Дайджест

2021: головні події та новинки авторинку

Виробники порадували досить великою кількістю нових авто найрізноманітніших класів та цінових категорій

2021 рік, загалом, був для світової автоіндустрії легше карантинного 2020-го, але все ж таки дуже непростим. Головною проблемою на шляху відновлення попиту на автомобілі став їхній дефіцит, викликаний нестачею комплектуючих. Проте рік був багатий на цікаві події «навколо автомобілів», а автовиробники порадували досить великою кількістю новинок різних класів і цінових категорій.

ПОДІЇ РОКУ

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Дефіцит мікросхем: причини глибші

Дефіцит мікрочіпів у 2021 році став найбільшою проблемою світового автопрому. За незалежними оцінками, через брак напівпровідників виробнича нестача становитиме близько 3,9 млн автомобілів.

Про причини виникнення цієї кризи вже неодноразово розповідали: коронавірус і локдаун обрушили авторинок, заводи скоротили обсяг закупівель мікросхем, їх квоти викупили виробники електроніки, а коли почалося відновлення попиту на автомобілі, виявилося, що замовлення на мікрочіпи вже розписані на багато місяців уперед. Зіграли свою роль і торговельна війна США з Китаєм, що вибухнула восени, а також погодні катаклізми і пожежі, що підкосили заводи з виробництва напівпровідників.

Здавалося б, за рік галузь мала відновитися, але дефіцит мікросхем відчувається дедалі більше. Несподівану причину цього назвав Марк Лю, голова тайванської компанії TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Company), одного з найбільших світових виробників мікрочіпів та головного постачальника компаній Apple, Intel та nVidia. В інтерв’ю журналу Time він заявив, що відвантаження мікросхем вже давно ведуться в колишньому обсязі, але вони просто не доходять до виробників кінцевих продуктів! За словами Марка Лю, причину слід шукати у ланцюжках посередників, які накопичують мікрочіпи на складах.

Можна припустити, що це робиться для штучного підвищення цін. Але, зважаючи на все, те, що відбувається на ринку напівпровідників, стало частиною торгової війни США та КНР, щоб підштовхнути створення виробництва чіпів в Америці та Європі та зменшити залежність від постачальників з Азії. Влада Євросоюзу заявила, що хоче зайняти 20% ринку напівпровідників до 2030 року, а президент США Джо Байден оголосив про інвестиції в 50 млрд доларів на розвиток цієї галузі в Штатах.

2021: головні події та новинки авторинку

Новий логотип Kia

General Motors, Renault, Peugeot, Volvo – всі вони оновили свої емблеми у 2021 році, але лише Kia наважилася перейти на абсолютно нове лого.

У ньому назва корейського бренду написана шрифтом, що нагадує рукописний підпис, і позбавлена ​​обрамлення. За корпоративною легендою «новий логотип включає елементи симетрії, ритму і підйому», які «втілюють впевненість Kia і відданість інтересам клієнтів». Одночасно був представлений і новий слоган марки: Movement that inspires (Рух, що надихає).

На честь прем’єри нового лого в Інчоні, Південна Корея влаштували піротехнічне шоу, що увійшло до Книги рекордів Гіннесса. У ньому було задіяно рекордну кількість дронів (303 штуки), які синхронно випустили сотні феєрверків.

2021: головні події та новинки авторинку

НОВИНКИ РОКУ

Toyota Land Cruiser 300

Найбажаніший позашляховик змінив покоління після 14 років випуску!

Ось все, що вам треба знати про головну новинку року в коротких тезах:

– розміри та маса майже не змінилися в порівнянні з Land Cruiser 200;
– LED-фари встановлюються “у стандарті”, у дорогих версій вони адаптивні;
– двері багажника тепер цілісні підйомні;
– з’явилася нова, заточена під offroad версія GR Sport із блокуванням усіх трьох диференціалів;
– нова рама на 20% жорсткіша за колишню;
– силова структура кузова із високоміцних сталей, майже всі зовнішні панелі з алюмінію;
– кузов та рама полегшали на 200 кг;
– Система активного регулювання підвіски E-KDSS;
– амортизатори з електронним керуванням;
– з’явився бензиновий двигун V6 3.4 бітурбо (415 л.с., 650 Нм, 6,8 сек. до 100 км/год) від Lexus LS 500;
– від нього ж дістався 10-швидкісний “автомат”;
– збережений бюджетний бензиновий двигун V6 з 6-ступінчастою АКП;
– новий дизель V6 3.3 бітурбо спільної розробки з Mazda (299-309 л.с., 700 Нм);
– збережено позашляховий круїз-контроль Crawl Control;
– з’явилася система запуску двигуна на відбиток пальця;
– додано проекцію приладів;

– система мультимедіа з Apple CarPlay та Android Auto пропонується “у стандарті”, екрани діагоналлю 7, 10 або 12,3 дюйма;
– З’явилася вентиляція сидінь другого ряду;
– Чотиризонний клімат-контроль.

