В ACEA очікують складний рік для європейського автопрому

Автомобільна промисловість Європи в цьому році зіткнеться з низкою фундаментальних проблем. На думку Еріка Йоннерта, Генерального секретаря ACEA (Європейська асоціація автовиробників) сучасні виклики, які зараз стоять перед автопромом ЄС, полягають перш за все з: прийдешньої перспективи Brexit-а, тарифної загрози США на імпорт автомобілів з ЄС, а також прийняття жорстких норм щодо викидів CO2, повідомляє «Укравтопром».

Незважаючи на те, що 2018 рік став п’ятим роком поспіль, коли було зареєстровано майже 15,2 млн. машин, темпи зростання ринку значно знизилися. Річне зростання становило всього 0,1%.

Для прикладу, в 2015 році зростання продажів становило 9,3%, а в 2017 році вже 3,4%.

За попередніми прогнозами ACEA, в 2019 році продажі легкових автомобілів в ЄС будуть залишатися на рівні минулого року, з можливим збільшенням менше 1 відсотка.

До Brexit-у залишилося трохи більше місяця, зазначає Ерік Йоннерт, але, на жаль, не можна виключати перспективу зриву очікуваного сценарію. «Навпаки, чим ближче ми підходимо до B-Day, тим більша ймовірність того, що угоди по Brexit-у не запрацюють. Це викликає величезну невизначеність для європейської економіки, а також впливає і на споживчі настрої», акцентує Генсек АСЕА.

Невизначеність з Великобританією змушує європейських автовиробників перестраховуватися. Деякі шукають складські приміщення для збільшення запасу комплектуючих, інші планують тимчасове припинення виробництва після Brexit-а, а деякі автовиробники навіть скорочують свої інвестиції в Сполучене Королівство. За даними асоціації британського автопрому SMMT, інвестиції в автомобільну промисловість Великобританії в 2018 році впали на 50%.

Все реальніше стає і загроза введення американських тарифів на імпорт автомобілів і автозапчастин з Європи, наголошують в АСЕА, а її керівник наполягає, європейські автовиробники не становлять загрози для національної безпеки США. «Насправді, наші виробники не тільки постачають готові автомобілі в Сполучені Штати, а й створили там велику виробничу базу, де прямо або побічно працюють сотні тисяч американців. Вони також експортують з США 60% вироблених там автомобілів», заявляє пан Йоннерт. На його думку, введення тарифів матиме контрпродуктивний ефект для економіки США, тому що минулого тижня Європейська комісія чітко вказала, що має намір вжити відповідні заходи проти введення будь-яких заходів. Можливість загострення цієї ситуації вкрай турбує бізнес по обидві сторони Атлантики.

У такому складному торговому кліматі додаткове навантаження на Європейський автопром створюють недавно узгоджені цілі по викидах CO2 на 2025 і 2030 рр. для нових автомобілів і мікроавтобусів.

Така ситуація потребує більш значної присутності на ринку електромобілів і інших «зелених» транспортних засобів, ніж зараз.

Якщо Європа серйозно ставиться до здійснення цих вельми амбітних скорочень CO2 на практиці, політики повинні забезпечити створення правильних стимулів, підкреслюють в АСЕА, перш за все достатніми інвестиціями в інфраструктуру зарядки і заправки. Відзначається, що цілі щодо викидів CO2 і перехід на електромобілі, яких вони потребують, також вплинуть на робочі місця у всьому ланцюжку створення вартості автомобілів, в якій сьогодні працюють близько 13,3 мільйона європейців. Крім того, розвиток електрифікації транспорту також вплине на його доступність і вартість. Передбачається, що в майбутньому акумулятори складуть 35-50% від вартості електромобіля. При цьому, залишається неясним, чи будуть ці батареї вироблятися в ЄС або імпортуватися, цікавляться представники європейського автопрому.

«Наша галузь докладе зусиль щоб адаптуватися до цих змін», говорить Ерік Йоннерт, – «Але щоб обмежити негативний вплив цих структурних змін, політикам необхідно діяти швидко. Нам потрібні конкретні плани для того, щоб правильно і соціально прийнятно впоратися з питаннями зайнятості на виробництвах і розвитку компетенцій ».

«Європейські автовиробники прагнуть вирішувати поставлені перед нами завдання. Вони інвестують і впроваджують інновації для просування мобільності. Однак це в рівній мірі вимагає постійної підтримки з боку політиків, оскільки вони повинні забезпечити умови, при яких в майбутньому мобільність залишиться доступною для всіх європейців, незалежно від їх фінансових можливостей або місця проживання », підсумував Генеральний секретар АСЕА.