В Росії придумали, як ще підтримати автопром

«Група ГАЗ» запропонувала уряду РФ включити завдання локалізації компонентів для автомобільної промисловості в нацпроекти.

Таку ідею, природно, підтримали на «АвтоВАЗі», зазначивши, що дана ініціатива допоможе реалізувати автомобільну стратегію до 2025 року.

Необхідність змін в політиці підтримки галузі експерти пояснюють тим, що державна фінансова підтримка, яка сьогодні виділяється росавтопрому, майже в повному обсязі йде за кордон у вигляді оплати імпортних комплектуючих та послуг з їх розробки.

Політика підтримки великовузлового складання автомобілів, яке включає фінішні виробничі операції (зварювання і фарбування кузова, складання і контрольні випробування), а також великовузлової локалізації компонентів (прості складальні операції) мотивує бізнес імпортувати левову частку комплектуючих, – заявив генеральний директор Національної асоціації виробників автокомпонентів Михайло Блохін.

Коли закордонні виробники комплектуючих мають істотні переваги в розробках і виробництві, наздоганяючий розвиток на ринкових умовах в Росії практично неможливий, вважають в Інституті комплексних стратегічних досліджень. Тому, в цьому питанні необхідна допомога держави, яка допоможе Росії отримати технологічний суверенітет, впевнені в ІКСД.

У свою чергу, Мінекономрозвитку висловило готовність розглянути пропозиції щодо доповнення нацпроектів. До цього у відомстві вже підтримали заявку «Групи ГАЗ» на створення промислового технопарку, спрямованого на організацію високотехнологічного виробництва електромобілів і електробусів, а також компонентів до них.

«При цьому на базі технопарку буде створена база для виробництва інноваційних компонентів, постачальниками яких стануть МСП. Субсидія надана в обсязі 500 млн рублів протягом двох років», – йдеться у відповіді прес-служби відомства.

Експерти та аналітики сходяться на думці, що реалізація державної підтримки виробників комплектуючих, крім іншого, допоможе знизити вартість готового автомобіля приблизно на 10%.