2021: головні події та новинки авторинку

Range Rover

Флагман Land Rover – культовий Range Rover перейшов у п’яте покоління із індексом L460. Новий позашляховик хоч і схожий в загальних рисах на модель L405, але це інший автомобіль на платформі MLA-Flex, яка принесла чимало інновацій.

Як і раніше, Range Rover запропонований у стандартному та подовженому варіантах. Обидва стали на 53 мм довші за колишні машини, а колісна база виросла на 75 мм. Стандартна версія завдовжки 5052 мм має між осями 2997 мм. Подовжений розтягнутий на ті ж 200 мм, що й у колишньому поколінні: довжина – 5252 мм, база – 3197 мм. При цьому позашляховик став на 35 мм вищим: 1870 мм у стандартному положенні підвіски.

Новий алюмінієвий кузов на 50% жорсткіший від попереднього. Заради візуальної «чистоти» у нього скорочено кількість швів і стиків, зменшено зазори між кузовними панелями, а перепад рельєфу між склом та їх рамками зведений до мінімуму, щоб створити єдину візуальну площину. Коефіцієнт аеродинамічного опору зменшено з 0,34 до 0,30. Максимальний діаметр дисків тепер 23 дюйми.

Найбільш помітно змінився дизайн задньої частини кузова, але складові багажні двері з електроприводом верхньої та нижньої стулок збереглися. Сервопривід тепер можуть мати бічні двері.

Нові LED-фари включають по 1,2 млн мікродзеркал, які формують світловий пучок і можуть малювати підказки на дорозі. Прожектори б’ють на 500 метрів і зав’язані на систему навігації, щоб превентивно змінювати режим роботи в поворотах. Також є кругове освітлення для маневрування у темряві.

На вибір є 5-, 4- та – вперше – 7-місний варіанти салону. Роздільні задні сидіння в стандарті мають регулювання нахилу спинки, але є й дорожчі крісла з електроприводом, які дозволяють прийняти напівлежаче положення. Третій ряд можна замовити тільки для довгообазної машини, він розрахований на дорослих пасажирів, має обігрів та електропривод складання. Об’єм багажника за третім рядом – 312 літрів. У дворядних машин відсік вміщує 818 літрів (коротка база) або 1061 л (довга база). Багажна полиця може мати опціонний електропривод підйому. Ще передбачений потужний роздільник, який кріпиться до підлоги і може використовуватись як спинка під час відпочинку на пікніку.

Range Rover має нову електронну архітектуру EVA 2.0, яка об’єднує 70 електронних блоків та може оновлювати їх «по повітрю» за допомогою мультимедіа системи Pivi Pro. Сам головний пристрій має вигнутий по вертикалі тачскріна діагоналлю 13,1 дюйма з вібровіддачею при натисканні. При цьому збережений окремий блок клімат-контролю із фізичними рукоятками. Екран панелі приладів має діагональ 13,7 дюйма, є проекція, а в салонне дзеркало вбудований дисплей, на який виводиться картинка з камери заднього виду. На другому ряду передбачені два екрани по 11,4 дюйми з роз’ємами HDMI, а з електроприводом задніх сидінь – ще й тачскрін у центральному підлокітнику. Вже в базі є 4-зонний клімат-контроль з окремим кондиціонером та обігрівачем для задньої частини салону. Найдорожча аудіосистема Meridian Signature потужністю 1600 ват має 35 динаміків і розвинену систему активного шумоподавлення в салоні: інвертований сигнал подається на мініатюрні динаміки в підголовниках чотирьох «основних» сидінь. Крім напіванілінового або повністю анілінового шкіряного оздоблення можна замовити оббивку з дорогого текстилю Ultrafabrics або сумішшю вовни Kvadrat. Топ-версія Signature Suite має окремі задні крісла з електроприводом та масажем, масивний центральний тунель та розкладні столики із сервоприводом. А ще є Range Rover SV з особливим оздобленням інтер’єру та керамічними елементами декору.

Спереду, як і раніше, подвійні поперечні важелі, а задня підвіска повністю нова – з п’ятьма важелями на колесо. Шасі Dynamic Response Pro – це базова пневмопідвіска з адаптивними амортизаторами. Система управління eHorizon зав’язана на навігатор та превентивно змінює жорсткість підвіски перед кожним поворотом. Активні стабілізатори мають електромотори для придушення кренів, але на бездоріжжі вони вимикаються. Кліренс у стандартному положенні 160 мм, на парковці він знижується до 110 мм, а на бездоріжжі його можна підвищити до 235 мм. В екстремальному режимі дорожній просвіт досягає 295 мм. Шасі тепер за умовчанням повнокероване. Задні колеса можуть повертатись на кут до 7,3 градуса.

