Японський автопром втрачає споживачів

Ситуація на авторинку Японії з другого кварталу 2015 стала погіршуватися. Така ситуація стала наслідком ослаблого експорту автомобілів і падіння обсягів приватного споживання. Падіння експорту в першу чергу пов’язано, на думку експертів, зі знеціненням багатьох валют в Азії.

Третій за обсягом у світі автомобільний ринок Японії велику кількість автомобілів реалізує на внутрішньому ринку, що в значній мірі підтримує вітчизняний автопром. Проте міжнародні угоди, підписані в останні роки, змусили країну відкрити простір для іноземних виробників. Поступово японський ринок почав відчувати на собі вплив загальносвітових макро-економічних тенденцій. В даний час спостерігається тренд на зниження, оскільки ринок страждає від підвищення цін, що сталося через нещодавне збільшення податків.

Згідно з даними японських асоціацій автовиробників JADA, JAMA і JAIA – в першій половині 2015 року ринок втратив близько десяти відсотків, і тенденція зберігається в третьому кварталі.

Вся п’ятірка брендів-лідерів японського ринку з початку 2015 року має негативну динаміку в порівнянні з минулим роком. У серпні Toyota реалізувала 94,7 тис. автомобілів (+3,9%), але на 7,5% менше, ніж за 8 місяців минулого року. На другому місці – Honda, що реалізувала в серпні 47,1 тис. одиниць (-10,7%). На третьому – Suzuki (40,1 тис. шт., -16,0%), на четвертому – Daihatsu (36,8 тис. шт., +3,4%). Замикає п’ятірку лідерів Nissan з 36,7 тис. шт. (-11,6%).

Що стосується серпневого рейтингу груп виробників, тут домінує Toyota Group c часткою ринку в 42,8%.

Лідером японського ринку серед моделей у серпні стала гібридна Toyota Aqua (12,4 тис. шт.), обсяги ринку якої впали на 14,8% в порівнянні з серпнем 2014 року.