відбудеться наступного тижня в рамках автосалону IAA Mobility в Мюнхені.

Back to top button