2021: головні події та новинки авторинку

Lamborghini Countach

Lamborghini відзначила 50-річчя легендарного суперкара Countach, що заклав основу всіх моделей аж до Aventador, прем’єрою нового Countach LPI 800-4!

Новинка витримана у спільній дизайн-концепції оригіналу з ефектним клиноподібним кузовом (прототип Countach роботи Марчелло Гандіні з ательє Bertone дебютував у 1971 році) і водночас не виглядає його осучасненою копією. На окрему увагу заслуговують канонічні гільйотинні двері та скляна електрохромна секція в даху (відсилання до ранніх Countach periscopio, названим так за проріз у даху для огляду через салонне дзеркало заднього виду).

Двомісний «кокпіт» сучасний, з електронною приладовою панеллю та тачскрином мультимедіа діагоналлю 8,4 дюйма, а в стилі оригінальної моделі виконано оздоблення з характерним простроченням та колірною комбінацією.

2021: головні події та новинки авторинку

Абревіатура LPI (Longitudinale Posteriore Ibrido) 800-4 у назві нового середньомоторного суперкупе означає гібридну силову установку, потужність 800 сил та повний привід.

В основі вуглепластиковий монокок та шасі моделі Aventador, зовнішні панелі також виконані з вуглепластику. Під прозорим капотом встановлений атмосферний V12 6.5, що розвиває 780 к.с., у тандемі з 34-сильним електромотором та 7-швидкісним «роботом». Пікова віддача силової установки – 814 л.с. Замість звичайного тягового акумулятора використовується суперконденсатор, який втричі легший за схожу потужність батареї і має більш високий рівень енергообміну. Гальма – вуглець-керамічні, колісні диски різні: діаметром 20 дюймів спереду і 21 дюйм ззаду.

До «сотні» новий Countach спорядженою масою 1595 кг розганяється за 2,8 секунд, а до 200 км/год – за 8,6 секунд. Максимальна швидкість – 355 км/год.

Lamborghini Countach LPI 800-4 буде випущений обмеженим тиражем у 112 екземплярів – на честь внутрішньозаводського індексу LP112, яким позначався оригінальний Countach. Постачання замовникам розпочнеться у першому кварталі 2022 року.

2021: головні події та новинки авторинку

Hyundai Ioniq 5

Hyundai презентував першу модель свого нового електромобільного суббренду Ioniq. Повної самостійності за прикладом Genesis нової марки поки що не дали: новинка офіційно називається Hyundai Ioniq 5 та несе логотипи материнської компанії.

Це середньорозмірний електропаркетник, який за рахунок пропорцій кузова та дизайну у стилі Hyundai Pony 70-х (перша самостійна модель марки) на фото виглядає менше, ніж насправді. По довжині (4635 мм) та ширині (1890 мм) Ioniq 5 можна порівняти з кросоверами Nissan X-Trail або Toyota RAV4. При цьому він нижчий (1605 мм), але має величезну колісну базу 3000 мм (на 100 мм довшу, ніж у великого кросовера Hyundai Palisade). Світлотехніка є повністю діодною, ручки дверей висувні, в дах може бути вбудована сонячна батарея, а диски мають діаметр 20 дюймів.

У електромобіля дуже просторий салон з рівною підлогою без центральної консолі спереду. Між передніми сидіннями передбачений бокс із підсклянниками, який рухається вперед-назад на 140 мм. Передні крісла можуть мати вентиляцію і перетворюються на лежаки завдяки відкидним спинкам та висувним опорам для ніг. Задні сидіння рухаються не більше 135 мм. Перед водієм 12-дюймові дисплеї приладів та мультимедіа, а також проекційний екран із доповненою реальністю. Передбачено і повноцінну побутову розетку, до якої можна підключати зовнішні споживачі потужністю до 3,6 кВт. В обробці інтер’єру широко використана вторинна сировина. Об’єм заднього багажника – 531 літр або 1591 літр зі складеним заднім сидінням, об’єм переднього відсіку – 57 літрів.

Ioniq 5 став першою моделлю, побудованою на електроплатформі E-GMP. Тягова батарея розташована під підлогою салону, основний електромотор – на задній осі, опція – другий електромотор на передній осі.

Базова модифікація Standard Range має батарею ємністю 58 кВт/год та задній електродвигун на 170 к.с. та 350 Нм. Версія з двома моторами та повним приводом сумарно розвиває 235 л.с. та 605 Нм. Варіант Long Range має акумулятор на 72,6 кВт/год. Його віддача із заднім приводом – 218 к.с. та 350 Нм, з повним – 306 л.с. та 605 Нм. Найпотужніша версія розганяється до 100 км/год за 5,2 секунди. Максимальна швидкість у всіх – 185 км/год. Платформа E-GMP дозволяє заряджатися як від побутових розеток і терміналів з напругою 400 вольт, так і від найшвидших 800-вольтових терміналів потужністю 350 кВт.

Ioniq 5 став першим Hyundai з автопілотом другого рівня (просунутий круїз-контроль з функцією утримання в смузі), має повний набір електронних помічників і систему кругового огляду.

2021: головні події та новинки авторинку

Kia K8

Kia представила новий седан K8, що прийшов на зміну моделі K7/Cadenza. Позиціонування моделі не змінилося: у гамі марки великий седан займає ступінь між K5 та K900.

А ось екстер’єр новинки вийшов надзвичайно ефектним і нетривіальним. Форму передка визначає широкі грати з ромбовидною структурою. З боків від неї розташовані «мозаїчні» секції ходових вогнів та поворотників. Східні бічні молдинги та «бумеранги» задніх ліхтарів, об’єднані горизонтальним блоком-перемичкою, формують підсмажену форму «корми». Новий седан став довшим: 5015 мм проти 4995 мм у K7. Капот виструнчився, а звиси кузова трохи вкоротилися.

Інтер’єр виглядає не менш стильно, солідно та сучасно, ніж зовнішність. З оригінальних рішень – кермо з масивною маточкою, подвійний горизонтальний «планшет» електронної панелі приладів і мультимедіа без козирка, а також шайба управління «автоматом», що обертається. В обробці використовуються дорога шкіра наппа, дерев’яний шпон та алюміній. Великий проекційний екран на 12 дюймів відображає набагато більше інформації, ніж раніше. Нові передні крісла Ergo Motion Seat мають сім пневмокамер для тонкого налаштування профілю. У спортивному режимі руху або швидкості понад 130 км/год крісла переходять у особливий режим для кращої фіксації тіла. Вентиляція та підігрів можуть бути у всіх сидінь. У дорогих версій є просунута аудіосистема Meridian з 14 динаміками і адаптивний круїз-контроль з функцією утримання в смузі. Поліпшено шумоізоляцію.

К8 зберіг передньопривідну платформу. Прерогативою дорогих виконань стала підвіска з адаптивними амортизаторами. Підсилювач керма з електромотором на рейці тепер має всі версії (такий механізм обіцяє більш точне управління і прозорий зворотний зв’язок). Базовий мотор колишній – 2.5 GDI (198 л.с., 248 Нм) з комбінованим упорскуванням. На зміну 3.0-літровому двигуну прийшов V6 3.5 сімейства Smartstream (300 л.с., 359 Нм). Усі модифікації мають 8-швидкісний “автомат” і передній привід, але машини з двигуном 3.5 GDI вперше доступні з повнопривідною трансмісією.

2021: головні події та новинки авторинку

Singer ACS

Singer, визнаний каліфорнійський виробник рестомодів на базі Porsche 911, порадував петролхедів новинкою з ряду геть – ACS (All-terrain Competition Study). Як ясно з назви машини, створеної на прохання давнього клієнта компанії, це бачення Singer на тему позашляхових гоночних версій 911-го, яких в історії легендарної моделі було безліч – від 911 SC/RS до 959.

Як і у випадку з дорожніми Singer, за основу купе взяли Porsche 911 покоління 964 (випускалося з 1989 до 1994 року). Але від нього залишили лише кістяк центральної частини кузова з клітиною салону, який був значно посилено. Решта – нове. Зовнішні панелі виготовлені з вуглепластику. Передня та задня відкидні секції кузова виконані у вигляді єдиних елементів, що охоплюють крила, та відкривають легкий доступ для обслуговування важливих механічних вузлів.

У результаті вийшов дуже крутий позашляховий 911 – стильний, сучасний і в той же час олдскульний, близький за духом до славних попередників золотої ери ралі 80-х, які перемагали в марафонах Париж-Дакар і Баха 1000.

ACS оснащений модернізованою опозитною «шісткою» об’ємом 3.6 літра з повітряним охолодженням і двома турбонагнітачами (віддачею більше 450 л.с. і 569 Нм), 5-швидкісною секвентальною коробкою передач, повним приводом з переднім, центральним і заднім дифференціями. підвіскою з подвійними регульованими амортизаторними стійками «по колу», гальмівними дисками з 4-поршневими супортами спереду та ззаду, великими колесами з алюмінієвими дисками та позашляховими шинами BFGoodrich, повним захистом днища, компактними силовими бамперами, збільшеним

У кокпіті – гоночні крісла-ковші, кермо Momo з кнопками керування безліччю функцій (радіо, двірники і т.д.) та підкермовими пелюстками, електронна панель приладів, маршрутний комп’ютер для штурмана та каркас безпеки.

2021: головні події та новинки авторинку

Back to top button